Kirjoittaja Aihe: Moottoripyöräilytrendi on tältä erää ohi  (Luettu 14786 kertaa)

Heinäkuu 04, 2012, 22:42:40 ip
Luettu 14786 kertaa

Jukka Uotila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 306

Heinäkuu 04, 2012, 22:57:39 ip
Vastaus #1

Ben Rydman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 501
  • CeXi on parasta!
Kyllä vähän näyttäisi koskevan veteraanipyöriäkin, aika edullisia ovat monet pyynnit ja toteutuneet kaupat vielä varmaan paljon edullisempia.
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Heinäkuu 04, 2012, 23:16:20 ip
Vastaus #2

Uula Kuvaja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1973
Jahas, se on vissiin Ziimanni yrittänyt vaihtaa gs-bemuaan uudempaan ja hinnat eivät ole olleet kohdallaan...  ::)

"Itse en suostu sanomaan, etteikö moottoripyöräily olisi enää trendikästä, mutta jotain siitä nyt puuttuu. Maailman taloustilanne ei ole se isoin tekijä, toteaa MP-Kauppiaat ry:n puheenjohtaja Niko Kantola"

Tässä kohtaa on todettavaa samaa kun kaverille, joka totesi yhdynnän olevan paskasta räpeltämistä: Teetköhän jotain värin?
Eli jos vika ei ole trendissä, eikä maailman taloustilanteessa, niin sitten itte "pyöräilijöissä".Jos ei mopoilu ole kivaa, niin sitten tekee itte jotain väärin.
 Itse yritän myydä "uutta" ja ostaa vanhaa, mutta ei se onnistu sekään. Tosin siinä on varmaankin vika tuotteessa. On väärää merkkiä.

Heinäkuu 04, 2012, 23:42:45 ip
Vastaus #3

Mika Komulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 978
Olen nähnyt ja kokenut näitä nousuja ja laskuja jos kuinka monta mutta se varsinainen perusosasto harrastajista ajaa aina vaan,heille/meille se on aina trendikästä ja mukavaa meni maailmalla kuinka meni.Ymmärrän hyvin että jos pitäisi ostaa uusi 20000-35000 euron mopo niin kyllä se pistää miettimään että miksi pitäisi.Ihan saman nautinnon saa 4-5000 euron pyörälläkin.

Heinäkuu 05, 2012, 00:20:40 ap
Vastaus #4

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1210
Jos Turun jokirannan keskiviikkotapaamista käyttää trendimittarina, niin eipä näkynyt siellä vielä tänään illalla tuota ohi menemistä. Oli ranta piukassa, parhaimpaan tapaansa ;D
Se on kokonaaan toinen juttu, jos markkinat ovat saavuttaneet kyllästymispisteensä. Eli kaikilla mp'n haluavilla on jo moinen laite, ja sen verran kelpo peli, ettei vaan ole vaihtotarvetta. Se taasen on ohimenevää, eli jokunen vuosi ja vaihtokierre alkaa uudelleen.
Jollei sitten käytettynä maahantuotavien pyörien markkinat syö myös ns kotimaista vaihtopyörämarkkinaa, jolloin kotimaistenkin vaihtopyörien hinta vakiintuu alemmalle tasolle. Mutta se on markkinataloutta & kysynnän ja tarjonnan lakia. Soviet Finlandia ei enää ole oma eristetty markkina-alueensa, vaikka esim Kuitunen onkin niin halunnut ;)
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Heinäkuu 05, 2012, 09:23:51 ap
Vastaus #5

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
Onhan noita nousu- ja laskukausia ollut tässä harrastuksen ympärillä, ei ne omaan harrastamiseen ole paljoa vaikuttaneet.

Se on omalla kohdalla tuo trendi ollut koko ajan tasasesti sama  jo 44 vuotta, eikä se siitä mihinkään muutu, pyörä ehkä vaihtuu aina välillä mutta kiva  kakspyöräisellä on ajella, ihan merkistä ja kuutioista riippumatta  ;D 
Ja semmosen olen pannut merkille sekä uusia että vanhoja mopotteja omistaneena, että vanhalla ja ostohinnaltaan halvemmalla pyörällä ajaminen ja harrastaminen on ollut kaikkein mukavinta !

Pitäkööt trendipellet trendinsä !   Paras puoli asiassa on se että nyt harrastaja saa edullisesti hyvän pyörän kun nämä trendipellet myyvät paniikissa osamaksuvehkeitään pois.... !   Mutta niitä käytettyjä kotkankuva-nahkaliivejä en osta !!    :police: :police:
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2012, 09:49:29 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 05, 2012, 10:59:32 ap
Vastaus #6

Kari Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1021
Vain vanhat pyörät kiinnostavat minuakin. Ehkä se pelkkä ajaminen uudella pyörällä ei anna tarpeeksi; vai onko ulkonäkökysymys ??
Ainoa uusi pyörä mikä kiinnosti on tuo W800 Kawa. Piti oikein käydä liikkeessä tutustumassa fyysisesti .. mutta jäi ostamatta.   

