Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 481545 kertaa)

Maaliskuu 30, 2019, 11:05:06 ap
Vastaus #1350

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=41547                        ron ponti haulla                                                                                                       
https://kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=47737
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=41337&start=25
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2019, 11:10:31 ap kirjoittanut juha p salonen »

Maaliskuu 30, 2019, 21:46:00 ip
Vastaus #1351

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
http://www.2t-special.it/forum/viewtopic.php?f=14&t=4264&start=460                                                                                                                             
tossa on samanlaista hommaa mitä yritän tehdä

Huhtikuu 01, 2019, 18:05:32 ip
Vastaus #1352

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
https://50iniepoca.forumfree.it/?t=76533055#newpost                                                                                                                                                     
pista ajoa,vauhti jo ukon viskannut katuun

Huhtikuu 01, 2019, 21:36:11 ip
Vastaus #1353

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
https://50iniepoca.forumfree.it/?t=76533055#newpost                                                                                                                                                     
romppari

Huhtikuu 02, 2019, 20:42:45 ip
Vastaus #1354

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
http://www.2t-special.it/forum/viewtopic.php?f=14&t=5049                                                                                                                                               
kreidler syntyy pikkulohkosta ja hieno runko syntyy

Huhtikuu 07, 2019, 00:42:52 ap
Vastaus #1355

Juha Koivurova

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Tervehdys!  Onko kukaan sattunut näkemään youtube juttua latvialaisista opiskelijoista (taisivat olla konetekniikan) jotka rakensivat kopion Riga 15s pyörästä.  Sellainen oli joitakin vuosia sitten.  En vain löydä sitä enään. Joitakin lyhyitä koeajopätkiä on vielä.  Oli nimeltään "projekt 33".  Noita Rigojahan tehtiin alunperin 32 kpl.  Itselläni on ollut tallissa jo kauan yksi niistä.  Siinä on moottorina "junioriluokan" kone, Vairaksesta tehty, jolla kaverini pojat ajoivat Virossa kilpaa joskus 90-luvun alkupuolella.  Olisi ajatuksena tehdä kopio kilpamoottorista ja miksei projekti 34.  Pystyn valamaan alumiiniosat itse ja tekemään myös koneistukset.  Pitäisi vain saada kone käteen vähäksi aikaa tai piirustukset.
Motoforzalla on Rigan katteiden muotit.  Projekti 33 kaverit teettivät siellä kaikki muoviosat: tankki,satula,etulokari ja katteet.  Käyvät varmaan muihinkin 50 cc pyöriin.  https://www.motoforzafairings.com/tank-riga-50-15s-17s-72-76 
Tässä lähistöllä on myös nuoria kavereita (konetekniikan opiskelijoita) jotka harrastavat viisikymppisten virittelyä.  Ovat penkittäneet omista laitteistaan n. 13,5hp.  Kohtuullinen suoritus.  Valutarvikkeita on yhdessä tilattu Brittein saarilta, varautuen Brexitiin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2019, 00:51:03 ap kirjoittanut Juha Koivurova »

Huhtikuu 07, 2019, 11:04:47 ap
Vastaus #1356

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
moro Juha                                                                                                                                                                                                                           
ruotsissa kävin olisko 3 vuotta sitten ajamassa,sielä oli Riga ajamassa,säästeli ajoi vaan muutaman kierroksen,mielestäni sama kaveri joka katteitakin myy.   Kertoi osien etsimisestä ja koko projektista.      http://www.cold-war-racers.com/riga.html#                                                                                   
Ei muuta kun projektia eteenpäin,hieno pyörä,jos on valamis ja koneistus mahdollisuuksia voi melkein ihmeitä                                                               
http://www.elsberg-tuning.dk/riga.html
https://www.youtube.com/watch?v=qkRTgDtpQpI     hämärä video   http://riga.hu/tag/riga-15s/   Emotin kaverikin Rigasta kiinnostunut                     
https://www.motoforzafairings.com/riga-50-15s-17s/?offsetcount=11     katteet     https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/aus-privat-sammlung-zu-verkaufen-riga-50-lc-rennmachine-vf/994598548-305-1908  myyrään  https://www.youtube.com/watch?v=7LWVCVb23_w   
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2019, 11:23:12 ap kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 07, 2019, 14:59:23 ip
Vastaus #1357

Juha Koivurova

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Soon moro, sanos entinen Tamperelainen. 
Kiitos linkeistä.  Nuo on kaikki tuttuja.  Viimeisessä linkissä oleva on itsetehty.  Moottorina siinä  on KOD.  Neuvostoaikana kehitelty polkupyörän apumoottori.  Osti itsekin sellaisen joskus 90-luvun alussa Tallinnasata urheiluliikkeestä.  Baltiassa on kehittynyt melkoinen harrastajien joukko tuon moottorin ja Riga/Delta/Vairas ympärille.  Nuoret n 10 -15v ja aikuisetkin rakentelevat niistä mitä ihmeellisempiä viritelmiä. https://www.youtube.com/watch?v=psXF6qFaCIo
  Virossa tuntevat nimen Sääreväristäjä ja Vörr.  Ajavat niillä asfaltilla ja krossia.  Tuossa linkissä on minun pyöräni Sadalan Kolhoosin nuorten mopokerhon tiloissa joskus 80-luvulla: 
    http://resizeme.club/picresize-96_14.html   
Seuraavassa on on linkki Latvian kavereiden testistä:

 https://www.youtube.com/watch?v=p-UtGrxR-ew
Tuo laittamasi linkki jossa kaveri ajelee iltahämärissä tai yöllä on juuri siitä pyörästä jonka tuntee nimen "projekt 33"
Harmi vai ettei niitä valmistukseen liittyviä löydy.  Mulla on kyllä Latviaan vetämässä muutama juttu muidenkin pyörien osalta joten olen toiveikas että saan yhteyden projekt 33 kavereihin.  Talliin on kertynyt vuosikymmenten saatossa erilaisia neuvostolaitteita.  Työn alla on ollut mm jo muutaman vuoden sivari kilpurin kone, johon löysin vuosia sitten piirustukset silloisten venäläisten kavereideni auttamana.  750cc 2-t bokseri. 
Laittakaa vain vinkkejä Rigasta ja muista neuvostokilpureista, aina saattaa tulla eteen uusia. Vallatud kurvid (1959) nimisessä Virolaisessa (Suomi- filmi  henkisessä) elokuvassa on myös autenttisia kilpakohtauksia Pirita ringrajal (Suur sõit) ajoista.  Filmin "trikit" ovat mielenkiintoisia.  Vallatud kurvid löytyy ihan nimellä selaimesta.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2019, 15:03:15 ip kirjoittanut Juha Koivurova »

Huhtikuu 07, 2019, 16:10:13 ip
Vastaus #1358

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
en saa/osaa avata linkkiä pyörästäsi,lienee mäntä ohjattu,luisti ohjattu oli varmaankin se ruotsissa ollut Riga                                                                 
etujarru huimasti kevennetty ja tosi pieni muutenkin siinä
 

Huhtikuu 07, 2019, 16:25:01 ip
Vastaus #1359

Juha Koivurova

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Mäntä ohjattu mulla.  Etujarru on todella mielenkiintoinen.  Avonainen neljällä kengällä.Laitan myöhemmin uuden linkin pyörästä.  Venäjänkielisiltä sivuilta löytyy varmaan suorempi linkki.  Tulin juuri sieltä ja suljin ne.  Käytän niillä sivuilla vähän erilaisia juttuja joten sinne meno ja poistuminen vaatii vähän aikaa ja vaivaa sekä viitseliäisyyttä.  Suodatan pois sieltä tulevan turhan matskun.Lähden verstaalle vähän hommiin.  Voin ottaa muutaman kuvan.Palataan asiaan.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2019, 16:26:50 ip kirjoittanut Juha Koivurova »

Huhtikuu 07, 2019, 21:58:40 ip
Vastaus #1360

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
sun versio oli kesympi ? eli kansan versio,5 vaihdettako,näitäkö tehtiin se 32kpl,näitäkö 6 vaihteisia ja luisti ohjattuja vähemmmän jos tämä ruotsissa ollut valitti että oli vaikea löytää osia kun omansa rakensi,siksi kyselen kun mietin millasia hommia sulla on edessä jos haluat rakentaa kilpaversion jossa 6 vaihdetta ja luisti ohjattu kone                                                                                                                                                                               
elsbergin tekstiä tavasi ja sielätä ymmärsin että vaihteisto mz sukulainen ja jamathin tietoja käytettiin sylinteriin ja kampiakseliin,osiakin ostettiin heiltä
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2019, 08:59:45 ap kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 08, 2019, 15:42:13 ip
Vastaus #1361

Juha Koivurova

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Joo on kesympi.  Jostain venäjänkielisiltä alan sivuilta se valmistusmäärä tuli esille vuosia sitten. Siinä aiemin löytämässäni materiaalissa oli osin samaa tietoa kuin cold-war-racers sivuilla.  Samoja kuvia mutta enemmän tietoa. En ole löytänyt sitä enään viime aikoina.  Viime yökin meni sitä ja vähän muutakin etsiessä.  Löytyi kyllä muuta mukavaa.  Kenenkä tämä ruotsissa ollut on ?Viimeiset nuo koneethan olivat jo vesijäähdytteisiä.Täytyy kysellä tuolta Baltiasta josko sieltä nyt löytyisi tietoa.  Paras tieto luulisi löytyvän Latviasta.  Rigan museossa muuten oli joskus kauan sitten näytillä yksi yksilö.  Pitääpä kaivaa sekin esille.Laitoin muuten s-postia.

Huhtikuu 08, 2019, 20:32:56 ip
Vastaus #1362

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
minusta se ruotsissa ollut mies ja pyörä ovat samat kuin siinä hämärässä koeajo videossa,ei niitä montaa ole?                                                               
emotin kaveri oli kirjottanut elsbergin Riga tekstin,hän on itäpyörien harrastaja,pitäiskö häneltä kysyä tai pistä kysymys katteiden myyjälle,hän on edelleen se ruotsissa ollut Riga kuljettaja?Sen kuskin nimeä yritin kaivella en löytänyt kuin 2011 50cc teema vuoden Linköping lähtöluetton Riga kuljettaja oli Kaspars Brigzne,pitäis se uudempikin lähtöluettelu jossain olla,tai pitää hakea ruotsin sivuilta 
 

Huhtikuu 09, 2019, 09:51:25 ap
Vastaus #1363

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1630
http://www.cold-war-racers.com/riga.html                                                                                                                                                                         
tuosta kun katsoo niin ymmärtää miten vaikeaa oli tuota ruotsissa ollutta elvyttää jos tuota mallia tehtiin vain muutama (2kpl) ja noiden varsinaisten kilpailukyisten määrät tosi pieniä                                                                                                                                                                                       
nyt löysin ne ruotsin 2016 tulokset sama Kaspars Brigzne pyörä Riga R15S GP ja ajoi muuten kilpailussa Kowrovec 175 pyörällä                                     
https://www.facebook.com/groups/sever50/permalink/1977490688997407/?sale_post_id=1977490688997407katoin yhteys tiedot katefirmaan http://mazmotoracingteam.lv/976-contacts/  sama kaveri edelleen ei muuta kun kyselemään tietoja ja osia
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2019, 22:28:24 ip kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 10, 2019, 15:42:05 ip
Vastaus #1364

Tony Laan

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 211
2-vaihteisen Riga Juniorin ja 6-vaihteisen GP(mallit Riga-15S, 17S, 19S ja 21S) rungot on aika erillaiset. Molemmat on tehdasvalmisteiset. 6-vaihteisen runko on alta avoin ja mootori on runkoa jäykistävä osa. 2-vaihteisen Juniorin runkossa on mootorin alta myös putket. 2-vaihteiseen runkon ei sovi GP-version kate ilman katetta reilusti alta pois leikkamatta. Junioreihin ei tehtaalta ollut katetta tarkoitettu.
Aina vaan pienemmäksi ne koneet menee,kun vanhemaksi tulee!