Kirjoittaja Aihe: Hurley Deivitson mallit  (Luettu 19142 kertaa)

Toukokuu 11, 2012, 07:44:45 ap
Luettu 19142 kertaa

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7295
  • Nuolija Savosta
Selittäkkeepäs työ HD-vanit mitä ne nuo kaikki kirjaimet noissa mallimerkinnöissä meinaa?


[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 11, 2012, 08:47:37 ap
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

  • Vieras
35 kw tarkoittaa koneen kehittämää tehoa joka ei omasta mielestäni kovin mairitteleva lukema ole iskutilavuuteen nähden. :o

Toukokuu 11, 2012, 08:52:58 ap
Vastaus #2

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
FXSTC
FX = tarkoitaa bigtwinien kevyttä linjaa (FL olisi paksua linjaa)
ST = Softail (eli runko tyyppi)
C = Custom (tarkoittaa siis varustelua)

Näin siis suomeksi. :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 11, 2012, 09:36:35 ap
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
35 kw tarkoittaa koneen kehittämää tehoa joka ei omasta mielestäni kovin mairitteleva lukema ole iskutilavuuteen nähden. :o

Mahtanee karata näpistä ihan laakista kun koasua viäntöö.... :laugh:
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 11, 2012, 09:47:58 ap
Vastaus #4

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7295
  • Nuolija Savosta
FXSTC
FX = tarkoitaa bigtwinien kevyttä linjaa (FL olisi paksua linjaa)
ST = Softail (eli runko tyyppi)
C = Custom (tarkoittaa siis varustelua)

Näin siis suomeksi. :police:

Aha!
Tuossa olikin nuo tuon pyörän, mutta noita aakkosia kun on noissa HD :ssa vaikka miten paljo erilaisissa järjestyksissä, niin onko niille olemassa joku tulukki jolla niiden kaikkien sanoman saa selevile?  ::)

Toukokuu 11, 2012, 10:20:36 ap
Vastaus #5

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2012, 10:25:39 ap kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 11, 2012, 10:33:56 ap
Vastaus #6

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7295
  • Nuolija Savosta
No noistahan ne jo seleviää. Kiitos Vesa! :-\

Toukokuu 11, 2012, 12:55:41 ip
Vastaus #7

Tommi Halonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 483
Ristolla ja Reijolla ei lienee paljoakaan kokemusta Harrikoista.
Tuohon tehoasiaan: miun 79 lapiopäässä on suunnilleen samat tehot kuin miun A65 BSA:ssa oli.... mutta harrikka tuntuu tuplaten tehokkaammalta ja potku kun lähetään kiihdyttämään suurimmalla vaihteella tyhjäkäyntikierroksista on aivan eri sarjaa. Jopa huomattavasti tuimempi kuin monissa 1000cc rivinelkkujapseissa. Mutta kun max. kierrokset on 5000 niin huipputeho ei PAPERILLA ole kovinkaan päätähuimaava.
Alakierrosten vääntö on todella kutkuttava ja maukas ajossa hitaammilla nopeuksilla (hyvä asia kortin säilymisen kannalta).
Museoikäinen harrikka on ylivoimaisesti hauskin ajamani prätkä LAILLISISSA nopeuksissa. Pässikii oli hauska. Japsit on hauskoja vasta +160 km/h nopeuksissa.

Toukokuu 11, 2012, 12:56:05 ip
Vastaus #8

Uula Kuvaja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1973
No noistahan ne jo seleviää. Kiitos Vesa! :-\

Ja ei muuta kuin opettelemaan, että pääsee kesän kokooontumisissa pätemään... ;)

Toukokuu 11, 2012, 13:02:37 ip
Vastaus #9

Kari Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1011
Hyvä Pena ! Siirryit merkkiin johon valveutuneet motoristit lopulta päätyvät . Nautinnollisia hetkiä  :)

[ylläpito on poistanut liitteen]
Triumph T140 1977 
M-B W210 E200 1998 Avantgarde

Toukokuu 11, 2012, 13:13:39 ip
Vastaus #10

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
Ristolla ja Reijolla ei lienee paljoakaan kokemusta Harrikoista.....

"ja potku kun lähetään kiihdyttämään suurimmalla vaihteella tyhjäkäyntikierroksista on aivan eri sarjaa."


Ristosta en tiedä mutta ehkä mää nyt jotain niistä harrikoista tiedän, kuitenkin.....On mulla ajopeleinä ollut 3 kpl Sportstereita ( Evo) 1 kpl FXR Low Rider Convertible -92 ja 1 kpl -79  Shovel 92 cui Stroker, paras ja tehokkain niistä oli juuri tuo shoveli  S&S  stroker-koneella, siinä kun oli andrewsin virinokka ja se kulki ihan miehekkäästi, siis harrikaksi, kakkonen on Sportster etenkin kun yhdessä niistä oli  ( itse laitoin..)1200 cc konversio ja lisämausteena-88 1200 sportyn syttöboxi ja avarat putket, ja huonoin harrikka on ollut vakio Evo 1340cc FXR Convertible, se on lössykkä joka on surkea ajettava eikä liiku oikein mihinkään, etenkään jos takapaksilla istuu kyytiläinen, kawasakin ER5 kakspäällä ajaa kahdeksikkoa sen ympärillä.....

Semmosen neuvon sulle annan että älä ajele ja vedättele sillä shovelillas isolla vaihteella tyhjäkäyntikierroksilla, niin makealle kuin se tuntuukin, saat äkkiä moottorin rikottua sillä konstilla sen shovelin oma vakio öljypumppu kun ei tyhjäkäyntikierroksilla anna tuottoa tai painetta voitelujärjestelmään juuri minkään vertaa, tilanteen saa toki korjattua tehokkaammalla tarvikeöljypumpulla, ja tuo sama koskee myös EVO-moottoria vakiolla öljypumpulla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2012, 15:29:53 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 11, 2012, 13:26:20 ip
Vastaus #11

Kari Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1011
Ristolla ja Reijolla ei lienee paljoakaan kokemusta Harrikoista.


Ristosta en tiedä mutta ehkä mää nyt jotain niistä harrikoista tiedän, kuitenkin.....On mulla ajopeleinä ollut 3 kpl Sportstereita ( Evo) 1 kpl FXR Low Rider Convertible -92 ja 1 kpl -79  Shovel 92 cui Stroker, paras ja tehokkain niistä oli juuri tuo shoveli  S&S  stroker-koneella, siinä kun oli andrewsin virinokka ja se kulki ihan miehekkäästi, siis harrikaksi, kakkonen on Sportster etenkin kun yhdessä niistä oli  ( itse laitoin..)1200 cc konversio ja lisämausteena-88 1200 sportyn syttöboxi ja avarat putket, ja huonoin harrikka on ollut vakio Evo 1340cc FXR Convertible, se on lössykkä joka on surkea ajettava eikä liiku oikein mihinkään, etenkään jos takapaksilla istuu kyytiläinen, kawasakin ER5 kakspäällä ajaa kahdeksikkoa sen ympärillä.....

No joo .. en minäkään ostanut H-Dtä sillä kilpaa ajaakseni. Aikä vähän on tietäkin jossa viitsisi ajaa yli 120km/h  ::) se juju tulee jostakin muusta  ;) 
Triumph T140 1977 
M-B W210 E200 1998 Avantgarde

Toukokuu 11, 2012, 14:25:15 ip
Vastaus #12

Ilkka Lukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 109
Hyvä Pena ! Siirryit merkkiin johon valveutuneet motoristit lopulta päätyvät . Nautinnollisia hetkiä  :)

FXSTC:n vakuutuksen alkamispäivästä päätellen Pentti on nautiskellut pehmeäpyrstöisestä kohtsillään neljä vuotta.

t . iL
t . iL

Toukokuu 11, 2012, 14:26:38 ip
Vastaus #13

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
No joo, Harley-Davidson on vaativan motoristin tapa elää.

Eli se ei ole vain pyörä, vaan paljon muutakin. ;) http://www.hog.fi/
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 11, 2012, 15:03:30 ip
Vastaus #14

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
No joo, Harley-Davidson on vaativan motoristin tapa elää.

Eli se ei ole vain pyörä, vaan paljon muutakin. ;) http://www.hog.fi/

Ehkä elämällä voisi olla muutakin sisältöä kuin HOG...... ?   :-\
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781