Kirjoittaja Aihe: Verottaja ei nuku!  (Luettu 8138 kertaa)

Maaliskuu 21, 2012, 16:05:01 ip
Vastaus #15

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Näin saadaan aikaan kierre joka ruokkii itse itseään ja tarpeeksi pitkälle päästyään, sitä saattaa olla enää sula mahdottomuus oikaista ennenkun elintasomme on luokkaa Albania..
   :laugh:
Albaniassa Mersun markkinaosuus on yli 50%!
Siis kohta stiä on meikämannellakin mersu alla.   :P

Maaliskuu 21, 2012, 16:51:53 ip
Vastaus #16

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä

Totta tuokin kulutuksen verottaminen. ALV:n nosto syö aika tehokkaasti vuosittaiset palkankorotukset. Tietysti kulutuksen verottamisella pyritään myös ohjaamaan kuluttajien ostotottumuksiakin esim. sähkön verotus, polttoaineiden verotus ja hiilidioksidiperustainen auto-ja ajoneuvovero. Tuloverotuksessakin mennään kohti tasaveroa koko ajan, kun valtionverotus pienenee ja kunnallisverotus suurenee.

4/5 kansasta voi näitä valintoja tehdä, loput ei.
 Sähköä ja polttoaineita on pakko polttaa, tarpeelliset ostaa ja kotona on asuttava.
 Kiinteistöverot nousee, alvi piakkoin ja kulutuksella "ohjataan". Köyhää sillä ohjataan pian olemaan olematta.

Ei tässä maassa enää kukaan aja heikomman asiaa ja jos itsellä menee hyvin, ei voi tällaisia edes ymmärtää, joten ymmärrettäväähän se on.  :(

Kyllähän valtiovalta ajaa tuottamattomat yksilöt ahtaalle. Pyritään saamaan ihmiset mihin tahansa töihin ja millä tahansa ehdoilla. No se on tietysti toinen juttu, että onko niitä töitä. Aika pieneen osaan Suomea ne työpaikat ovat osuneet.

Kovasti SDP ainakin koittaa esittää, että se hoitaisi heikompien asemaa, mutta totuus taitaa olla toinen. Tulee mieleen TV-sarja Itsevaltiaat, jossa Lipponen tuumasi Niinistölle: Kuule Sauli, susta ois tullu hyvä sosiaalidemokraatti. Sauli tähän vastasi: Kiitos Paavo, niin ois sustaki.
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 21, 2012, 18:23:16 ip
Vastaus #17

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän se nuku ei.
 Just tuli kiinteistöverolappu. 520e kiitos ja vaimolle suunnilleen samanlainen.
 Lähes tonnin "tasavero", jossa tulotasoa ei oteta huomioon.
 Maksa pois ja jollet, myy mökkisi ja lopeta olemasta.

Nyt Wituttaa.    >:(   Taas.     :(

Ei siittä nyt ole niin kovin kauan aikaa, kuukausi pari, kun Katainen sanoi, että "ei pidä rakastua rakennuksiin". Työn perässä muuttaa ja jättää maalliset kiinteistöt ja muut kotkotukset kotia.
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 21, 2012, 21:53:38 ip
Vastaus #18

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei siittä nyt ole niin kovin kauan aikaa, kuukausi pari, kun Katainen sanoi, että "ei pidä rakastua rakennuksiin". Työn perässä muuttaa ja jättää maalliset kiinteistöt ja muut kotkotukset kotia.

Ehhehe... :D Toi Katainen on kyllä aika kujalla vähän kaikesta. Tosin, niin on ne muutkin.

Verotuksen ohjausvaikutuksista puhuminen on kanssa sellaista silmänkääntöpuhetta. Ilmoittamalla, että jokin vero on esimerkiksi "vihreä", on tarkoitus saada kansalaiset maksamaan niitä veroja hymyssä suin. Totuus on kuitenkin jotain muuta kuin vihreää. Esimerkiksi autoverotuksen tavoite on selkeästi fiskaalinen (budjetoitu siinä 1,3 miljardia vuosittain), kaikki CO2-kotkotukset ovat lähinnä teatteria. Ja ihan sama koskee sähkön verotusta. Tai no, autoverotuksessa on myös ylellisyysveron piirteitä. Siellä on pari sellaista "kateuspykälää"...

Lisäksi mulla on se käsitys, että ennen kuin voi todella tehdä valintoja kulutuksensa osalta, täytyy olla vähintäänkin mediaanituloisen tasolla. Jos sattuu vielä olemaan kersoja lauma kotona, niin saapi tienata vielä enemmän. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Sillä vaan, että toi 4/5 suhdeluku ei mun mielestä oo oikein. Sen pitäis olla 1/2 tai ehkä vieläkin pienempi.

En ole verotuksen vastustaja, sen verran on tullu mualimaa kierrettyä että tiedän kyllä verovaroilla saadun aikaan paljon hyvääkin. Mun "pointti" tässä liittyy enemmänkin siihen, kuka ne verot maksaa ja millä perusteilla.

Maaliskuu 21, 2012, 22:03:51 ip
Vastaus #19

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mua ei koske se aprillipäivän autoverouudistus.

Ajan tuolla kaheksantoistavuotiaalla.

Tuonne ja takasi. Sitten käyn mutkan jossakin. Ja kauppareissun. Ja kaverilla. Sukuloimassa. Työmatkoja. Huppailureissuja.

Illaksi kotiin.

Niinku Vinnairi.
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 22, 2012, 00:56:36 ap
Vastaus #20

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Köyhän tukka kasvaa yhtä nopeaa ja syö suurinpiirtein yhtä paljon (Ilman rikkaiden ilmaisia lounaita) polttoainetta menee sama ja lämmitys yms. eli kyllä ALV:n nosto osuu suhteettomasti köyhiin. Taas ollaan tekemässä tulonsiirtoa rikkaille, mä en ääänestä enään koskaan kun persut petti. Mun työeläke on noussut 60€ kuudessa vuodessa ja palkka olisi noussut yli 1000€ ja menetin ilmaisen sairaudenhoidon+lääkkeet. Voinko olla tyytyväinen, niin vuotuiset bonukset meni tietty jotka n. kolmen kk eläke. Jotain pitäis tehdä mutta mitä.

Maaliskuu 22, 2012, 14:19:21 ip
Vastaus #21

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan hallitukselta menneet käsitteet sekaisin? Puhutaan säästöistä, jotka kuitenkin tarkoittavat verojen korotuksia (alv, tulovero, yms.). Samalla kuntien valtionosuuksia supistetaan, mikä merkitsee kunnallisveron korotuksia. Kaikessa maksajina ovat veronmaksajat.

Minun käsitteissäni säästö tarkoittaa menojan karsimista, eikä verojen nostamista. Hallituksen logiikalla kansalaisen säästötalkoot tarkoittaisivat palkankorotuksia.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Maaliskuu 22, 2012, 15:05:33 ip
Vastaus #22

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Aarne, juuri noi terveen asenteen takia et saa olla tekemässä päätöksiä. Me otetaan velkaa ja Kreikka rakentaa laivastoa ja ostaa aseita Turkkilaisten takia, eikä ikinä siellä kukaan veroja maksa eli valtion kanssa tyhjenee mutta meille käy samoin mutta hyvän luottoluokituksen takia saamme ottaa ite velkamme. Eihän näin voida elää et kohta ALV on 35% ja kunnallisvero 40%, kohta ei ole muuta keinoa kuin vanhoille ja sairaille saunantaakse vienti ja pentsiini maksaa 4€ litra kuten diisselikin.