Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 424725 kertaa)

Huhtikuu 08, 2019, 20:32:56 ip
Vastaus #1365

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1490
minusta se ruotsissa ollut mies ja pyörä ovat samat kuin siinä hämärässä koeajo videossa,ei niitä montaa ole?                                                               
emotin kaveri oli kirjottanut elsbergin Riga tekstin,hän on itäpyörien harrastaja,pitäiskö häneltä kysyä tai pistä kysymys katteiden myyjälle,hän on edelleen se ruotsissa ollut Riga kuljettaja?Sen kuskin nimeä yritin kaivella en löytänyt kuin 2011 50cc teema vuoden Linköping lähtöluetton Riga kuljettaja oli Kaspars Brigzne,pitäis se uudempikin lähtöluettelu jossain olla,tai pitää hakea ruotsin sivuilta 
 

Huhtikuu 09, 2019, 09:51:25 ap
Vastaus #1366

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1490
http://www.cold-war-racers.com/riga.html                                                                                                                                                                         
tuosta kun katsoo niin ymmärtää miten vaikeaa oli tuota ruotsissa ollutta elvyttää jos tuota mallia tehtiin vain muutama (2kpl) ja noiden varsinaisten kilpailukyisten määrät tosi pieniä                                                                                                                                                                                       
nyt löysin ne ruotsin 2016 tulokset sama Kaspars Brigzne pyörä Riga R15S GP ja ajoi muuten kilpailussa Kowrovec 175 pyörällä                                     
https://www.facebook.com/groups/sever50/permalink/1977490688997407/?sale_post_id=1977490688997407katoin yhteys tiedot katefirmaan http://mazmotoracingteam.lv/976-contacts/  sama kaveri edelleen ei muuta kun kyselemään tietoja ja osia
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2019, 22:28:24 ip kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 10, 2019, 15:42:05 ip
Vastaus #1367

Tony Laan

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 208
2-vaihteisen Riga Juniorin ja 6-vaihteisen GP(mallit Riga-15S, 17S, 19S ja 21S) rungot on aika erillaiset. Molemmat on tehdasvalmisteiset. 6-vaihteisen runko on alta avoin ja mootori on runkoa jäykistävä osa. 2-vaihteisen Juniorin runkossa on mootorin alta myös putket. 2-vaihteiseen runkon ei sovi GP-version kate ilman katetta reilusti alta pois leikkamatta. Junioreihin ei tehtaalta ollut katetta tarkoitettu.
Aina vaan pienemmäksi ne koneet menee,kun vanhemaksi tulee!

Huhtikuu 11, 2019, 12:09:29 ip
Vastaus #1368

Juha Koivurova

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Terve Toni
Laitoin sulle sähköpostiakin jo aikoja sitten muistaakseni juuri tästä asiasta.Kyseessähän on se laite jonka olet nähnytkin.  Katteethan tuossa mun laitteessa on ja istuvat hyvin.  En tiedä onko niitä leikelty, mutta ainakaan jälkiä ei näy.  Tai sitten tuohon on tehty varta vasten omat.  Eli muotti on tai on ollut jossain.  Olen itsekin tehnyt jonkin verran lasikuitutöitä.  Ensimäiset jo vuonna 80.  Nuo on ainakin tehty siististi ja istuvat paikoilleen hyvin.  Pyörä on ollut minulla jo 90-luvulta.Kyllä nuo Motoforzan osat näyttävät samoilta.  Tosin vierekkäinhän ne pitäisi olla jotta mahdollisen eron huomaisi.Onko noissa rungoissa muuta eroa kuin ala kehtoputkien puuttuminen?
Laitoin sulle yksityisviestin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2019, 12:27:02 ip kirjoittanut Juha Koivurova »

Huhtikuu 12, 2019, 00:29:53 ap
Vastaus #1369

Tony Laan

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 208
Terve.
En ole varmaan huomannut lähettämäsi sähköpostia.

Sun pyörän kate on GP Rigan kate, josta on pohjat leikattu pois, että sopisi Junior Rigaan.
GP kate on alta umpinainen aina takapyörään asti. Mulla on ihan uusi Rigan GP kate olemassa, siitä tieto.
Myös Motoforzan Rigan kate on alta umpinainen.
GP ja Junior rungot ovat muuten aika samanlaisia, paitsi koneen alta kulkevat putket, takahaarukan kiinitys ja pari kiinikettä.
Juniorit on harvinaisemmat. Minun tietojen mukaan, vain 6 kpl. Junior runkoa on tehty.
Laitan pari kuvaa GP ja Junior rungoista. GP runko alta avoin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2019, 08:46:58 ap kirjoittanut Tony Laan »
Aina vaan pienemmäksi ne koneet menee,kun vanhemaksi tulee!

Huhtikuu 12, 2019, 17:15:29 ip
Vastaus #1370

Juha Koivurova

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Ok.  Kiitos Tony tiedoista.  Ja kiitos niistä venäjän vinkeistä.  Tänään on mennyt koko päivä siinä.  Sitä kautta löysin myös osan niitä samoja 2-t boxerin piirustuksista jota minulla on.  Olivat jonkun keskustelusaitin liitteenä joka käsitteli moottorikelkkoja.  Sekin projekti etenee pikkuhiljaa.  Kampiakselin puu malli on tehty, seuraavaksi vuorossa kampikammio.  Pitäisi jostain keksiä se runkomalli ja vaunu.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2019, 00:26:51 ap kirjoittanut Juha Koivurova »

Huhtikuu 12, 2019, 17:17:41 ip
Vastaus #1371

Juha Koivurova

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Muistatko Tony vielä sen Minskin?  Onko sinulla tietoa niistä?  Siis kyseessä se ratapyörä.

Huhtikuu 12, 2019, 20:15:37 ip
Vastaus #1372

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1490
http://www.cold-war-racers.com/various4.html       itäsaksan kaluston ekana on Heeron pyörä joka oli mun tukihenkilö kroatian tapahtumassa,paljon eigenbaum eli omavalmisteita                                                                                                                                                                                             
 http://www.cold-war-racers.com/minsk.html    tuossa noita miskejä karuja laitteita                                                                                                         
http://riga.hu/adok-veszek/hirdetesek-megjelenitese/?id=207    tuon lohkon löysin,sitä yritin katsoa onko sama kuin 5-6 vaihteinen Riga GT:n lohko ??
 
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2019, 20:40:03 ip kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 13, 2019, 00:19:00 ap
Vastaus #1373

Juha Koivurova

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Tuo vasemman puolen poski kyllä näyttäisi olevan Vairas.  Toi V-50 viittaa siihen, siis tuo ylin kuva. Tuo toinen poski näyttää kyllä oudommalta. Täytyy katsoa kun käyn tallilla. 
Tarttee katsoa löytyykö omasta rata Minskistä kuvia.  Ellei niin täytyy ottaa.  Ihan oikeasti karu laite.  Niiden moottoreita käytettiin suomessakin jonkunverran mikroautojen voimanlähteenä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2019, 00:24:43 ap kirjoittanut Juha Koivurova »

Huhtikuu 13, 2019, 13:01:42 ip
Vastaus #1374

Tony Laan

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 208

Muistatko Tony vielä sen Minskin?  Onko sinulla tietoa niistä?  Siis kyseessä se ratapyörä.


Tuo on Minsk MMVZ 3.216 mallinen tuotantokilpuri. Valmistetiin 1977-1986. Käytettiin miesten 125B ja junnuluokassa.
Tehtaalta ne näytti tuolta, kun lisätyssä kuvassa.
125B-luokassa sallitiin vain katteiden vaihto ja koneen sisäinen viritys.
Tuotanto eri vuosina yhteensä noin 1000 kpl.
Tehdaskuntoisena noin 19 hv.
Aina vaan pienemmäksi ne koneet menee,kun vanhemaksi tulee!

Huhtikuu 13, 2019, 22:23:16 ip
Vastaus #1375

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1490
ei näköjään siirry? kuitenkin haettu zöllner kreidler,  DDR:n puolelta aloittanut(ei saksa taivu)                                                                                                                                                                                                           
http://www.raschas-motorrad.de/wir_stellen_vor.htm  olisko tuolla mitään uuutta
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2019, 22:41:08 ip kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 13, 2019, 22:39:15 ip
Vastaus #1376

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1490

Huhtikuu 14, 2019, 11:31:44 ap
Vastaus #1377

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 694
  • Kawasaki A 1 R
   Näitähän on myytävänä Saksan sivuilla  mm.  17 S  No: 5  ja jokin vanhempi. Kultti vehkeitä ?

Huhtikuu 15, 2019, 12:08:43 ip
Vastaus #1378

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1490
onko nyt kukaan miettinyt osllistuuko 50:n suomen kilpailuihin,itsekkin arvoin mutta kai sitä pitää taas tänäkin vuonna yrittää rimpuilla mukana         
tanskasta nordikkiin joku ilmoittautunut,sille kaveriksi ainakin                                                                                                                                             
https://50iniepoca.forumfree.it/?t=76581432#newpost  lisää kurvailua
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2019, 20:42:08 ip kirjoittanut juha p salonen »

Huhtikuu 15, 2019, 21:43:38 ip
Vastaus #1379

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Minä en pysty osallistumaan tänä vuonna, ja maanmainio ja tuulennopea Kreidler saattaisi olla myynnissä.

Ei halpa mutta hyvä!