Kirjoittaja Aihe: Pakoputken kromin ruosteenpoisto  (Luettu 5803 kertaa)

Maaliskuu 28, 2012, 19:07:03 ip
Luettu 5803 kertaa

Jukka Pellinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 149
Lueskelin vanhoja säikeitä ruosteen täplittämien kromattujen osien kiillotuksesta ja vahauksesta tai lakkauksesta, jotta ruoste pysyisi poissa. Konstit varmaan toimivat, mutta mitä pitäisi tehdä pakoputken kanssa, kun sen vahaaminen tai lakkaaminen tuntuu aika turhalta. Jos siis ruosteen saa pois, niin millä sen saa pysymään poissa nimenomaan pakoputkesta? Pyörä on käyttöpyörä eli korroosio uhkaa uusia, ellei hyvää keinoa keksi.

Onkohan markkinoille tullut mitään uutta, hyvää ruosteenpoisto-/krominkiillotusainetta vai vieläkö sitruunahappo on se oikea aine?

Jukka
--
Honda XL250 Motosport -75, Honda CB750 K7 -77, Honda XL650V Transalp -2001

Maaliskuu 29, 2012, 00:44:01 ap
Vastaus #1

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Siinä vaiheessa kun kromipinta on puhki,peli alkaa olla pelattu.Täplät saa pois esim. krominkiillokkella ja pata patalla tms. Mutta se ei estä uudelleen ruostumista.Kromatun pakoputken lakkaus? Kannattaa lukea lisää vanhoja "säikeitä" :)

Maaliskuu 29, 2012, 13:02:07 ip
Vastaus #2

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2297
Normi autovahalla on suojattu pakokäyriä ja vaimentimia.

Maaliskuu 29, 2012, 23:19:49 ip
Vastaus #3

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1321
Normi autovahalla on suojattu pakokäyriä ja vaimentimia.

Vaha pelastaa ja suojaa sen mitä vielä on pelastettavissa,eipähän ruoste ainakaan leviä ihan niin nopeasti kuin ilman vahausta.Pakoputkien ollessa kyseessä vahata saakin sitten todella usein.