Kirjoittaja Aihe: Classic PRE-48 Lokarit  (Luettu 20962 kertaa)

Helmikuu 09, 2012, 16:48:28 ip
Luettu 20962 kertaa

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 534
  • vpkorte
Sitä sitten rukattiin uusia sääntöjä tuohon vanhaan luokkaan, yksi niistä on tuo lokarit , LOKARIT PITÄÄ OLLA TERÄSTÄ. Oliskohan pitänyt olla LOKARIT PITÄÄ OLLA METALLIA.
Kyllä -40 luvun joissakin moottoripyörissä oli myös alumiinisiä lokareita,sai jopa ostaa niitä kaupasta tarvikkeena.
Minun pässissä nyt on alumiinilokarit edessä ja takana, kiillotinkin niitä viime talvena kun toinen oli nelkytluvun jääspeedway Japissa ja hieman hapettunut.
En aio ottaa niitä pois enkä maalaa niitä (5metrin sääntö) ennen kuin tiedetään meneekö tämä ehdotus läpi muissa pohjoismaissa.
T: BSA ja ESO kuljettaja.
















Helmikuu 09, 2012, 21:32:13 ip
Vastaus #1

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Ne oli Pekka ne sun jääspw-kaverit tuolta lahden takaa kun tämän säätöehdotuksen takana oli. Pakkohan meidän oli suostua kun ne niin nätisti pyysi.

Helmikuu 09, 2012, 22:25:28 ip
Vastaus #2

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 534
  • vpkorte
Ismo, höpö höpö, en usko että Börje jääspeedwaykuskina ja -47 luokan valtiaana ainakaan näitä muutoksia keksi. Kaikki muut hyväksyn, mutta lokarit on alumiiniä, niin kauan kun konekortti on voimassa.
Siis viiden metrin sääntö, maalaa lokarit mustaksi.
T: 68

Helmikuu 12, 2012, 15:33:55 ip
Vastaus #3

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro.
Mitäs pahaa alumiini osissa on?Eikös noita kisavehkeitä ole maailman sivu kevenetty alumiinilla yms.keveillä aineilla?
Tuskin ruotsalaiset niin tyhmiä sentään on että alumiini lokarit kieltää?Sako ajaa al-vanteilla tai tankilla? Entä saako öljytankki olla alumiinia?
Kyselee Jarmo.

Helmikuu 12, 2012, 19:30:39 ip
Vastaus #4

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Vanteet käy, tankki njet. Öljytankista ei ole ollu erikseen puhetta. No eihän ne svennet tyhmiä ole, jotain muuta niillä oli/on mielessä.
No tämähän on tämmöistä tasapainoilua, jouduttiin antaan tls jarrut poikkeen ja Pekalta lähti aluloksut, minkäs teet. Jaa nii, olihan niistä jarruista joku Kankasalainenki ollu huolissaa, ei pelkästään Birkalaiset ja ruåtsalaiset.

Helmikuu 12, 2012, 23:49:09 ip
Vastaus #5

Pekka Seppelin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Luin noita Ruotsin puolen sääntöjä MCHK.n sivuilta. Viimeisin sääntömuutos -47 luokkaan kertoo pohjoismaisesta kokouksesta Oslossa lokakuulta 2008.
Siellä kerrotaan lokasuojista vain, että ne ovat edessä ja takana pakolliset. materiaalista ei mainintaa.
Lisäksi siellä kerrotaan keltaisella kursivoituna vanneleveyksistä seuraavaa: Sallitut wm2 edessä ja wm3 takana.
Luulisi heidän omilla sivuillaan päivitysten olevan kunnossa, jos sieltä päin jotain sääntömuutoksia tänne kantautuu.
Terv. Uljas Vaahtopää

Helmikuu 13, 2012, 08:36:14 ap
Vastaus #6

Anssi Krank

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 369
Eiköhän se ole,että sitä saa mitä tilaa.

Helmikuu 13, 2012, 09:59:41 ap
Vastaus #7

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Luin noita Ruotsin puolen sääntöjä MCHK.n sivuilta. Viimeisin sääntömuutos -47 luokkaan kertoo pohjoismaisesta kokouksesta Oslossa lokakuulta 2008.
Siellä kerrotaan lokasuojista vain, että ne ovat edessä ja takana pakolliset. materiaalista ei mainintaa.
Lisäksi siellä kerrotaan keltaisella kursivoituna vanneleveyksistä seuraavaa: Sallitut wm2 edessä ja wm3 takana.
Luulisi heidän omilla sivuillaan päivitysten olevan kunnossa, jos sieltä päin jotain sääntömuutoksia tänne kantautuu.
Terv. Uljas Vaahtopää

Niinpä, nyt siellä PITÄISI lukea, että "pohjoismaisesta liittojenvälisestä kokouksesta Vantaalta 2011", jossa sovittiin ko. asiat. Svenneillä oli useita heille "sopivia" sääntöuudistusehdotuksia, jotka eivät aivan sellaisenaan menneet läpi, vaan päätösten muoto on se mikä nyt meillä on julkaistu.

