Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörään laturi ja teline naville, kännykälle yms.  (Luettu 7911 kertaa)

Toukokuu 13, 2012, 09:41:43 ap
Luettu 7911 kertaa

Ben Rydman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 497
  • CeXi on parasta!
Olen huomannut, miten navigaattori päällä ajellessa sitä huomaa oudoilla seuduilla (ja tutuillakin!) uusia mielenkiintoisia reittejä ajettaviksi. Minulla on erinomainen navigaattori kännykässäni (ja erillinenkin laite löytyy), mutta CX:ssä ei ollut virransyöttöä. Akkukäytössä toiminta aika jää pariin-kolmeen tuntiin Jarno Forsellilta sain vinkin hyväksi havaitusta usb-laturista - halpa ja helppo tapa saada sähköä mille tahansa kännykälle tai naville yms. Teline kännykälle ja/tai navigaattorille löytyi sekin halvalla  - laturi ja teline yhteensä 35 euroa. Ei kauhean paha.
Kuvat ja linkit kaikkiin tuotteisiin http://www.vanhamoto.net/2012/05/navigaattori-vanhaan-moottoripyoraan.html

Eli jos kännykässäsi on navigointi, niin halvalla saapi navigoinnin pyörään!

Niin, ja koska vanhat bussit eivät mitenkään liity aiheeseen, laitoin sinne vielä kuvia hienosta vanhasta bussista!  :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2012, 09:50:23 ap kirjoittanut Ben Rydman »
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Toukokuu 14, 2012, 21:05:59 ip
Vastaus #1

Ben Rydman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 497
  • CeXi on parasta!
Ja korjaus perään - tuon nimenomaisen laturin teho ei riitä jatkuvaan navigointiin vaan akku lopulta tyhjenee kumminkin.  :(
Täytyy hommata jostain tehokkaampi.
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Toukokuu 14, 2012, 22:28:58 ip
Vastaus #2

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1152


Louisin vedenpitävä "pussi" on kiinni puhelintelineen pohjassa, joka toimii kuulanvelellisenä säätönä. Ja 12V-tupsaritiitäntä on sekin tangossa, mallia mp eli vedenpitävällä kannella. Siihen HTCeen laturi, se kun on halvin malli jossa johto lähtee sivulle.
Pitää ottaa kuva sydeemistä jonain päivänä.
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Toukokuu 15, 2012, 16:11:50 ip
Vastaus #3

Ben Rydman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 497
  • CeXi on parasta!
Yksi kaveri antoi vinkin, että sähkö ei kenties ole kyllin tasalaatuista tuolle nimenomaiselle laturille/kännyköille. Ehkä jokin kondensaattori väliin? Tai jos vetäisi piuhat suoraan akusta (katkaisija väliin)?
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Toukokuu 15, 2012, 22:10:42 ip
Vastaus #4

Niklas Lindgren

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 226
Tai jos vetäisi piuhat suoraan akusta (katkaisija väliin)?

Tällaisia reseptejä olen nähnyt monia. Piuhat akkuun, sulake mahdollisimman lähelle akkua, käytännössä niin lähelle ettei johto ennen sitä pääse hankautumaan runkoon. Ahkerimmat ovat vielä laittaneet mukaan releen joka kytkee virran vasta kun esim. takavalo palaa.

Kaavio

Toukokuu 15, 2012, 23:30:04 ip
Vastaus #5

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1152
Noinhan itse tulikin tehtyä, tosin etuparkilta heräte, koska mikrorele on virtalukon muovisuojan alla jemmassa. Ja eikös USBissa ole 5V kun taas tupsarilaturit huolii sisään 12-24V eli jännite on jo tiputettu & reguloitu ::)
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!