Kirjoittaja Aihe: Ympäristömaksu  (Luettu 7755 kertaa)

Kesäkuu 15, 2012, 10:31:14 ap
Luettu 7755 kertaa

vesa vuorela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 451
  • Master of sparks
Sellanen tuli tuossa mieleen kun Imatran Muistojenajoissa peritään kuljettajilta ympäristön suojeluun menevä maksu,niin onko mahdollista että SVKMK suorittaisi sen ns''sponssina'' ajoon osallistuville jäsenilleen? T:Vesku 343

Kesäkuu 15, 2012, 15:08:56 ip
Vastaus #1

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Vuorelahan se vasta vitsin murjas, mut haittaakse.  Vitsi vitsi, nyt mahtoi saada SVKMK:n hallitus visaisen pähkinän
purtavaksi, tiedä vaikka pitäisivät tuon tiimoilta oikein hätäkokouksen  :laugh:. Koska en ole kykenevä tuohonkaan vastaamaan,
jään mielenkiinnolla odottamaan kerhon asiantuntijalausuntoa.

Kesäkuu 15, 2012, 15:31:42 ip
Vastaus #2

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1608
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Elä Lärvinen ota enää! :D
Mutta oishan tuo Veskun idea hieno ele SVKMK:lta kuljettajia kohtaan, eräänlainen muistaminen, kun kerran
muistoajoista on kymysys. Tuskin kyse on kovin suurista summista? Ja hyvään tarkoitukseenhan nuo rahat ois menossa.

ps. kiva ois tulla itekkin ajamaan, mutta taitaa tuo ducati olla vähän turhan tuores...
joku jos on pyörän ulkoiluttajaa vailla, niin eikun viestiä tulemaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2012, 15:35:25 ip kirjoittanut ARI JUMPPANEN »
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Kesäkuu 15, 2012, 20:16:00 ip
Vastaus #3

Raimo Vuoriniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 293
Moi

Kyseessä on näytösajo, jossa pääsylipputuloina kerätään useampi kymppitoni (euroina).
Yleensä näytösajot ovat ilmaisia katsojille ja ajajille.
Miksi SVKMK:n täytyisi rahoittaa tätä tapahtumaa?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2012, 10:05:12 ap kirjoittanut Raimo Vuoriniemi »

Kesäkuu 16, 2012, 10:08:53 ap
Vastaus #4

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Voisiko sieltä SVKMK:stä joku oikea asiantuntija kommentoida asiaa. Vuoriniemen asiantuntemattomat kommentit eivät
ainakaan ole mikään vastaus asiaan.  Vai onkohan jollain sellainen lapsenomainen käsitys että Agot, Redmanit,Readit
jne.. matkustavat tänne rämemaille talkoovoimin. Toisaalta onkohan teistä kukaan koskaan ollut Imatralla siivoamassa
jälkiä, joita jättää 20 000 päinen katsojajoukko?
Faktahan on tämä että tämä suuri yleisö tulee katsomaan juuri näitä idolejaan ja tämä lienee monelle lajin harrastajalle
oikea unelmien täyttymys päästä esiintymään omalla kotikutoisella "kilpa-ajokillaan".
Uskoisin, en tiedä, että IMK:n kanssa olisi ehkä mahdollisuus neuvotella noista viiskymppisistä vaikkapa sillä että se po-
rukka joka haluaa säästää jää maanantaiksi Imatralle ja pistää radanvarret kuntoon?

nimim. Agusta rules

Kesäkuu 16, 2012, 16:09:18 ip
Vastaus #5

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Hienoa Petri, sinäkin olet ymmärtänyt ja sisäistänyt asian.  Me Imatran pojat saimme aikoinaan kokea jotain sellaista
jota useimmat eivät näe unissakaan, no se siitä.  Olen itseasiassa ihmetellytkin jo vuosikaudet miksi imatralaiset viitsi-
vät kautta jaksavat järjestää kesän suurinta Suomeesa olevaa kaksipyöräistapahtumaa pelkästään talkootyön ilosta???
Ilomielin suokaamme se, että Imatralla aikoinaan ajaneet selviävät ilman tuota ympäristömaksua ja muut maksava pienen
nimellisen korvauksen päästäkseen esille.
Ne jotka pidätte hommaa kalliina, tiedättekö muuten mitä maksaa tänäpäivänä osallistuminen vaikkapa SM-kilpailuun
luokassa Mini GP esimerkiksi??? Ne 12 vuotiaat eivät ole vielä kiinni työelämässä.
Siltikin olisi hienoa lukea SVKMK:n terävimmän kärjen vastaus Vuorelan ajatukseen.  SM-osakilpailuissa esim. Helsinki
Racing Club maksaa jäseniensä ilmoittautumisen ainakin yhteen kilpailuun.

