Kirjoittaja Aihe: Tunturi Tiger 84 pyöreälamppu  (Luettu 7453 kertaa)

Huhtikuu 14, 2012, 22:08:11 ip
Vastaus #15

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
Tuo oli Oulaisten romppeilla kolme vuotta sitten, mihin lie joutunut.



lokasuojat, lampunkorvakkeet 85 ja uudemmalle joten ei liity 84;iin. Toisinaan, tarakka kuusiokoloilla kiinni joten tuunausta on jo ehtinyt nähdä ja siksi ei voi tietää mistä vuosimallista on kyse. Tällaista tuunattua löytyy enempikin, tuunaamattomia vähemmän.

mikä noissa lampunkorvakkeissa on eroa? Itellä ainakin kuvista päätellen samanlaiset? Mihin se O- rengas oikein tulee kiinni siellä katteen toisessa päässä?
Break 87 L ja Tiger 84

Huhtikuu 14, 2012, 22:10:06 ip
Vastaus #16

Jorma Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 82
Ostin talvella yhden Tigerin rungon varastoon. Tehtaalta oli lähtenyt mopot samalla runkonumerolla -84 ja -85, jälkimmäinen meni Poriin joten kaipa tuo ostamani on -85. Tuo -84 meni Vaasan lähimaastoon.
Aquankin runkonumerolla oli lähtenyt kaksi mopoa, toinen -87 Pälkäneelle ja toinen -92 Vaasaan. Tämä -92 oli sentään matching numbers-versio ja se löytyi Jalasjärveltä. Rekisteriotteessa kuitenkin vuosimalli -90  :-[
Ensimmäinen moponi -82 Super Sport on kanssa matching numbers mutta niitä runkonumeroita ei ollut kuin yksi.
Tarkoitin tällä että Tunturin tehtaalla on ollut jotain sekaannuksia Tiikerin runkojen numeronnissa kanssa tai sitten kesäpoika on lyönyt etuputkia tuplana. ::)

Huhtikuu 14, 2012, 22:35:36 ip
Vastaus #17

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Kaverin 81 SuperSportiin tuli AMAn paperit tuplana, tehtaalta oli lähtenyt kaksi samalla runkonumerolla. No, toisen todistuksen koneennumerotkin täsmäsivät joten tiesi kumpi todistus oli oikea.

Kyllä tuo Oulaisissa kuvattu tikru on 84. Vain siinä vuosimallissa jalkatappien putki on runkoputkien yläpuolella. 84:seen viittaa myös mittari ja jalkatapit.
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Huhtikuu 14, 2012, 22:41:57 ip
Vastaus #18

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2807
  • Take a Break
lampunkoppaa pitää paikallaan ainoastaan kumilenkki nro 4 kuten linkin kuvassa, eikä mikään muu.

https://picasaweb.google.com/tunturinmopot/TunturiTigerErikoisosat#5415161417439398450

-85 vuonna on jo mittarinkiinnikkeestä eteen koppaan asti lähtevä lattarauta.

Kumilenkit vedetään hirttosolmuun etutolppien ympärille ja vapaa lenkki kopan korvakkeeseen.

näkyy parhaiten tuossa linkissä:

http://picasaweb.google.com/103903944225016590520/TunturiTigerit19841993#5469270460015273090

Näitä kumilenkkejä on edelleen saatavilla sillankorvalta, osoitteesta moposia.co.nr mutta ovat erittäin kalliita, kokonaiset 2 euroa joutuu pulittamaan parista.

501.226.84 – etukatteen kiinnityslenkki kumi – tg – 1,00
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 22:44:36 ip kirjoittanut Rainer Grandell »
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Huhtikuu 14, 2012, 22:46:25 ip
Vastaus #19

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2807
  • Take a Break
Kaverin 81 SuperSportiin tuli AMAn paperit tuplana, tehtaalta oli lähtenyt kaksi samalla runkonumerolla. No, toisen todistuksen koneennumerotkin täsmäsivät joten tiesi kumpi todistus oli oikea.

Kyllä tuo Oulaisissa kuvattu tikru on 84. Vain siinä vuosimallissa jalkatappien putki on runkoputkien yläpuolella. 84:seen viittaa myös mittari ja jalkatapit.

Jalkatappiputkia on ladattu ylle ja alle sikinsokin, siitä 7 esimerkkiä kotona joten se ei ole varmin tunnistustapa. tarkkaan kun kuvaa hiukan epävarmasta kulmasta katson niin mittarista ei lähde lattarautaa etuvalon katteeseen, joten kuten Kari muilta osin varmisti, voipi olla "tuunattu" -84.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 22:52:49 ip kirjoittanut Rainer Grandell »
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Huhtikuu 14, 2012, 23:13:53 ip
Vastaus #20

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
tuossa mun 84- versiossa on musta mittari ilman kromikehystä, onko silti oikea? 85-tigerissä oli jo sellainen...
Break 87 L ja Tiger 84

Huhtikuu 14, 2012, 23:18:00 ip
Vastaus #21

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
Kaverin 81 SuperSportiin tuli AMAn paperit tuplana, tehtaalta oli lähtenyt kaksi samalla runkonumerolla. No, toisen todistuksen koneennumerotkin täsmäsivät joten tiesi kumpi todistus oli oikea.

Kyllä tuo Oulaisissa kuvattu tikru on 84. Vain siinä vuosimallissa jalkatappien putki on runkoputkien yläpuolella. 84:seen viittaa myös mittari ja jalkatapit.
ja näkyyhän tosta takaapäin otetusta kuvasta, että O-renkailla on tuo etumaskin kiinnitys...
Break 87 L ja Tiger 84

Huhtikuu 14, 2012, 23:38:10 ip
Vastaus #22

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
tuossa kuva rungosta...

[ylläpito on poistanut liitteen]
Break 87 L ja Tiger 84

Huhtikuu 15, 2012, 01:15:44 ap
Vastaus #23

Ari Hietajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2103
Kommentti tuohon tuplanumeroon, eli on Tunturilla lähtenyt tuplanumeroita vaikka kuinka paljon. Oisko 5 kpl ennätys samaa numeroa tms. Ja miksi tuo on myyty vasta 85 on ihan spekulointia. Tuskin enää ketään löytyy, joka tuon muistaa. Mopoja on myyty ylivuotisina monista syistä; niitä on käytetty näyttelyissä, näyteikkunoissa, niissä on ollut laatuvikoja ja laitettu syrjään jne. jne. 84 mallinenhan tuo selvästi on vaikka olis tehtaalta lähetetty myöhemmin.