Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 695516 kertaa)

Helmikuu 26, 2011, 21:05:51 ip
Vastaus #165

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Siellä ei taida olla rompetorit 95 prosenttisesti jawan romuilla kyllästettyjä kuten Suomessa.  :D

edit: Tuolta (yllättäen Hollannista  :)) löytyy Kreidleriin vahvempi kytkin, ei tosin kuiva mutta kuitenkin.


Jouko


Moro Jussi & co
Nyt löytyi kuivakytkin Minarelliin.
Aalt Toersen valmistaa näitä ja tämä on siitä hyvä paketti, että Kreidlerin levyt käy heittämällä.
Enpä olisi uskonut kun rompetorille menin , että kuivakytkimen kanssa kävellään ulos.
Välillä näinkin

t. miku
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2011, 21:13:07 ip kirjoittanut Jouko Pajunen »

Helmikuu 26, 2011, 23:05:55 ip
Vastaus #166

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Hieno löytö !
Vähän samanlainen löytö kuin Tammikuun Jyväskylän romppeilla löytämäni tehtaanpaketissa oleva eurocilindron 75cc. Vesipkitti sarja kansineen tiivisteineen Minarellin P6 moottoriin :D

Jos löydät noita lisää niin voisin ostaa yhden,  ;)   mites koppa tuohon ?

Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Helmikuu 27, 2011, 11:30:56 ap
Vastaus #167

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Ihan vaan noista 50cc koneiden mittasuhteista, eli kuinka pientä kaikki oli ennen.

Kuvassa Suzukin 3-sylinterisen mäntä (halkaisija 28mm), 2-sylinterisen mäntä (32,5mm) ja sytkäri. :D


[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 27, 2011, 14:31:34 ip
Vastaus #168

Pasi Paavola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 17
uudessa OLDTIMER PRAXIS 3/2011 LEHDESSÄ kaksi ja puoliaukeamaa juttua 50cc kreidleristä, pakko oli ostaa, suosittuja ja
hauskoja vehkeitä, tsemppiä projekteihin :D

Helmikuu 27, 2011, 17:53:52 ip
Vastaus #169

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Kiitos vinkistä, täytyykin etsiä tuo lehti.

Hieno video -66 Hollannin sarjasta + Assenin MM-kisasta (kestää n. 30 minuuttia)

Musiikki tuo vaan mieleen huippuunsa viritetyn Harleyn.

Huomatkaa ajassa 5:05 kuinka ennen hoideltiin radan varteen eksynyt viherpiipero. ;D


Maaliskuu 02, 2011, 20:50:01 ip
Vastaus #170

Markku Kähkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8
 Imatralta löytyy pajusen jokelle tehtyjä 125 jammun 79-80 katteiten muotit ,myös tankin ja etulokarin.

  p.0500940371

Maaliskuu 03, 2011, 23:22:04 ip
Vastaus #171

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Hiihtoloma meneillään, ja hiihdetty niin kovin, ettei tallissa ole kerennyt paljoa olemaan  ;D

Katteiden, syylärin yms. kiinnikkeitä tehty ja huomenissa takajalkatappien reudat pitäisi saada liimattua runkoon.

Kyllä tuo Kreidlerin kate kävi myös Minarelliin, tosin ei se niin hienosti siinä istu kuin mihin se on tarkoitettu, mutta kun tuo on valmiina, niin en käy vaihtamaan.
Vanteet on nyt oikeilla kohillaan kun saimme ketjunkiristimet, ja pääsimme jännittämään rengaslinjaa.... täytynee lotota sillä renkaat on linjassaan, joten rungot on suoria !

Ja nämä 50cc. pyörät kun on niin kovin pieniä, niin vastapainoksi hain tiistaina uuden projekti harrasteauton talliin, toivottavasti aikaa jää myös näille mopoille (suuri auto ja suuret remontit)  :o  Tai harvemminhan näissä mitään on ollut  ;D



[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Maaliskuu 04, 2011, 19:47:37 ip
Vastaus #172

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Moron,
no niin, vihdoinkin sain kuvia kamerasta ulos. Oudolla läppärillä ja ohjelmalla kuvien kutistaminen ei oikein luonaa mutta tässä vähän väliaikatietoja... ::)
T:KR

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 04, 2011, 19:52:54 ip
Vastaus #173

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Moron taas,
lisää kuvia...
Runko niin kauan kiinni jigissä kunnes saan pyörät alle. Vasta sen jälkeen voi katteen kiinnitykset ym. kilpukkeet asentaa...
T:KR


