Kirjoittaja Aihe: Taas yksi SuperSport lisää  (Luettu 29205 kertaa)

Toukokuu 13, 2012, 12:42:33 ip
Vastaus #15

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Kyllä tuo superi kummittelee munkin mielessä  8) no saan tuon papiksen valamiiksi niin eiköhön se perinne pörinöiden jäläkeen myyntiin mene ja hakusessa tuommoinen orkkis kuntoinen ss

Tai kokeile jos saisit pappiksen vaihdettua orkkiskuntoiseen SS:ään.
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Toukokuu 13, 2012, 23:10:31 ip
Vastaus #16

Klaus Tupi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 514
Kari puhuu asiaa, sillä muovipappis on tylsä harrastajan silmissä.

Toukokuu 14, 2012, 11:34:37 ap
Vastaus #17

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Toi mun orkkis kuntoinen 67 runkoinen pappis 71 tomaatin tekniikalla, vielä ois takarengas, kaasari ja valot ja ois valamis ja tietty jos jollain on orkkis kuntoinen ja soiva ss niin vaihtoo voi ehotella nyt jo, tahtoo toi aika olla niin rajallinen et saapi tehtyä loppuun,kun toi enskakin vaatii huolen pitoo  ???

Toukokuu 18, 2012, 20:53:43 ip
Vastaus #18

Esa Saikkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 13
Laitanpa sinitankillisen tänne hienojen punatankillisten joukkoon. Vm. -80 AMA ry:n todistuksen mukaan (18.06.1980 Kuopioon). Erityispiirteenä mopossa on v.-81 ohjaintanko ja lampunkannattimet. Kyseisiä osia ei ole aikaisempien omistajien mukaan vaihdettu. Tunturi tehtaalla kun joku osa sille vuodelle oli loppunut niin siellä taidettiin ottaa seuraavan vuoden tarvikelaatikko käyttöön. Haastetta oli ensikertalaiselle mutta mopo on museotarkastettu ja katsastettu museorekisteriin. Ei muuta kuin hyviä ajokelejä "alanmiehille" ympäri suomen. t:esas

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 18, 2012, 21:34:37 ip
Vastaus #19

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
On se vaan nätti  8)

Toukokuu 18, 2012, 22:27:37 ip
Vastaus #20

ari tiinanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 269
  • Tiger Break
On se Esa hieno, aika kaiholla muistelen omia SS aikoja, nykyään kun menee noissa nuoremmissa tuntureissa.
Break 87 L ja Tiger 84

Toukokuu 18, 2012, 22:57:45 ip
Vastaus #21

Kimmo Riiheläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 828
Laitanpa sinitankillisen tänne hienojen punatankillisten joukkoon. Vm. -80 AMA ry:n todistuksen mukaan (18.06.1980 Kuopioon). Erityispiirteenä mopossa on v.-81 ohjaintanko ja lampunkannattimet. Kyseisiä osia ei ole aikaisempien omistajien mukaan vaihdettu. Tunturi tehtaalla kun joku osa sille vuodelle oli loppunut niin siellä taidettiin ottaa seuraavan vuoden tarvikelaatikko käyttöön. Haastetta oli ensikertalaiselle mutta mopo on museotarkastettu ja katsastettu museorekisteriin. Ei muuta kuin hyviä ajokelejä "alanmiehille" ympäri suomen. t:esas
Juu, nätti on, mutta................. kerro sille museotarkastajalle että matkamittarinvaijerin lähtö on just 180 astetta toiseen suuntaan, kuin myös jalkatapin. :-X  sekä etujarruvaijerikin olisi oikeella paikallaan, muuten siisti. ;)
Kuvasta nyt ei ihan varma, mutta 42 piikkinnen takararas on myös tehtaalta lähtiessään orkkis, siistiä työtä :) :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2012, 23:03:38 ip kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Toukokuu 18, 2012, 23:29:07 ip
Vastaus #22

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
kerro sille museotarkastajalle että matkamittarinvaijerin lähtö on just 180 astetta toiseen suuntaan

