Kirjoittaja Aihe: Taas yksi SuperSport lisää  (Luettu 28913 kertaa)

Toukokuu 07, 2012, 22:57:08 ip
Luettu 28913 kertaa

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Kaveri sai tänään valmiiksi oman Tunturi SuperSport 81:sen.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Toukokuu 07, 2012, 23:04:19 ip
Vastaus #1

Teppo Vuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 868
Hyvältä näyttää.
Moottorin pärinää ja pauketta jo 30 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Toukokuu 08, 2012, 09:20:52 ap
Vastaus #2

Matti Kankkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Komia on. Meni muuten eilen just samanlainen tuvan ohi ;D

Toukokuu 08, 2012, 10:49:19 ap
Vastaus #3

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Komia on. Meni muuten eilen just samanlainen tuvan ohi ;D

Oliko toisena mopona punatankkinen 79 Trial?

Ajettiin talosi ohi mennen tullen mutta sinua ei näkynyt eikä kehdattu tulla häiritsemään niin myöhään.
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Toukokuu 08, 2012, 14:38:32 ip
Vastaus #4

Antti Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 224
Samoin tänään saatiin kaverin Supersport -77 valmiiksi...

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2012, 15:10:15 ip kirjoittanut Antti Virtanen »

Toukokuu 08, 2012, 15:56:44 ip
Vastaus #5

Teppo Vuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 868
Törkeen hieno tuokin.
Moottorin pärinää ja pauketta jo 30 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Toukokuu 08, 2012, 19:43:22 ip
Vastaus #6

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2809
  • Take a Break
muistakaa vakuuttaa jälleenrakentamisen arvosta, koska vaikka näitä nyt valmistuu yksi päivässä niin se ei tarkoita että yksikään olisi myytävänä, nämä on kaikki omin käsin rakennettuja keräilykappaleita.

Mulla soi edelleen kesän -77 superin tyhjäkäynti päässä ja selässä se mieletön vääntö joka välittyi pelkääjänkin paikalle.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2012, 22:06:12 ip kirjoittanut Rainer Grandell »
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Toukokuu 08, 2012, 22:58:08 ip
Vastaus #7

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Tässä kuva kaverin 81:stä ennen entisöinnin aloitusta...

Tarvi sitä hieman putsata ja puleerata sekä pari pikkuosaa hankkia jotta tuli valmiiksi.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Toukokuu 12, 2012, 21:42:28 ip
Vastaus #8

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Kaveri asensi vielä tarakan + laukkuraudat mopoonsa, nyt on sitten virallisesti valmis.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Toukokuu 12, 2012, 21:45:06 ip
Vastaus #9

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417

Toukokuu 12, 2012, 22:27:18 ip
Vastaus #10

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
Kari, on se hieno! Muutaman noita itekin tehneenä tiedän, että kuin vaikeita nuo on värkätä. Nykyään kun nuo Tigerit ja Breakit vie tuon ajan... enkä varmaan enää palaa ss-aikoihin...
Break 87 L ja Tiger 84

Toukokuu 12, 2012, 22:55:19 ip
Vastaus #11

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Kari, on se hieno! Muutaman noita itekin tehneenä tiedän, että kuin vaikeita nuo on värkätä. Nykyään kun nuo Tigerit ja Breakit vie tuon ajan... enkä varmaan enää palaa ss-aikoihin...

SS-miehenä on hyvä olla. Meidän luolasta saattaa vielä jokunen SuperSport putkahtaa ihmisten ilmoille, ehkä myös 79 Trialeita.

Kyllä kaveri teki melkosen urakan tuon suppanan kanssa kun ajattelee mikä lähtökohta oli ja minkäkuntoisista osista korjasi mopoon osia mm lampunkopasta oli kehyksen kiinnityskorvakkeet poikki, ilmanputsari porailtu täyteen reikiä, etulokari ruttunen kuin rusina jne. Rosteri oikeni naputtelulla ja muoviosat korjaantuivat muovin ja kolvin avulla.
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Toukokuu 13, 2012, 00:15:04 ap
Vastaus #12

Tomi Paavola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1157
Hienoja mopoja on jätkät tehneet, minä en saa tuota omaa luultavasti ikinä valmiiksi  ::) Laiskuus ja 3-4 muutakin harrastetta pitävät siitä huolen.

Toukokuu 13, 2012, 00:20:51 ap
Vastaus #13

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Joskus käy tuurikin siinä ettei koko mopoa tarvitse täysin läpikäydä. Tälle en ole muuta tehnyt kuin viilannut kärjistä piikin pois, putsannut kunnolla ja uusinut tankin- ja työkalukotelon tarrat. Eihän tuo virheetön ole mutta kelpaa minulle käyttömopoksi. Mukavaa kun ei aina tarvi raadosta rakentaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Toukokuu 13, 2012, 09:52:45 ap
Vastaus #14

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Kyllä tuo superi kummittelee munkin mielessä  8) no saan tuon papiksen valamiiksi niin eiköhön se perinne pörinöiden jäläkeen myyntiin mene ja hakusessa tuommoinen orkkis kuntoinen ss