Kirjoittaja Aihe: Tehdaspyörä Artukaisissa -75  (Luettu 9215 kertaa)

Helmikuu 08, 2011, 13:44:08 ip
Vastaus #15

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Tuosta pyörästä on aika hyvä juttu ja vieläpä ihan suomen kielellä, ex-imatralaisen Juha Monnon kirjassa Hussen historiasta.
Muuten, sen vedän takaisin että Kent Andersson olisi ollut Artukaisilla -75.  -74 Kent voitti siellä sekä piikit että puolikkaat,
mieti Maailman Mestari Artukaisen kynnöspellossa.

Helmikuu 08, 2011, 14:26:06 ip
Vastaus #16

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Pitää etsiä tuo Monnon kirja. Artukaisten rata oli siis verrattavissa Räyskälään vai oliko vielä huonompi? Tässä kuvassa näkyy mukavat paikkaukset ja hupsista: piikki (kukahan, hopeinen numero?) kyljellään :o!

Olitko Harri tuolloin Artukaisissa -75 ajamassa vai katsojana?

http://kuvablogi.com/blog/10165/

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 08, 2011, 14:56:04 ip
Vastaus #17

Matti Hellsten

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Joku B-poika siellä on kyljellään kun pyörässä on valkoiset numeropohjat , kyllähän Artukaisten rata melko kuoppainen oli , pakko oli pistää tankkiin pehmusteet sillä muuten oli "kulkuset" vaarassa.

Helmikuu 08, 2011, 17:35:57 ip
Vastaus #18

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Terve Matti, taas huomaan vanhan kilvanajajan löytäneen tänne, hienoa ja lisää on kuuleman mukaan tulossa, sillä mm.
Soljan Simokin jo lukee innolla näitä juttuja...
Tuo numero 28 kalskahtaa jälleen kerran imatralaiselta, olisko Komun Mika-Sakari yläputki piikillään?  Taustalla numero 2
keskeyttäneenä, on tuleva MM-ohjuksemme Johnny Wickström?  Siis B-piikit kyseessä?

En ollut, olin tekemässä kilpailusta juttua imatralaiseen, tuolloin vielä ilmestyneeseen Ylä-Vuokseen, johon kirjoitin Imatrankin Ajot
monena vuotena.

Helmikuu 08, 2011, 20:34:35 ip
Vastaus #19

Hannu T Koponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11
En tiedä millaisessa kunnossa Artukaisten rata oli tuolloin 70 luvulla. Itse ajelin siellä vasta seuraavalla vuosikymmenellä ja olihan siinä kuoppia vähän siellä sun täällä. Pompusta lähti TZ käsistä ja roihahti tuleen. Jostain syystä kuitenkin tykkäsin radasta ja suru tuli puseroon kun se jäi jyrän alle.

Helmikuu 08, 2011, 21:10:15 ip
Vastaus #20

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Eiköhän se ratakin ollut ihan toisenlainen 70-luvulla, en muista vuotta milloin rataa jatkettiin hiukan, mutta 70-luvulla se oli
vielä sellainen kolmion muotoinen, jossa huippujarruttajat näyttivä neulansilmän jarruissa.

Helmikuu 09, 2011, 09:48:03 ap
Vastaus #21

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Tauramalle tiedoksi.  Kuvablogissasi 8/50 esiintyvä kakspuolikas n:o 5 ei ole Matikainen, ei kai Manekaan nyt ihan joka lähdössä
silloin ajanut.  Tuo hemppa tuossa on Jussi "el bandito" Rantanen.
Matikainen ajoi tuonna vuonna artukaisissa 50-, 125- ja 500-kuutioisissa.

Helmikuu 09, 2011, 11:59:39 ap
Vastaus #22

Matti Hellsten

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Moikka Harri (ja kaikki muutkin jotka näitä juttuja luette) , huomasin myös että kuvassa on bandito Rantanen mutta ehdit ensin, mulla on kans jonkun verran kuvia vuosien varrelta ja nyt hommasin ton skannerin saa nähdä jos vanha vielä oppis sitä käyttäänkin niin voisin joitain tänne palstalle laittaa.

Helmikuu 09, 2011, 14:54:46 ip
Vastaus #23

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro
Hienoa Matti kiitos jo nyt kuvista,mitä laitat. ;D
T:Jarmo

Helmikuu 09, 2011, 15:11:09 ip
Vastaus #24

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Kiitos tiedosta, korjataan. Vedin liian pitkälle menevät johtopäätökset tuosta Mannen liikkeen mainoksesta ja arvelin sen olevan Mannen varapyörä, johon hän ei vielä ollut vaihtanut numeroa :o.
Mitähän se Manne oikein meinas, kun ajoi vaan kolmessa lähdössä. Oishan se neljäskin ja viideskin menny samaan syssyyn :laugh:.

Helmikuu 09, 2011, 19:18:12 ip
Vastaus #25

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Timo Pohjola arveli että kuvassa 21/57 oleva vihreä fouri on Aimo Pakarinen Heinolasta.  Tuon pyörän Timo osti
Pakariselta -75 syksyllä.  Alkujaan tuo CB 500 on lähtöisin mistäs muualta kuin Kuparisilta.

Helmikuu 09, 2011, 22:45:45 ip
Vastaus #26

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
kerropas simo mitä pidit noista laatoista hallin mutkassa?

Helmikuu 10, 2011, 08:59:48 ap
Vastaus #27

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Noista Markun kuvista, ´pikaisella silmäyksellä sanoisin seuraavaa;
9/51 Peter Sjöström
11/51 Kimmo Kopra?
16/51 Markku Matikainen
35/51 Jukkis Lauslehto?

katsellaan noita lisää, nyt pitää alkaa olla tekevinään jotain.

Helmikuu 11, 2011, 22:33:01 ip
Vastaus #28

VeliMRajakallio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 691
Spola Kröken oli siihen aikaan kampanja Ruotsissa, tarran näin monesti MC-Nytt lehden sivuilla....vuosikertoja 1975-1982 on kokonaisina  tallissa, jos jotakuta vallan kiinnostaa

Helmikuu 13, 2011, 11:34:15 ap
Vastaus #29

simo Solja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 20
Oioi....ja Oi. Artukainen oli hieno rata, lyhyt ja nopea tempoinen. se vanha malli oli mielestäni parempi, siinä oli kunnon jarru siihen neulansilmään. Turkulaiset valittelivat sitä, että ulkopaikkakuntalaisille rata oli vaikea oppia kun ei aina muistaneet  minnepäin mutkat kääntyy ;D. Hienoja kisoja järjestelivät Turkulaiset. Ne laatat siinä lentohallin edessä ja takana olivat kyllä hurjia! Kulkuset tuli kyllä helposti helliksi. Minä kun aloitin kilpailemisen niin silloin ei enään ajettu Turussa Ruissalossa....mikä onni, olisikohan edes uskaltanut vetää siellä puiden välissä? Artukainen oli vanha lentokenttä jota Llv26 käytti sotien aikana.