Kirjoittaja Aihe: CAFE RACERS FINLAND  (Luettu 165199 kertaa)

Joulukuu 14, 2010, 22:24:30 ip
Vastaus #90

Antti Jokinen

  • Vieras
Hirveetä, jos tommosilla mätkittäisi päin naamaa!

kai sen kestäis, jos se samalla kirkuis kovaa ja korkealta:


Joulukuu 14, 2010, 23:03:11 ip
Vastaus #91

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Asiahan ei mitenkään minulle kuulu, mutta tuli vaan mieleen, että miksi keskustelun avaaja ei alunperin mennyt ja korkannut tätä aihetta Motorismi-aihealueen alla ? Sinne se mielestäni olisi sopinut yhtä lailla kuin kaikki muukin vmpk:n virallisesta linjasta poikkeava pervoilu.

Joulukuu 15, 2010, 09:23:48 ap
Vastaus #92

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Nyt kun tämä on -Motorismi- osiossa, eivät epäsiveelliset julkaisut kuulu tänne enää, kuten vielä eilen.  :)

 Tässä sivistyneempi, asiaan nivoutuva kuva sinisestä etupyörästä.

Joo, näin siinä kävi siirron yhteydessä, eli nyt moden pitää poistaa "ei-motorismi", tai onhan toki vaihtoehto siirtää tämä takaisin "Yleiseen keskusteluun".

Ja sininen etupyörä on jälleen paksu nykysuuntauksen mukaan!  :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 15, 2010, 10:37:53 ap
Vastaus #93

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5196
  • MC Debit
Nyt kun tämä on -Motorismi- osiossa, eivät epäsiveelliset julkaisut kuulu tänne enää, kuten vielä eilen.  :)

 Tässä sivistyneempi, asiaan nivoutuva kuva sinisestä etupyörästä.

Joo, näin siinä kävi siirron yhteydessä, eli nyt moden pitää poistaa "ei-motorismi", tai onhan toki vaihtoehto siirtää tämä takaisin "Yleiseen keskusteluun".

Ja sininen etupyörä on jälleen paksu nykysuuntauksen mukaan!  :police:

No siinä on nyt kahveepyöräasentajalla muljahtanut väärä kumi vanteelle, ja keulaputketkin ylösalaisin. Mihin lie katse&ajatus harhautunut ::)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 15, 2010, 12:49:27 ip
Vastaus #94

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Se on tuo paksu etupyörä sellainen tämän ajan juttu.  8)





Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 15, 2010, 13:27:57 ip
Vastaus #95

Teppo Hovattala

  • Vieras
Ja onneks tää takapyörä villitys alkaa olemaan ohi, vai onko edes? No joka tapauksessa hirveitä pyöriä sinistä tai mustaa ohan sama

yök

Parempi
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2010, 13:31:21 ip kirjoittanut Teppo Hovattala »

Joulukuu 15, 2010, 13:55:34 ip
Vastaus #96

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5196
  • MC Debit
Se on tuo paksu etupyörä sellainen tämän ajan juttu.  8)

Joo, noita "korkeita kulmikkaita paksuja" vintage(?)renkaita näkee paljon varsinkin show-pyörissä ja tavallaan ne on ihan hienoja. Vähän vanhanaikaisen näköisiä cafepyörään, mutta ajat muuttuu. Yhtään en tiedä millaiset nuo "vintage" kumit on ajaa, jonkinlainen aavistus/ennakkoluulo on ::) Mutta tuo wrenchmonkeesin pyörä nyt lienee muutenkin enemmän show-osastoa... Joustovarat minimaaliset, on laitettu kliparit ja istuinkorkeus on jotain 10 senttiä alempana kuin vakiossa, mutta jalkatapit ovat alkuperäisellä paikallaan, taitaa ajoasento mennä epäluontevaksi? Lienee haettu jotain "esihistoriallisen" suola-aavikko- tai lankkuratapyörän tyyliä sekaan?

Nuo nykysporteista lainatut pyörät ja varsinkin pienelle, alle 18" vanteelle sovitetut eivät näytä minusta hyvältä sen ikäisessä pyörässä mihin ne eivät kuulu (kuten se alumiininvärinen jota pallopyöräksi haukuin, siinä ne näyttivät pieniltä mutta raskailta). Tuon Yamahan massiivisempaan olemukseen ne taas sopii kuin nakutettu. Mutta onko se sitten cafe racer siinä merkityksessä kuin vmpk:n foorumilla häröilevä sen käsittää ;D Makuasioista ei voi kuin kiistellä :)



Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 15, 2010, 16:16:19 ip
Vastaus #97

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Sitten on näitä "valokuvaajan" ikuistamia ...

Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 15, 2010, 16:53:45 ip
Vastaus #98

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Joku näytti kauppaavan Honda SL 125:sta tuolla markkinaosastolla ja pikaisella googletuksella paljastuu että pyörä näyttää tältä:



Tai ainakin voisi näyttää. Mojovan kokoista eturengasta lukuunottamatta.

Joulukuu 15, 2010, 19:25:58 ip
Vastaus #99

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Se pitäis sitten laittaa tuo niittitakki-puolikin kuntoon!  :police:



70-luvulla hakkasin yhden takin niittejä täyteen + sitten ostin Stormilta ison kasan pinssejä rintapieliin. Missähän nuokin nyt menevät? ::)
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 15, 2010, 19:42:22 ip
Vastaus #100

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Irstaan näköistä touhua. Vielä jos tuo aurinkolasijeppe olisi kammannut niskatukkansa tötterölle otsalleen kunnon rokkarin tapaan, niin paketti olisi valmis.

Joulukuu 15, 2010, 20:32:23 ip
Vastaus #101

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1953
  • Cum On Feel the Noize
Irstaan näköistä touhua. Vielä jos tuo aurinkolasijeppe olisi kammannut niskatukkansa tötterölle otsalleen kunnon rokkarin tapaan, niin paketti olisi valmis.

Pahoittelen, mutta niin se ikä vain alkaa painaa meitä. Petterin vuosista en tiedä. Meikäläisen voisi istuttaa tohon samaan sakkiin yhtä tasokkaan näköisenä. ;D
BSA "Buzy Beeza"

Joulukuu 16, 2010, 09:24:35 ap
Vastaus #102

Jack Korpijaakko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 167
Sillanpäälle:

Ne korkeet eli yleisimmin Firestonen Vintage gummit on ihan hyvät ajaa, kun muistaa mitä on alla. Ja ne kestää ihan perkeleen hyvin, tämä on mun kokemus, ja tasaista vauhtia voi pitää yli 140 kokoajan eli pitkään eikä renkaat pauku/räjähdä. Testattu kenttäolosuhteissa.

Wrenchmonkeen pyörät on kyllä tehty ajoon. Tulee vaan vähän kippurampi ajoasento. Taitaa olla tossa sama juttu kun jotkut ei tajua choppereitakaan, eikä sitä ajoasentoa.  Kippuramuna-ajoasento, joko pää edellä tai ei on maailmalla tietyissä rakentelupiireissä hyvinkin yleinen.

Yleisesti:
Jos haluaa ajaa kaupan vessalla, ja kovin kustomointi mihin ryhtyy on peilien vaihto.....ei kai sit voikkaan tajuu

Joulukuu 16, 2010, 11:42:42 ap
Vastaus #103

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5196
  • MC Debit
Sillanpäälle:

Ne korkeet eli yleisimmin Firestonen Vintage gummit on ihan hyvät ajaa, kun muistaa mitä on alla. Ja ne kestää ihan perkeleen hyvin, tämä on mun kokemus, ja tasaista vauhtia voi pitää yli 140 kokoajan eli pitkään eikä renkaat pauku/räjähdä. Testattu kenttäolosuhteissa.

Wrenchmonkeen pyörät on kyllä tehty ajoon. Tulee vaan vähän kippurampi ajoasento. Taitaa olla tossa sama juttu kun jotkut ei tajua choppereitakaan, eikä sitä ajoasentoa.  Kippuramuna-ajoasento, joko pää edellä tai ei on maailmalla tietyissä rakentelupiireissä hyvinkin yleinen.

Yleisesti:
Jos haluaa ajaa kaupan vessalla, ja kovin kustomointi mihin ryhtyy on peilien vaihto.....ei kai sit voikkaan tajuu

Mistäs minä mitään tiedän... Näytti vaan että jos istuimen ja jalkatappien välinen korkeusero pienenee, istuinpaikkaa siirretään vähän taakse ja siirretään tankoa hieman eteen ja reilusti alas, saadaan asento jossa ollaan vähän niinkuin linkkuveitsi, eli reisien ja yläkropan välinen kulma "tiukka", polvet vähän ylhäälläkin, joten ottaako kyynärvarret polviin esim risteysajossa, ja miten se kyyry ajoasento yhdistettynä lähes toppaamattomaan satulaan ja olemattomaan jousitukseen sitten tuntuu yli kilometrin matkoilla esim selässä? No, rattorinpyörät pehmentää kyytiä ;D Voi olla optinen harhakin, ja onhan meitä eri mittaisia ja eri mittasuhteilla. Mutta jos katsoo ihan vaan kuvasta niin tuossa laitteessa olisi ehkä etua jos jalkatapit olisivat taaempana. Ihan vaan ajamisen kannalta. Tyyli ja muoti-ilmiöt sitten ovat toinen juttu, eikä mukavuuskaan aina tärkeintä ole. Mutta jos mukavuudesta ottaa jotain pois, pitäisi ainakin minun saada lisää ajettavuutta tai edes tehoa :) Mutta makuasioitahan nämä on, minä olen enempi sellainen "toiminta määrää muodon"-tyyppi.

Chopper-ajoasento näyttää ihan mukavalle, kunhan ei kahvat ole olkapään tason yläpuolella. Mutta miten sitten joku saappaanpohjat edellä ajettava pitäkeula missä kuski ei saa kunnolla painoa jalkatapeille, käyttäytyy esim mutkassa olevassa heitossa? Eihän ne juu mitään motorossipyöriä ole, mutta sellaista yleistä maantiekelpoisuutta Suomen oloissa tarkoitin sillä että pyörä on "ajoon tehty" vs show-laite.

Mutta kuten sanottu, kaikki tuo on omaa arvelua, en ole tuollaisia koeajanut. Ihan vaan klassisen muotoisilla 70-luvun alun peruspyörillä olen pörrännyt ne vähät kilometrit mitä tähän mennessä on kertynyt. Peilitkin on MR-pyörässä orkkikset. Vähän rakennellumpi laite on vasta tekeillä... Ja vähäisen kokemukseni sekä pyörän rungon(kin) pienen koon takia juurikin ajoasento on se mitä on nyt joutunut miettimään. Ja miettimään on ehtinyt sen takia kun itse rojekti ei juuri etene muiden hommien takia >:(

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 16, 2010, 16:16:16 ip
Vastaus #104

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Niin kaunista, niin herttaista: