Kirjoittaja Aihe: CAFE RACERS FINLAND  (Luettu 166819 kertaa)

Helmikuu 15, 2011, 19:12:50 ip
Vastaus #195

Tatu Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 849
Triumpin isolohkotwini.

Helmikuu 15, 2011, 21:32:47 ip
Vastaus #196

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Helmikuu 15, 2011, 22:07:17 ip
Vastaus #197

Tatu Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 849
Tuommosen moottori oli pari-kolme vuotta sitten Helsingin pyörämessuilla näytillä. Oli sellainen leikelty demomoottori. Siinä luki, ettei saa koskea; koskin silti. Oli leikelty kiinnileikanneesta moottorista  ;D Sylinterissä tuntui ihan oikeat jurmut. Olisko ollut joku testiluuskamoottori, jota on rääkätty penkissä tai kuritettu ajamalla kovaa ja hartaasti.

Helmikuu 16, 2011, 08:44:27 ap
Vastaus #198

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5221
  • MC Debit
Tuommosen moottori oli pari-kolme vuotta sitten Helsingin pyörämessuilla näytillä. Oli sellainen leikelty demomoottori. Siinä luki, ettei saa koskea; koskin silti. Oli leikelty kiinnileikanneesta moottorista  ;D Sylinterissä tuntui ihan oikeat jurmut. Olisko ollut joku testiluuskamoottori, jota on rääkätty penkissä tai kuritettu ajamalla kovaa ja hartaasti.

No sillaihan se saadaan korjattua. Kone leikkaa kiinni => leikataan se auki :P
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 22, 2011, 07:27:21 ap
Vastaus #199

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2011, 07:30:26 ap kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Helmikuu 23, 2011, 19:57:02 ip
Vastaus #200

Risto Saastamoinen

  • Vieras
Jos ne on ajoneuvon valmistusajankohdan huomioonottaen hyvin sopivia lisävarusteita, vrt esim. kuplan kynsi- ja kivipellit sun muut soittimet, joita näkee mr ajoneuvoissa paljonkin, ihan hyväksyttyinä. ?

Helmikuu 23, 2011, 20:07:40 ip
Vastaus #201

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen

Sivulla 1 oleva tuutti
Miten on mennyt museorekisteriin noilla varusteilla . Kromattu ilmanputsari, tarvike satula , kromatut mittarin kuoret ,kromattu ketjusuoja .Ei taida olla alkuperäistä .Tuplalevystä en ole varma .

Eikös tuossa ole juuri kaikki oman aikansa lisävarusteet, joten kyllä se museoajoneuvoasetusten mukaan on ihan OK!

Minä näen tuplalevyjarrut, poskiraudat ja GB-satulan. Onko muuta? ::)
Korkeasta tangosta päätellen on Jenkkimalli joten lisäkromit OK.
Nehän on muutenkin vain kuoret.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2011, 20:10:30 ip kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Helmikuu 23, 2011, 21:11:36 ip
Vastaus #202

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Mistä lähtien aikakauden lisä varusteet on sallittuja .Eikös pitäis olla tehtaaalta tulleessa kunnossa /tehtaan lisävarusteilla. :o
Tämmöiseen olisi hyvä saada museotarkastajien lausunto joka sitten koskis kaikkia esim museo tuutteja . Jossain päin ollaan tarkkoja taas jossain joustot on tosi räikeitä.
Miten esim tavateline  tai sivulaukut sopii .Mun kaverille ilmoitettiin että tavateline pois . Pitääkö olla esim 72 mallin mukana stormin tai jämerin luettolo  jotta voi kertoa jonkin varusteen olleen silloin saatavilla.  :police:
Kyllä, lisävarusteet on oltava juuri omalta aikakaudelta! Ei tietenkään nykyaikaisia kotkotuksia. :police:
Museoajoneuvokaavakkeessa on ainakin ollut omakohta lisävarusteille. Kai se nykyäänkin on? ::)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2011, 21:23:49 ip kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Helmikuu 24, 2011, 00:20:10 ap
Vastaus #203

Risto Saastamoinen

  • Vieras
Saisihan se linja olla määriteltynä. Yleensä tarkastajilla on "silmää" enemmän kuin omistajalla noita lisävarusteasioita pohdittaessa. Mullakin meni kuvat uusiksi kun hölmöyksissäni annoin wingissä olla siron tavaratelineen paikoillaan kun se omasta mielestäni sopi. Eipä harmita että käskivät nakata mäkeen. Tosin myöhemmin näin kantikkaasta huonekaluputkesta tehtaassa väsätyn sikaruman telineen joka oli hyväksytty aikakauden lisävarusteena.

Helmikuu 27, 2011, 13:01:48 ip
Vastaus #204

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Ural



[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 05, 2011, 17:31:15 ip
Vastaus #205

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Vanha Wingi.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 30, 2011, 09:29:02 ap
Vastaus #206

juha leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 186
Harmillisesti tämä ketju on stopannut, sitä oli mukava käydä välillä vilkaisemassa.
Aika oudoistakin ja alunperin racerin piirteitä omaamattomistakin laitteista sitä yritetään tehdä Cafe raceria. (Petrin laittamat kuvat)
Tuo vielä osittain "pakkauspaperissa" heh..  oleva Wingihän on sinänsä  tyylikkäästi muunneltu.
 Omistamissani muutamissa wingeissä ei ajo ominaisuudet olleet häävit vauhdikkaammassa ajossa, itse en kyllä vaivautuisi tekemään tuollaisesta lähtökohdasta kun lähtökohtaisesti racerin piirteitä omaaviakin laitteita on saatavilla. Mutta jokainen tyylillään. Wingi on mielestäni parempi perus ja matkapyöränä.
Nuo idän bokserit voi puoltaa paikkaansa siellä halpuutensa ja saatavuutensa takia? Vaikka tuo kuvan vehje ei mielestäni ole niinkään cafe vaan nyky rakenneltujen muodin tyyliin tehty jossa sekoitetaan lautaratapyörientyyliä ja muita tyylejä..

Tuli muuten kirjauduttua Cafe Racers Finland sivustoille. Kirjautumattomana kun vilkaisi sivuja, näytti ettei siellä ole Classisia Cafe Racereita harrastavalle mielenkiintoisia juttuja. MUTTA projektikuviin päästyä oli hienoa nähdä kun väännetään projektiin alumiini satulaa ja tankkia ja että porukalla on classisiakin laitteita.. Homma on hyvällä alulla!  Käykää asiasta kiinnostuneet kirjautumassa sivustolle. Se on varmaa että Cafe Racer toiminta tulee saamaan lisää tuulta siipiensä alle suomessakin.  T: Juise

Maaliskuu 30, 2011, 09:47:55 ap
Vastaus #207

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2297
Lainaus
Homma on hyvällä alulla!  Käykää asiasta kiinnostuneet kirjautumassa sivustolle. Se on varmaa että Cafe Racer toiminta tulee saamaan lisää tuulta siipiensä alle suomessakin.  T: Juise


+1

Seuraava projekti on kaffe raaseri ;).

T:Tapsa

Toukokuu 20, 2011, 13:08:41 ip
Vastaus #208

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Carbyn uutta...



Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Kesäkuu 04, 2011, 11:22:06 ap
Vastaus #209

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!