Helmikuu 17, 2012, 21:00:31 ip
Vastaus #8

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro.
Tiedustelen ihan mielenkiinnosta mikä niissä al-loksuissa närästää?Kiilto,kateus jos ittellä on pelti loksut? Olen aika kauan kattellu kisoja ja toki ajanutkin mutten ole ikinä nähnyt kisaa keskeytetyn,voitetun Al-lokareiden takia.
T:Jarmo.
Ps.Tosta kangasalan jarru jutusta en tiä mitään mutta leuka rintaan jakohti uusia pettymyksiä.

Helmikuu 18, 2012, 13:52:55 ip
Vastaus #9

Pentti Elo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 39
Morjenttess kaikille PRE -48 luokan harrastajille ja mielellään muillekkin.
Onhan se jaarittelu ja kinaaminen meissä suomalaisissa melko tyypillistä mutta antaa meistä vaan niin pirun tyhmän vaikutelman.
Jos Nordic Technical Commitee tekee jonkun sääntöuudistuksen niin se ihan oikeesti perustuu factoihin tai tutkimustuloksiin joilla
pyritään parantamaan lajin turvallisuutta , tasapuolisuutta ja aikakauden mukaisuutta.  Tämä Pekan foorumille heittämä kyssäri
alu lokkareista PRE-48 luokassa on saanut mielestäni keskusteluun osallistujien ajatukset hakoteille. Päätöstä tehdesään NTC painotti
kahta asiaa, TURVALLISUUTTA ja AIKAKAUDEN MUKAISUUTTA.
Proposal  9.1.1.3.   kohta 4.5  Mudguards : Period styling and made of steel. ( täysin yksiselitteinen )
Perusteluina : Aikakaudenmukaisuus  ja turvallisuus.   ( ennen vuotta -48 kilpakäyttöön rakennetut moottoripyörät oli pääsääntöisesti
varustettu teräslokasuojin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jotka varmasti hyväksytään tunnisteasiakirjaa anottaessa )
Turvallisuus : PRE-48 luokan pyörissä moottori on liki poikkeuksetta pultattu runkoon sekä jousitus ja iskunvaimennus varsin alkeellinen.
Näistä tekijöistä johtuen runkoon ja lokasuojien kiinnityksiin kohdistuu voimakasta korkeataajuista värinää jota nämä alumiinilokasuojat eivät
pitkän päälle kestä (karkenee ja murtuu ) ja irtoavat kiinnikkeistään , pyörähtävät renkaan mukana alle , lopun voi kukin kuski mielessää
visioida.   Kyseisenlaisia onnettomuuksia on tapahtunut jo muutamia ja näitä haluamme estää.  " vauhdista saa vetää päälleen mutta ei tekniikan takia "
T. Pena

P.S.     Pekalle tiedox...  PV.tä  saa maalia ( tosin vihreetä)  johon katsastusmiehen magneetti kyllä tarttuu .
Pentti Elo
Motofortuna Finlandia
+358 400 618400

Helmikuu 25, 2012, 17:04:58 ip
Vastaus #10

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 534
  • vpkorte
Aluminilokareita on murtunut kiinnikkeistään ja putoillut renkaan alle? KOSKA näin on käynyt, olis hyvä tietää.
Pässissäni on esim. etulokari kiinnitetty neljästä kohtaa kuuden millin ruuveilla, ja kumiset tiivisteet aluslevyn ja lokarin välissä.Ei putoa, ja konetarkastaja ratsaa jos on murtumia,ja murtuu se rautakin.
Kävin Vapriikissa Pyynikinajonäyttelyssä eilen ja mitä ihmettä, kaksi kisapyörää -48 luokan, Rudge ja Vincent, joissa molemmissa on aluminilokarit, maalattu mustaksi.
Nyt kun polttoainemittari on ostettu niin nyt on aika ostaa magneetti katsastusmiehille.

Helmikuu 25, 2012, 17:58:45 ip
Vastaus #11

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro.
Meillä Classic crossissa saa ajaa myös al-lokareilla,tankeilla,numerokilvillä kun ne vaan kuulu siihen ajankohtaan.Tää nykynen homma menee vähän jeesusteluks kun kaikki mikä toimii kielletään.
T:Jarmo

Maaliskuu 02, 2012, 20:03:51 ip
Vastaus #12

Mats Österman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 213
  • pässit on rautaa !
Olix v-48 rosterilokasuojia ??????? ne muuten murtuu ehkä vielä herkemmin ku köykämiini !!???
t.ihmettelijä

Maaliskuu 07, 2012, 18:23:34 ip
Vastaus #13

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro.
Nythän toi lentokoneiden putoaminenkin selvisi kun alumiini väsyy kone putoo???Lähetänkin heti tiedon eteenpäin että tekevät koneet rosterista tästä eteenpäin.Nytpä tuli mielleeni Juha watt Vainoin laulu "koko maailman järki on täällä".
T:Jarmo

Maaliskuu 07, 2012, 20:02:06 ip
Vastaus #14

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Olix v-48 rosterilokasuojia ??????? ne muuten murtuu ehkä vielä herkemmin ku köykämiini !!???
t.ihmettelijä


...pässit on rautaa !