[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 04, 2011, 20:03:08 ip
Vastaus #174

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Moron,
aika huvittavaa sinänsä että pienen pyörän pienistä osista tuli ( iskarit ja luistikotelo/kansi ) jätesäkillinen lastuja! :o
Huvittavaa myös rungon pitäminen lattialla, on meinaan aika matalan profiilin hommaa konttia siinä vieressä, siksi nuo polvisuojat!
Hmm, nostin tai pöytä, onkohan ne jo keksitty? No verstaan siivouksen ja "uudelleenjärjestelyn" jälkeen Kreidler ehkä mahtuu toiseen huoneeseen pois lattialta? Tosin tuolla lattialla kyykistelyllä voi jo harjoitella tulevaa ajoasentoa.
T:KR

Maaliskuu 04, 2011, 23:00:25 ip
Vastaus #175

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Moron,
aika huvittavaa sinänsä että pienen pyörän pienistä osista tuli ( iskarit ja luistikotelo/kansi ) jätesäkillinen lastuja! :o
Huvittavaa myös rungon pitäminen lattialla, on meinaan aika matalan profiilin hommaa konttia siinä vieressä, siksi nuo polvisuojat!
Hmm, nostin tai pöytä, onkohan ne jo keksitty? No verstaan siivouksen ja "uudelleenjärjestelyn" jälkeen Kreidler ehkä mahtuu toiseen huoneeseen pois lattialta? Tosin tuolla lattialla kyykistelyllä voi jo harjoitella tulevaa ajoasentoa.
T:KR

Hienoa työtä oot tehnyt !

Vakuuttava etujarru sekä takaiskarit. Mutta muistitko katsoa sen konin alasäätö palikan  ::)

Taidan jäädä nyt kovasti jälkeen teille kreidleri miehille, kun katsoo noita luistiohjauksia ja joken sylinteriä ( mallia oltermanni) joka tuli tänään.

PS. jatka vaan noiden polvisuojien kanssa työskentelyä, hyvää treeniä ajoasentoon  ;) tai vielä parempi treeni olisi, jos mopon upottais vielä n. 50cm. lattian alapuolelle ja yrittäisi asentaa vaikkapa ketjuja  ;D   ;D

Huomasinkin, että olit vastannut takaiskari asiaan.... laitoin yn:n
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2011, 23:05:00 ip kirjoittanut jussi veijalainen »
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Maaliskuu 04, 2011, 23:31:44 ip
Vastaus #176

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Ällön ruma etujarru [kateudesta vihreä naama-hymiö].

Mutta kyllä Kalle sulle pitäisi saada jostain riittävän iso vanerilevy suunnittelua varten, niin näyttäis paljon teknisemmältä kuin nuo paperikäppyrät tuossa pöydällä. :D

Juu, mutta tosiaan tänään tuli sylinteri: DRM

Reikiä on riittävästi ja äkkiseltään sovitettuna istuisi ihan ilman lohkojen täyttöä. Luistin puolelta pitää hieman koneistaa lohkoja (n. 1mm). Koneen purku ja luistin sovittaminen alkaisi ensi viikolla. Jussi sai koneen ja katteen kiinnikkeet hepattua paikoilleen, vielä TIGillä viimeistely.

Jussi taisi ottaa meikäläisestä kuvankin Kreidlerin puikoissa (kylmäharjoittelua vaan). Kyytiin vääntäytyminen onnistui kyllä, mutta muuten oli kaikki ylimääräiset liikkeet seis, munamies-olo. Laitas Jussi ensin kuva minulle niin katsotaan onko se julkaisukelpoinen. :D

Linkki tuonne Googlen galleriaan ja käykäähän katsomassa noita Jussin kuviakin

Maaliskuu 04, 2011, 23:41:52 ip
Vastaus #177

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Arvaan, Kallella ei oo enää vaatekaappia puhumattakaan siivouskaapista, kaikki lastulevyt mennyt jigeihin  ::)

( Mustaa huumoria) Mut myöhä ollaankin karjalanpoikii   ;D   ;D
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Maaliskuu 04, 2011, 23:50:40 ip
Vastaus #178

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Kattokaa ja kauhistukaa!


Olikos se niin että kun nahkapuvun kastelee ja taittelee mutkalle, niin se kuivaa siihen asentoon?  ;D

Jouko

Maaliskuu 04, 2011, 23:56:41 ip
Vastaus #179

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Nyt ei auta enää kylmät kääreetkään  ::)
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope