Kirjoittaja Aihe: Voihan vanhakin hurahtaa  (Luettu 2336 kertaa)

Huhtikuu 16, 2012, 17:41:14 ip
Luettu 2336 kertaa

Harri Kauranen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • No joo,on noita touhuja eläkettä varten
Kai toi sitten lasketaan hurahtamiseksi,meinaan kun on tota ikääkin jokunen vuosi päälle viidenkymmenen ja ostin tänään leluksi piikkisen pyörän.No tallissa ois ysisatanen odottelemassa taas tien päälle ja noita mopoja on kai viis ketaletta,sit vielä toi garellin skootteri.Ostimpa sellasen susukin rgf:n,eli oikein kaks tahti piikki.No sillä ajattelin tossa tän kevään ekat hinkut hävittää.Yleensä kun on polte jo hellittäny,kun toi aurinko on jo korkeammalla,mutta näin keväällä polte on aina paha.Kuka muu enää viittii isona miehenä piikillä leikkiä.No mulla oli ar kavasaki tässä muutama vuosi taaksepäin ja siitä mä tykkäsin,jäi seiskapuolikkaan ajot kolmeensataan kilsaan kesässä,mutta piikillä ajelin lähes päivittäin.Vähän toi vaan häirittee,kun se on kaks tahtinen,mutta sillä nyt mennään kuukausi ainakin.
Teen josn huvittaa ja kerkiän

Huhtikuu 16, 2012, 20:38:21 ip
Vastaus #1

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli mullakin joku vuosi sitten pyörittyä aika paljon vanhalla kaksimukisella RD jammulla.

Mielummin sen otti tosta pihasta jos piti kylällä kaupassa käydä kun möhkön, vaikkei sitä ihan 190 senttisen mitoille ole suunniteltukaan.  Ja kävin mä sillä joskus duunissakin vaikka matkaa tuleekin reilu 20 kilsaa suuntaansa mistä osa vielä moottoritie vingutusta, mutta kun jäi suosiolla jonkun rekan imuun, niin siinä se jaksoi jolkottaa sitä reilua kahdeksaakymppiä ilman liikoja ponnisteluja.

Nyt jälkikasvun päästyä aikuis ikään se on palveluksensa palvellut, mutta siitä huolimatta sitä ei ole tarkoitus hukata vaan kunnostaa sitten jossain kohtaa, kun noita varaosiakin on kertynyt siihen vuosien saatossa melkoinen läjä..     

Huhtikuu 16, 2012, 22:47:34 ip
Vastaus #2

seppo nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • ENMc
Kesällä vähemmän, mutta koko talven piikillä tuli ajettua. Reipas 2000km jo lystiä oli vaikka oli väliin pakkastakin. Talvella ei niin kaipaa tehoja ja mieluusti pitää maltilliset vauhditkin kylmän viiman takia joten piikki kelpaa hyvin.
Tiesittekös muuten että kun ei aja kesällä vaan ainoastaa ns. varsinaisen ajokauden ulkopuolella/ siis talvella ja pyörä seisoo kesän niin koko vuoden vakuutusmaksu on vain 13€   :laugh:
Entiset Nuoret Mc

Huhtikuu 17, 2012, 09:11:20 ap
Vastaus #3

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen päässyt ajeleen intissä isoo pyörää, 350 yammu ja tiasen karin vanhaa ktm harjotus pyörää oli 250, kivasti tehoo,mut hinnat vielä mulle liian kaukana. Tosin tuossa munkin piikissä emännän kautta ifissä vakuutus koko vuosi 406 euroo  ??? Kyseessä honda crm-93 et joku päivä isompi enska alle ja honda talvi ajeluun,mut se. Mut se on joskus. Mut jotenkin kun ajelee pienellä 2 tahtisella niin tuntee elävänsä,kun joka paikka kilisee,kolisee,rämisee enemmän ja vähemmän  8)