Kirjoittaja Aihe: Honda 350 kaasarit  (Luettu 3678 kertaa)

Huhtikuu 11, 2012, 16:49:44 ip
Luettu 3678 kertaa

Arto Karhu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
oliskohan kellään jääny nurkkiin otsikon mukaisia kaasareita, tai löytyisikö vinkkiä, että mitä tehhään??
Mulla on siis -72 mallin, tt-pyöräksi, noin ulkoisesti käpistelty Honda, mutta ei tahdo kärsiä yli puolta kaasua, ruoka loppuu.
Koitin nostaa bensan pintaa, alkoi tulvimaan niin pirusti. Putsareina on jotkut aika harvat superlooni tötteröt.
Nuohan on kalvokaasarit ja luistit toimii hyvin. Molemmissa oli kohot puhki, mutta sain tinaamalla ehjäksi.
Täytyiskö ettiskellä isompia suuttimia, tai onko vielä saatavana "suutinviiloja", muistaakseni joskus on semmosiakin ollu?
Koneessa on mukavasti voima tallella, siis vääntöä on ihan mukavasti, mutta haaveissa olisi joskus käydä vähän rataakin kiertämässä, niin täytyisi niitä kierroksiakin löytyä ; )
Vinkkejä kiitos.......

Huhtikuu 11, 2012, 19:17:59 ip
Vastaus #1

keijo pietilä

• Vieras
Jos tarkoitat kalvokaasareilla alipainekaasareita, niin ne ei yleensä toimi kunnolla (jos ollenkaan) vapaavirtaus-suotimilla. Vaatii erinäisiä muutoksia ja niihin en ota kantaa. Alipainekaasarit yleensä pelaavat helpoiten alkuperäisellä ilmanputsarikotelolla, jolloi kaasariin syntyy se tarvittava alipaine joka nostaa luistit ylös.

keke#409

Huhtikuu 12, 2012, 14:12:13 ip
Vastaus #2

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ulkomaisilla foorumeilla kovasti hehkuttavat kolmepuolikkaisiin Mikuneita alkuperäisten tilalle:

http://www.power-barn.com/servlet/the-481/MIKUNI-VM30-CARBURETOR-KIT/Detail

Pitäis toimia vaikka pelkillä imutorvilla, toisin kuin nuo alkuperäiset alipaineohjatut. Noita mikuni-kittejä on useilla kauppiailla, tuo vaan nyt osui ekana googleen.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 15, 2012, 19:05:08 ip
Vastaus #3

Arto Karhu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitoksia vinkistä!  Olen itsekin ajatellut, että varmasti noihin on laiteltu "tavallisia kaasuttimia" noiden kalvopelien tilalle.
Olen vielä Ludwigshavenissa. Eilisen päivän olin Veteramassa, rompetorilla, mutta valitettavasti liikkeellä Rynairilla, joten mittään ei voinnu ostaa kun en edes matkalaukkua ottannu mukkaan :(.
No, olihan siellä paljon katteltavaa ja tämän päivän vietin Sinsheimin auto-und tekniikka museossa. Se on kyllä oikein joka "pojan" wonderland.
Olin siellä viimeksi pari vuotta sitten ja aivan yhtä mukavaa oli nytkin. Joka ei siellä ole käynny, niin suosittelen pikaista tutustumista......

Huhtikuu 15, 2012, 22:29:33 ip
Vastaus #4

Juha Sirkka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Piällysmies
Kalvokaasareiden modaaminen on lähes salatiedettä. Eräs varsinainen murheenkryyni on Yamahan 600 singleissä oleva Teikei. Se on vaiheittain toimiva kaksikurkkuinen peli (neliventtiilikansi - kaksi kaasaria siksi). Primaarikurkku on vaijerivetoinen mutta sekundaari toimii kalvolla. Dynojetin suutinsatsissa tulee mukana poranterä, jolla avarretaan 2. luistin alipainekanavaa. Kaikki tämä vaatii myös vapaammin virtaavan putsarin vakion tilalle. Jos pannaan purkkisuodattimet, ei taida onnistua säätö millään. Näihin on suosittua laitaa Mikunipari niinkuin mullakin on. Ovat litteäluistiset ja ruiskulla molemmat.

Uskallan minäkin suositella Mikunin pyöreäluistisia VM kaasareita. Eri foorumien mukaan ne on erityisen suosittuja ja aikanaan paljon käytettyjä ratapeleissä ym. virikoneissa. eBaysta löytää parilla sadalla näitä uusina http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=Mikuni+vm+32mm+carb+carburetor+Honda+CB350+CB360+CL350 mutta kylläkin jenkeistä. Toimittavat Suomeenkin muutamalla kympillä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2012, 22:33:22 ip kirjoittanut Juha Sirkka »
Yamaha SRX-6 - www.srx600.net

Huhtikuu 15, 2012, 22:58:56 ip
Vastaus #5

Arto Karhu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täytynee ensi viikolla tilata kaasarit, että saa pelin toimimaan. Jos nyt jollakulla sattuisi tuommoiset olemaan ylimääräisenä nurkissa, niin tässä olisi ostaja ;) Kiitoksia tiedoista......

Huhtikuu 17, 2012, 19:50:17 ip
Vastaus #6

Pentti Elo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjenttess, mulla on nurkkiin jäänyt kaksi Mikuni VM-30 kaasaria jos on tarvis , soita  0400 618400

T. Pena
Pentti Elo
Motofortuna Finlandia
+358 400 618400

Toukokuu 08, 2012, 11:18:24 ap
Vastaus #7

Juha Sirkka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Piällysmies
Moro Arto, joko on Mikunit koneessa? Säätöjumppaa menossa? Yleiset periaatteet toimii ja tyhjäkäynnin seosruuvi säätää käsittääkseni ilmaa, eli avatessa seos laihenee.

Tässä linkissä VM:n perusteelliset säätöohjeet http://www.mikunioz.com/vm_tuning_manual.htm ja painamalla up ohjeet kaikkiin Mikuneihin

Saksanmaalla Mikuneja edustaa Topham, sielläkin manuskoja ja kuvia tässä englanniksi http://www.mikuni-topham.de/ENGLISHSITE/ENGLISH/Frame_English.html
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2012, 14:37:30 ip kirjoittanut Juha Sirkka »
Yamaha SRX-6 - www.srx600.net

Toukokuu 22, 2012, 23:04:55 ip
Vastaus #8

Arto Karhu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve
Ensiks anteeksi, kun olen niin laiskasti seurannu omia kysymyksiäni :embarassed:. Elikkäs olin jo aikeissa soittaa Elon Penalle, mutta kun tuli puheeksi nuo kaasarit "kahvilaparlamentissa", niin yksi kaveri lupautui pesemään nuo originaalit ultrapesurissa, ja vot, nyt vörkkelehtii.
Eli vielä on toivoa päästä radallekkin, kun vaan muilta kiireiltä ehtisi...