Riippuu kumpaan suuntaan mittarinpyöritin pyörittää... Molemmankätisiä näet on. Väärään päähän kun vaijerin asennat ei nopeusnäyttö toimi ja kilometrit vaan vähenee. Tämä tuli kantapään kautta opittua kun tsekkasin toisesta suppanasta että kumpaan päähän vaijeri tulee.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2012, 23:35:07 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Toukokuu 19, 2012, 18:02:36 ip
Vastaus #23

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2809
  • Take a Break
Bongasin tämän Esan sinisen superin, näin tästä moposta kuvat ennen entisöimistä ja olen ollut mukana toimittamassa jotain osia kuten esim. tarrat.
Hienosti on pysytty tehtaan reseptissä ja nämä vaijerien reititykset vielä kun oikaistaan niin on "suoraan esitteestä".
Paljon olen itse Kuopiooon meneviä tuntureita viime vuosina käsitellyt, ja monesti tulee mieleen että kaupungin jälleenmyyjä on jotenkin ollut eriasemassa ja onnistunut aikaansaamaan kaikenlaista poikkeavaa kuten ylivuotisten myyntiä ja yhtälailla ennenaikaista myyntiä. Ajatukseni kulkeutuu jo ennen juhannusta ENNEN varsinaista mallivuotta oleviin lampunkorvakkeisiin. Ei ole sääntöä ilman poikkeuskia (taas kerran).
Esan Superissa arvostan kovasti tätä öljysavun siirtoputkea joka on ensimmäisiä nykykäytössä ikinä näkemiäni.

PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Heinäkuu 05, 2012, 14:33:04 ip
Vastaus #24

Pentti J Anttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 274
Tässä taas yksi: Super Sport -77


[ylläpito on poistanut liitteen]
-Kawasaki Z1 900 -73 (72)
-Kawasaki H1D 500 -73
-Yamaha DT 125 Trail -74
-Tunturi Super Sport -77
-Kawasaki KE 125 -77
-Yamaha DT 125 MX -78
-Yamaha RD 250 LC -81
-Kawasaki ZX750E -84
-Kawasaki ZR1100 -93

Heinäkuu 15, 2012, 12:56:11 ip
Vastaus #25

Hannu Taponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 390
Yksi tulossa lisää -80

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 12, 2012, 16:46:50 ip
Vastaus #26

Teppo Vuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 868
Minäkin sain oman Super Sportin käyttökunnostuksen valmiiksi. Kyseessä vm. 87 ja muuten tiettäkseni mahdollisimman alkuperäisen kaltainen, mutta rungon maalasin valkoisen sijaan punaiseksi ja magneeton kopan myös maalasin.

Kiitos kailkille, jotka osallistuitte mopon kunnostukseen neuvojen ja osien muodossa  :)



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2012, 16:55:07 ip kirjoittanut Teppo Vuorenmaa »
Moottorin pärinää ja pauketta jo 30 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Elokuu 13, 2012, 21:36:31 ip
Vastaus #27

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417

Elokuu 14, 2012, 07:53:39 ap
Vastaus #28

Jari Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1343
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Räväkän näkönen, ei aina tartte olla orkkis. tulee vähän s-tigerit mieleen. Joku voiskin tiger s väreillä tehdä superin jos aihioita on. saisiko superin vakio etuvanteelle pinnattua levyjarrunavan?. ois aika mahtava. siihen kaveriks vielä tiger s ja break l punamustana samaan kuvaan.
Eikös joku tehnyt supersport-tigeri yhdistelmän ajomopoksi. superin tankki ja tigerin sivumuovit keltasena kaikki. Se oli kuin suoraan tehtaalta tullut.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Elokuu 14, 2012, 08:51:12 ap
Vastaus #29

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2809
  • Take a Break
Minäkin sain oman Super Sportin käyttökunnostuksen valmiiksi. Kyseessä vm. 87 ja muuten tiettäkseni mahdollisimman alkuperäisen kaltainen, mutta rungon maalasin valkoisen sijaan punaiseksi ja magneeton kopan myös maalasin.

Kiitos kailkille, jotka osallistuitte mopon kunnostukseen neuvojen ja osien muodossa  :)

Hienoa!
mitähän Teppo meinaat seuraavaksi värkätä, odottaako riihessä joku rungonpätkä?
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"