Kirjoittaja Aihe: Kypärän käyttö  (Luettu 15874 kertaa)

Toukokuu 16, 2012, 09:26:43 ap
Vastaus #30

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
... noita Vesan vapausjuttuja ihmettelen tässä kohtaa...[/img]
En minä sanonut, etten käytä kypärää vaan, että minä vastustan kaikkia "pakkolakeja"! :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 16, 2012, 13:54:23 ip
Vastaus #31

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Savosta
Vuoden -66 syksystä olen omistanu tuon Standard Perfektin.
Kai se jonkunverran vanahempi kuitenkin on koska se oli jo sisäänajettu silloin kun sen ostin. Oikein olen ollu tyytyväinen, yhtään lommoa ei ole nuppiin tullu sillon kun se on ollu päässä. ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 16, 2012, 14:04:27 ip
Vastaus #32

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Vuoden -66 syksystä olen omistanu tuon Standard Perfektin.
Kai se jonkunverran vanahempi kuitenkin on koska se oli jo sisäänajettu silloin kun sen ostin. Oikein olen ollu tyytyväinen, yhtään lommoa ei ole nuppiin tullu sillon kun se on ollu päässä. ;D

On se hieno! 8)
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 16, 2012, 18:00:40 ip
Vastaus #33

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Standard Perfect = Tavis Täydellinen.
Kommentteja uuninpankolta.

Toukokuu 16, 2012, 21:56:56 ip
Vastaus #34

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Terve,

Määritelmä on juuri tuo kuljettaminen, ei ajaminen. Arvelen, että työntäminen katsotaan kuljettamiseksi koska hallintalaitteet ovat käsittelyssä. Mutta.. mutta...
Tarakasta työntäjä voi olla vaikka kuka ja missä kondiksessa kunhan ei koske hallintalaitteisiin.

Laki on selkeä? Kunpa olisikin. Nimittäin laissa ei ole tarkkaan määritelty mitä tarkoittaa kuljettaminen. Asiaan vaikuttaa niin moni seikka.

Todetaan kuitenkin, että pidetään se kypärä päässä ja ollaan selvinpäin aina kun työnnetään pyörää liikenteessä. Sitten kun tulee hiki, nin tuuletellaan.

Jos jaksatte lukea tämänkin tapauksen käsittelyn http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2003/20030138
Kiinnittäkää huomiota Korkeimman oikeuden ratkaisuun. Kyseessä on juuri tuo "kuljettaminen" ja sen määrittely.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2012, 22:17:54 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Toukokuu 22, 2012, 22:33:55 ip
Vastaus #35

Antti Jokinen

• Vieras
Mahtaako tällaisesta kypärästä olla hyötyä tositilanteessa?

Toukokuu 23, 2012, 09:46:00 ap
Vastaus #36

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Riippuu varmaan siitä, miltä sen pitää suoja. Jos pyörän päältä noustessa kaatuu päälaelleen, saattaa se suojata naarmuilta. Rajummassa yhdynnässä voi suoja pään kolhimiselta esim. kattokruunuun. Mutta liikenteessä onnettomuustilanteessa taitaa suojata vain jos on sivustaseuraaja... :police: