Kirjoittaja Aihe: Hurley Deivitson mallit  (Luettu 19143 kertaa)

Toukokuu 11, 2012, 15:11:58 ip
Vastaus #15

Risto Saastamoinen

  • Vieras
Juu, ei tässä pääse harrikkakokemuksella retostelemaan. Yksi viiskutonen oli pari kesää, siihen se jäi.
Mutta tässä nykysessä ajopyörässä on vähän sitä, minkä luulisin harleyssäkin viehättävän, ainakin ajellessa tulee ihan vantastinen tunnelma...

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 11, 2012, 15:31:08 ip
Vastaus #16

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen

Ehkä elämällä voisi olla muutakin sisältöä kuin HOG...... ?   :-\

Ei liene elämää rajoittava tekijä, vaan ystävyyttä yli rajojen. Eli mielenkiintoinen lisä muutenkin vauhdikkaaseen elämään. :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 11, 2012, 16:05:28 ip
Vastaus #17

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
Lainaus
Vesa Takala:  Ei liene elämää rajoittava tekijä, vaan ystävyyttä yli rajojen. Eli mielenkiintoinen lisä muutenkin vauhdikkaaseen elämään. :police:

Tiiiähäntä miten se sitten rajoittaa, mutta kovin samanlainen look näkyy olevan kaikilla, niin pyörissä kuin kuteissa ja muussa habituksessa, se luo hiukan, miten sen nyt sanoisi.....Sisäsiittoisen vaikutelman.

Ja sitä ystävyyttä yli rajojen voi harrastaa ainakin miljoonalla eri tavalla, ei siihen välttämättä tarvita oranssia huivia, mustia nahkavaatteita ja 350 kiloa mustaksi maalattua ruostuvaa rautaa..... :P

Vauhti ja vauhdikkuus ovat suhteellisia käsitteitä, mutta ne sopivat kovin huonosti synonyymiksi harrikoille...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2012, 16:10:04 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 11, 2012, 17:53:52 ip
Vastaus #18

Uula Kuvaja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1973
Sehän se on. Keski-iläisellä on kaksi vaihtoehtoa. Bemarin matkapyörä ja goreteksit tai sitten tuo Reijon kuvailema postimyynti-tyyli. Toiset ajaa, toiset koreilee...

Toukokuu 12, 2012, 08:23:01 ap
Vastaus #19

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
BMW on yhtä kuin mul***n jatke. KVG

Joten jätetään se keskustelun ulkopuolelle suosiolla. Niin kaukana ollaan alkuperäisestä aiheesta. :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 12, 2012, 10:12:16 ap
Vastaus #20

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
BMW on yhtä kuin mul***n jatke......

Ahaa......Onko tämäkin sitä  ;D ? :





Mutta minkäs jatke tämä on....:

Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 12, 2012, 10:17:43 ap
Vastaus #21

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3693
Jawa on paras :laugh: :laugh: :laugh:


L&K.

Toukokuu 12, 2012, 10:46:56 ap
Vastaus #22

Tommi Halonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 483


Ristosta en tiedä mutta ehkä mää nyt jotain niistä harrikoista tiedän, kuitenkin.....On mulla ajopeleinä ollut 3 kpl Sportstereita ( Evo) 1 kpl FXR Low Rider Convertible -92 ja 1 kpl -79  Shovel 92 cui Stroker, paras ja tehokkain niistä oli juuri tuo shoveli  S&S  stroker-koneella, siinä kun oli andrewsin virinokka ja se kulki ihan miehekkäästi, siis harrikaksi, kakkonen on Sportster etenkin kun yhdessä niistä oli  ( itse laitoin..)1200 cc konversio ja lisämausteena-88 1200 sportyn syttöboxi ja avarat putket, ja huonoin harrikka on ollut vakio Evo 1340cc FXR Convertible, se on lössykkä joka on surkea ajettava eikä liiku oikein mihinkään, etenkään jos takapaksilla istuu kyytiläinen, kawasakin ER5 kakspäällä ajaa kahdeksikkoa sen ympärillä.....

Semmosen neuvon sulle annan että älä ajele ja vedättele sillä shovelillas isolla vaihteella tyhjäkäyntikierroksilla, niin makealle kuin se tuntuukin, saat äkkiä moottorin rikottua sillä konstilla sen shovelin oma vakio öljypumppu kun ei tyhjäkäyntikierroksilla anna tuottoa tai painetta voitelujärjestelmään juuri minkään vertaa, tilanteen saa toki korjattua tehokkaammalla tarvikeöljypumpulla, ja tuo sama koskee myös EVO-moottoria vakiolla öljypumpulla.
Siulle on sit käyny just päinvastoin kuin miulla. Kun ikä ja kokemus (järki?) karttuu on alkanut arvostaa muitakin asioita kuin mahdollisimman suurta huippunopeutta ja ajo-ominaisuuksia radalla. Ehkä osuutta arvomaailman kehittymiseen on ollut myös virkavallan lahjoittamilla rangaistusmääräyksillä. Mutta yhtäkaikki, melkein vahingossa ajauduin vanhojen, hitaiden, ruosteisten rautakasojen pariin ja ei kaduta. Maailma näyttää aivan erilaiselta musta-oranssien lasien takaa katseltuna.

Miun shovelissa ei oo strokeri kittii eikä varmaan tulekaan. Miksi ostaisin mahdollisimman hitaan, ruman ja matalatehoisen pyörän vain jotta voisin alkaa sitä virittämään UUSILLA osilla jotta saisin sen kulkemaan kovempaa??? Silloin voi ostaa vaikkapa sen hajapussin (YÖK).

Miun mielestä hauskinta motorismi on silloin kun voi piiskata ajokkiaan moottorin ja rungon suorituskyvyn äärirajoilla ajolisenssiään menettämättä. Shovelilla on helvetin hauskaa laskea 120 km/h (öh, eikun siis 80) erittäin mutkaista pikkutietä moottorin huutaessa viimeisillään ja rungon notkuessa villisti. Shovelissa pääsee tuon lisäksi nauttimaan mahtavista äänistä, ulkomuodosta sekä myös orgastisen ihanista hitaan cruisailun ominaisuuksista. Ja se on se syy miksi hommasin vanhan harrikan enkä esimerkiksi moposkootteria jossa pääsee myös nauttimaan suorituskyvyn äärirajoilla olemisesta  ;D  Ja motorismissa on mielestäni juurikin kysymys äärimmäisistä kokemuksista. Että mennään suorituskyvyn tai nautiskelun äärirajoille. Jos haluan liikkua mahdollisimman vaivattomasti, helposti ja huoltovapaasti paikasta a paikkaan b en todellakaan osta enää isoa japsipyörää vaan mieluummin sitten vaikka auton. Siinä pysyy kuivempanakii sateella  ;D Mutta toi on vain miun mielipide ja näkemys moottoripyöräilystä.

Tuo valinta tuntuu tällä hetkellä oikeimmalta ja täysvaltaisimmalta juuri miulle.

Niin ja en yleensä vedätä isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla paitsi joskus harvoin. Tiedän kyllä pienistä öljynpaineista ja niiden vaikutuksista. Miun pässi tuppas pudottamaan paineet nollille jopa kierroksilla kun kone oli KUUMA. Ja tyhjäkäynnillä öljynpaineen varoitusvalo paloi aina. Mut hyvin pelitti. Siinä kuten harrikassakin tärkeintä on että öljy varmasti kiertää eikä korkea paine.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2012, 10:57:52 ap kirjoittanut Tommi Halonen »

Toukokuu 12, 2012, 10:57:04 ap
Vastaus #23

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
BMW on yhtä kuin mul***n jatke......

Ahaa......Onko tämäkin sitä  ;D ? :


Mutta minkäs jatke tämä on....:


KVG, Rexa KVG!

Ihan osuvasti kyllä löysit kamalimman ajoasun kuvaasi.

Toisessa kuvassahan on "AN AMERICAN DREAM", jokaisen vaativan motoristin unelma.
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 12, 2012, 11:26:25 ap
Vastaus #24

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
Siulle on sit käyny just päinvastoin kuin miulla.....

Tuota noin...HD,n Ultraraskas rakenne, huono työnlaatu,naurettava ja liki olematon tuotekehitys, surkeat ajo-ominaisuudet ja heikkotehoinen moottori yhdistettynä järjettömään hintaan eivät vaan oikein nappaa,
eli se kieltämättä tehokas HD-brändäys ei mene läpi minun kohdallani..... :D

Enemmän tykkään vanhasta, hyvin suunnitellusta ja toteutetusta tekniikasta, ja sen kanssa touhuamisesta, uusista pyöristä en niinkään välitä...

Voi kyllä johtua siitäkin että 44 kortillista ajokesää ja n, 60 eri pyörää antavat hiukan perspektiiviä asiaan, ja ne ihan  ekat pyörät ennen ajokortin hankkimista  löydettiin ojasta tai jonkun liiterin takaa ja pistettiin ajokuntoon, niillä sitten mentiin poliisia pakoon  metsäautoteillä ja talvella meren jäällä.....

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2012, 11:29:08 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 12, 2012, 12:06:06 ip
Vastaus #25

Uula Kuvaja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1973
BMW on yhtä kuin mul***n jatke......

Ahaa......Onko tämäkin sitä  ;D ? :


Mutta minkäs jatke tämä on....:


KVG, Rexa KVG!

Ihan osuvasti kyllä löysit kamalimman ajoasun kuvaasi.

Toisessa kuvassahan on "AN AMERICAN DREAM", jokaisen vaativan motoristin unelma.

Mielipideasioita... Minun mielestä moottoripyörään ei kuulu stereot ja ilmastonti, ym. heebelit. Mutta, eihän sitä tiedä... Ehkä sitten vanhempana.

Toukokuu 12, 2012, 13:24:23 ip
Vastaus #26

Tommi Halonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 483


Tuota noin...HD,n Ultraraskas rakenne, huono työnlaatu,naurettava ja liki olematon tuotekehitys, surkeat ajo-ominaisuudet ja heikkotehoinen moottori yhdistettynä järjettömään hintaan eivät vaan oikein nappaa,
eli se kieltämättä tehokas HD-brändäys ei mene läpi minun kohdallani..... :D

Enemmän tykkään vanhasta, hyvin suunnitellusta ja toteutetusta tekniikasta, ja sen kanssa touhuamisesta, uusista pyöristä en niinkään välitä...

Voi kyllä johtua siitäkin että 44 kortillista ajokesää ja n, 60 eri pyörää antavat hiukan perspektiiviä asiaan, ja ne ihan  ekat pyörät ennen ajokortin hankkimista  löydettiin ojasta tai jonkun liiterin takaa ja pistettiin ajokuntoon, niillä sitten mentiin poliisia pakoon  metsäautoteillä ja talvella meren jäällä.....
Nyt mie vissii missasin jonkuu jutun mut etkös sie just sanonu, et siullakii on ollu 5 kpl harrikoita???? Eli niin kauan paloi aikaa ja valtava kasa rahaa ennenkuin ymmärsit kuinka paskoja ne ovat????    :o
Miksi vaihdat pyörää niin usein ?? Vaikee löytää sitä "omaa juttua" ?? Identiteettikriisi?
Miulla ei oo vasta kuin 28 kortillista ajokesää takana joten ihan kakara ja nöösipoika ollaan. Mopoista mitään käsitystä. Omistanu, korjaillu ja ajanu japanilaisii, kiinalaisii, venäläisii, brittejä ja jenkkejä. Ja noi läntisemmät on sit ollu eniten mieleen eli britit ja jenkit.

p.s. miekää en tykkää uusista pyöristä, ovat ne sitten valmistettu jenkeissä, Japanissa, Saksassa taikka vaikka Ugandassa. Miusta on kivaa ruuvailla pyörii ja ajaa sellasta pyörää jota voi sekä täytyy ruuvata.

Toukokuu 12, 2012, 15:32:03 ip
Vastaus #27

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin


Nyt mie vissii missasin jonkuu jutun mut etkös sie just sanonu, et siullakii on ollu 5 kpl harrikoita???? Eli niin kauan paloi aikaa ja valtava kasa rahaa ennenkuin ymmärsit kuinka paskoja ne ovat????    :o
Miksi vaihdat pyörää niin usein ?? Vaikee löytää sitä "omaa juttua" ?? Identiteettikriisi?
Miulla ei oo vasta kuin 28 kortillista ajokesää takana joten ihan kakara ja nöösipoika ollaan. Mopoista mitään käsitystä. Omistanu, korjaillu ja ajanu japanilaisii, kiinalaisii, venäläisii, brittejä ja jenkkejä. Ja noi läntisemmät on sit ollu eniten mieleen eli britit ja jenkit.

p.s. miekää en tykkää uusista pyöristä, ovat ne sitten valmistettu jenkeissä, Japanissa, Saksassa taikka vaikka Ugandassa. Miusta on kivaa ruuvailla pyörii ja ajaa sellasta pyörää jota voi sekä täytyy ruuvata.

Ei harrikat ole paskoja, mutta ei ne mitään huippujakaan ole missään lajissa, ovatpahan moottoripyöriä siinä missä joku muukin, tosin hintaansa nähden ne antavat luvattoman vähän  ja lukumäärän perusteella ne edustavat suomessakin ns, suurta massaa, mutta mua v..tuttaa niitten ympärillä pyörivä lapsellinen bisnesvetoinen "uskonto" univormuineen ja merkkeineen, se aiheuttaa suorastaan hylkimisreaktion.

Identiteetttiin ei tarvitse moottoripyörää, jos sen rakentaminen ei onnistu ilman harrikkaa ja mustia vaatteita niin kannattaa mennä ammattiauttajan puheille.... :P.

Se oma juttu moottoripyörissä on moottoripyörät itse, ilman merkkiuskontoja, ajanutkin olen niillä 60 pyörällä, jotkut niistä on olleet 6-7 vuotta yhtäkyytiä omistuksessa mutta eivät ainoana, pyöriä on kiva vaihdella, harrikatkin on nyt kokeiltu ja eivät ole minun juttuni.

PS, jos sitää kuuluisaa vääntöä haluat niin osta Honda X4, se vääntää enemmän ja matalammilla kierroksilla kuin yksikään big twin....
 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2012, 16:10:06 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 12, 2012, 15:58:21 ip
Vastaus #28

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2181
  • Kukkahattusetä
Sehän se on. Keski-iläisellä on kaksi vaihtoehtoa. Bemarin matkapyörä ja goreteksit tai sitten tuo Reijon kuvailema postimyynti-tyyli. Toiset ajaa, toiset koreilee...

Voi hitsin pimpulat. Kylläpä nyt tulikin keskiäk... eikäkö keski-ikäinen olo, vaikka ei vielä nelijääkymmentä ole.



BMW on yhtä kuin mul***n jatke. KVG


Oikeilla jäljillä olet, mutta hieman väärässä. Se nimittäin ei ole jatke, vaan se korvaa kokonaan alkuperäisen...
Kahden pytyn loukussa.

Toukokuu 12, 2012, 16:12:17 ip
Vastaus #29

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1608
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Bemarithan ovat vain helvetin huonoja Uralin kopioita! 8)

[ylläpito on poistanut liitteen]
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"