Joo, yhdellä G:llä.
Meillä oli joskus 125cc Honda CR, josta räjähti pytty. Sylinteri lähetettiin silloin jonkun messtarin ohjeiden mukaan viroon putkitettavaksi. Ei tullut takaisin koskaan. Löytyi sitten jostain ihmeen kaupalla MUGEN-tehdaspytty! Sylttyä oli portattu reippaasti ja ilmeisen ammattimaisesti, sovitettu mm. reilusti isompi läppärunko yms. Sylinterillä oli ajettu Unkarin GP, Ruotsin kisoja yms. Kone vaati n.40 millisen kaasuttimen. Pro Circuitin putkella pytystä oli mitattu yli 40 hevosen voimat. Mäntä (joita sylinterin mukana tuli laatikollinen) oli jännän näköinen, alumiini oli pilkullista, ilmeisen vahvasti piiseosteista ja todella kovaa. Männässä oli vain yksi rengas.
Kone sai reilusti happea, kun teini-ikäiset veljekset sitä rankaisivat. Kytkimen painelevyä se söi ja mäntiä meni jonkun verran. Hieman joskus jännätti jäällä ajaessa, kun kaasu hirtti auki, laitoksessa ei ollut tappokatkaisijaa ja rumpujarru CR ei ole minkään kovan pysähtyjän maineessa..
Siis ihan vaan Mugen -nimestä tuli mieleen..
Tolla 1000 cc Mugen hondalla taisi yhdennäköisyyden lisäksi olla ihan virallinenkin yhteys Vincentiin..?