Kesäkuu 18, 2012, 08:54:25 ap
Vastaus #6

Juha Pekkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 128
Vesku - kerro lisää:
mikä juttu tää on ?
mistä maksetaan?
paljonko ?
nimim: jo on aikoihin eletty....

Kesäkuu 18, 2012, 09:40:49 ap
Vastaus #7

Pertti Sorvari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 423
  • SVKMK#371 VMPK#4155
Muistojen Imatranajot 4.-5.8-2012 erityisen juhlamuistelun vuoksi Imatran moottorikerho, on funtsinut kutsua myös "Tästä kaikki alkoi: Imatra TT 1953" , eli soolopyörät sodan jälkeen vuoteen 1953, jolloin myös järjestettiin ekat kisat.
Kutsu on lähtenyt myös SVKMK:n jäsenille joilla on kalustoluettelossa aiheeseen sopiva kilpamotskari. Kuskista ei niin väliä  8)  ...
SVKMK jäsen ja sopiva kilpuri on saanut upean kutsun: "Meillä on ilo ja kunnia kutsua Sinut" ...

Rata-alueen olosuhteista ja tarkennetuista ympäristömääräyksistä johtuen IMK haluaa 50 euron maksun niiltä kuljettajilta jotka eivät ole ajaneet kilpailijana Imatranajoissa vuosina 1962-1986.

Veteraanirallin samanaikaisuuden vuoksi en osallistu näytösajoon, vaikka olen kutsun saanutkin ja täyttäisin ehdot ja pystyisin maksamaan maksun.

Ystävällisin terveisin
-pertsa-
-pertsa-

Kesäkuu 18, 2012, 10:18:12 ap
Vastaus #8

Raimo Vuoriniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 293
Kyseessä on selkeästi näytösajon osallistumismaksu.
Kaksivuotta sitten se kulki Imatralla nimellä "jätemaksu".
SVKMK on johdonmukaisesti vastuttanut osallistumismaksua näytösajoihin.
Jos nyt kerho lähtisi makselemaan näitä "naamioituja" osallistumismaksuja olisi se suora vinkki muille näytösajojen järjestäjille ottaa osallistumismaksut käyttöön.
Sitäkö halutaan??

Kesäkuu 18, 2012, 18:24:22 ip
Vastaus #9

Pekka Kärävä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 881
Jostainhan ne kulut pitää saada pois,eihän kukaan oo niin tyhmä,että omasta pussista niitä makselee.Ei harrastus johonkin 50e kaadu.Esim.jos vaikka 200 kuskia kertaa 50e=10000e. Niillä ei makseta jätemaksuja,se on varma asia..Maksetaan maksut ilomielin ja nautitaan hienosta tapahtumasta :)

Kesäkuu 18, 2012, 22:05:15 ip
Vastaus #10

vesa vuorela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 451
  • Master of sparks
Johan pukkaa kommenttia,se on hyvä se?! Kysymys ei ole itse rahasta vaan yhdestä ajatuksesta. Jotkut seurat kustantavat jäsentensä lisenssit,matkakuluja,ehkä jopa majoituskuluja. Miksei SVKMK:lta voisi anoa,ei polvillaan vaan kaavakkeella jelppiä tuommoisiin,varmasti yleistyviin maksuihin? Vai mitä tehdään meiltä perittäviltä jäsenmaksuilla,säästetään,mihin?
Mutta vaikuttaa ketjun kommentit semmosilta ettei taida tuen puoleen Johtokuntaa tarvita vaivata...

Mutta aikanaan ilmestyvää lähtöluetteloa innolla odottaen,kuinka moni minkäkin kerhon riveissä ajaa ja kuinka kalliiksi se todellisuudessa tulisi?!


T:Vesku 343

Kesäkuu 19, 2012, 20:18:03 ip
Vastaus #11

Raimo Vuoriniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 293
”Mitä tehdään meiltä perityillä jäsenmaksuilla, säästetään mihin? ” kyselevät jäsenet.

Voi veikkoset ei niistä säästöön liikene. Kun on maksettu SML:n jäsenmaksu ja jäsentemme ryhmätapaturmavakuutus niin kas kumma jäsenmaksutuloista on 40 % häipynyt kuin tuhka tuuleen.
Jäljelle jääneillä varoilla pyöritetään kerhon (SVKMK) arkea.
Kerhomme on ns. valtakunnallinen kerho ja se tekee tästä arjen pyörittämisestä vähän kalliimpaa paikallisiin kerhoihin verrattuna. Esimerkiksi hallituksen kokouksia pidämme vain 2 kpl vuodessa. Muuten matkakorvauksien osuus nousisi kohtuuttomaksi. Sen sijaan olemme satsanneet sähköisiin palveluihin ja kehitämme niitä edelleen paremmin palvelemaan jäsenistöämme.  Uskomme että kerhomme käytössä oleva sähköinen jäsenrekisteri jäsenmaksuseurantoineen on tulevaisuutta, joka kerhossamme on käytössä jo nyt. Kun on kyse Classic pyöristä niin niistähän  yleensä pidetään jonkinnäköistä kalustoluetteloa. Jäsenrekisterissämme toimii myös kalustoluettelo, johon jokainen voi laittaa pyöränsä tai pyöriensä tiedot valokuvineen. Kalustoluettelosta on ollut apua kun näytösajojen järjestäjille on etsitty heidän tapahtumiinsa sopivaa kalustoa. Näiden palveluiden rakentaminen ja ylläpitäminen vaativat myös osansa kerhon jäsenmaksutuloista.
 
Yhteistyötä tehdään Moottoriliiton kanssa Classic lajiryhmässä, joka on kansainvälisen ja kansallisen kilpailutoiminnan taustalla.
 
Toimitsijoita on koulutettu, näytös- ja muistoajojen suunnittelussa ja toteutuksessa avustetaan muita kerhoja, teknisen valiokunnan toimesta tehdään konekortteja ja osallistutaan pohjoismaiseen sääntöyhteistyöhön, palkintoja ostetaan, kirjeitä ja pankkisiirtoja kopioidaan, kirjekuoria hankitaan, postia lähetetään, syntymäpäiviä onnitellaan, puheluita soitetaan, vuosikokous pidetään ja sitten vielä vuokrataan moottorirata kolmeksi päiväksi kerran vuodessa ja tarjotaan jäsenistölle huokeaa ajoaikaa. Syksyllä päätetään ajokausi eikä siinä tilaisuudessa käydä jäsenten kukkarolla.
 
Hups keikkaa. Tässä kohtaa huomataan että jäsenmaksutulot eivät ole riittänet kaikkiin kerhon menoihin. Jos juhannuksena ei sada ja jäsenistö sekä vieraamme lähtevät liikkeelle niin saamme juhannuksen ratamaksujen avustuksella tämänkin vuoden tilinpäätöksen jokusen satasen ehkä jopa tonnin plussan puolelle.

Ajellaan kisoja ja näytösajoja sen mitä omat nahkahousut kestävät.

Meikäläisen nahkahousut eivät kestäneet ja siirryin tänne toimitsija puolelle. Pärjää ohuemmilla nahkahousuilla.
RV   
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2012, 10:23:38 ap kirjoittanut Raimo Vuoriniemi »

Kesäkuu 20, 2012, 08:33:55 ap
Vastaus #12

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 704
  • Kawasaki A 1 R
 ??? Nyt ollaan väärällä rahapussilla, menneiden tapahtumien lehtijutuissa on kerrottu kävijämäärinä 15000-24000 kpl. sisään pääsymaksu 10 eeroo joko lipulla tai mainostajien maksamana käsiohjelmana tekee 150000-240000 eeroo.  Mikäli Imatralaiset ovat löperöjö järjästyken valvonnassa ja puole on ns. VIP käviöitä niin vieläkin jää 75000--120000 eeroo. PALJONKO tarvitaan yleensä lasketaan että jos 20000 henkeä on la.--su paikkakunnalla taloudellinen vaikutus alueelle on 1-3 milj. käsittäen majoit.-syönti- juonti-nainti. Kysymys kuuluu tarvitsemmeko me tätä tapahtumaa vai Imatralaiset jos ajajat ja katsojat eivät tule niin Imatralla juodaan puistoissa pussikaljoja ja silloin eivät kassakoneet laula oikealla teholla.

Kesäkuu 20, 2012, 19:14:33 ip
Vastaus #13

Kari hannukainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
??? Nyt ollaan väärällä rahapussilla, menneiden tapahtumien lehtijutuissa on kerrottu kävijämäärinä 15000-24000 kpl. sisään pääsymaksu 10 eeroo joko lipulla tai mainostajien maksamana käsiohjelmana tekee 150000-240000 eeroo.  Mikäli Imatralaiset ovat löperöjö järjästyken valvonnassa ja puole on ns. VIP käviöitä niin vieläkin jää 75000--120000 eeroo. PALJONKO tarvitaan yleensä lasketaan että jos 20000 henkeä on la.--su paikkakunnalla taloudellinen vaikutus alueelle on 1-3 milj. käsittäen majoit.-syönti- juonti-nainti. Kysymys kuuluu tarvitsemmeko me tätä tapahtumaa vai Imatralaiset jos ajajat ja katsojat eivät tule niin Imatralla juodaan puistoissa pussikaljoja ja silloin eivät kassakoneet laula oikealla teholla.

Ei sinne ole pakko tulla.

 ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Kesäkuu 26, 2012, 16:29:06 ip
Vastaus #14

vesa vuorela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 451
  • Master of sparks
Moi! Hyvä että selvis asia,en mie sillä että SVKMK:n rahat hukkaan menis muutenkaan,mut jos tarviis keksii jotain käyttöä ni tommonen imagon kohotus vois olla ihan käres,eh? T:Vesku