[ylläpito on poistanut liitteen]
Triumph T140 1977 
M-B W210 E200T 2001 Compressor

Heinäkuu 05, 2012, 11:16:29 ap
Vastaus #7

kai mäkelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 235
En pidä harrastukselle kovinkaan suurena vahinkona, vaikka "trendikkyyden" takia prätkän ostaneet kravattikaula-turvaliivi"motoristit" siirtyisivätkin johonkin trendikkäämpään harrastukseen... ::) Tosin ei mulle noista mitään suurempaa haittaakaan ole ollut. Jotenkin vaan tavallaan säälittää nää "ostin samanlaisen moottoripyörän ku duunikaverilla"-tyypit, jotka käy pari kertaa nakkarilla notkumassa ja ensimmäisen sadekuurokasteen tai muun epämukavuuden jälkeen jättää mopon talliin ku ei se nyt NIIIIIIN hauskaa ollutkaan. Eikä ihan heti oikein ilkeisi myyntiinkään laittaa... :-X

Heinäkuu 10, 2012, 14:17:58 ip
Vastaus #8

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
Vain vanhat pyörät kiinnostavat minuakin. Ehkä se pelkkä ajaminen uudella pyörällä ei anna tarpeeksi; vai onko ulkonäkökysymys ??
Ainoa uusi pyörä mikä kiinnosti on tuo W800 Kawa. Piti oikein käydä liikkeessä tutustumassa fyysisesti .. mutta jäi ostamatta.   

Omalla kohdalla ainakaan pelkkä ajaminen ei riitä, pitää olla jotain muutakin touhua sen kulkineen kanssa, enkä tarkoita perheraamatun kokoisesta  katalookista ruksattujen taiwanilaisten kromikikkareitten kiinniruuvaamista......

Ulkonäkökysymys se on myös, vaikka pidän kyllä joittenkin uusienkin pyörien ulkonäöstä, joten sen puoleen ei olisi ongelmaa ( no uudet matkabemut ovat kyllä h..vetin rumia )
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 10, 2012, 14:40:13 ip
Vastaus #9

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Joo, tuo Kawasaki on komia, mutta ne matka-bemarit on veistetty kirveellä.  :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Heinäkuu 10, 2012, 15:01:27 ip
Vastaus #10

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
Rumilus ! Olis kait tuosta saanut tehtyä hyvännäköisenkin, ja ihan samoja tarveaineita käyttämällä ? Miksi ne eivät näytä yleisölle
sitä hienoa kuutoskonetta ?  Nyt se on kätketty tuonne omituisennäköisten muovipeitteiden alle.... >:(

Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 11, 2012, 08:39:38 ap
Vastaus #11

Tommi Halonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 483
Olen samaa mieltä Matkabemujen rumuudesta. Kuten myös matkaharrikoiden, matkahondien, matkajamahoiden jne jne. Samanlaisii möykkyjä kaikki. Mutta toisaalta saattaahan se mieli ja maku muuttua. 20 vuoden kuluttua saatan pitää niitä ihan hienoina. 20 vuotta sitten miusta brittipyörät ja harrikat oli kauheen rumii ja vanhanaikasii ja japsikyykky oli ainoo oikee.....  kyllä sitä on ollut typerä kakara  ;D 
Tällä hetkellä ajattelen juuri päinvastoin ja 50-70 lukulaiset KATTAMATTOMAT pyörät näyttää silmään ja sydämeen kauneimmilta ja ainoilta oikeilta moottoripyöriltä.

Ja toi omien mielitekojen muuttuminen, muokkautuminen ja tarkastelu varmaan pitävät mielenkiinnon harrastusta kohtaan yllä loputtomasti.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2012, 08:41:21 ap kirjoittanut Tommi Halonen »

Heinäkuu 11, 2012, 10:52:17 ap
Vastaus #12

Jarkko Luotola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89
Samaa mieltä olen kuin edellinenkin. Tuo bemarin matkamalli on kaikkineen irvokkaineenmuotoineen ruma. Kaikkien merkkien matkamallit tahtovat olla vain saman näköisiä eli yhtä rumia. Nakupyörät on kuitenkin kaikista hirvittävämpiä.

Mutta tehdäänhän edelleen tyylikkäitä pyöriäkin. Tuon kawan lisäksi Royal Endfieldin, Triumphin ja Harrikoiden mallistossa on helmiä.

Itse en tosin pidä siitä että japanilaismerkit matkivat harrikkaa.

Harrikka:
http://www.harley-davidson.fi/mallisto/sportster/xl1200c

Honda:
http://www.hondabikes.fi/mallisto/custom/vt750c-black-spirit

Jos muutaman osan vaihdolla tulee pyörä, joka näyttää sadan metrin päästä japanilaiselta, niin ei mitään järkeä.

Pitää mennä ylpeästi omalla tyylillä. Triumppihan ei ole ole lähtenyt matkimaan V2 moottoreita:
http://www.triumphmotorcycles.fi/motorcycles/range/cruisers/rocket/2012/rocket-III


Tässä on hyvä esimerkki toteutetusta retromallista:
http://www.triumphmotorcycles.fi/motorcycles/range/classics/thruxton/2012/thruxton

Siinä on tehty loistava modernisaatio kauniille pyörälle niin että se on edelleen kaunis.

Ja mukavaa tuollaisien retromallien omistaminen varmaan on. Näyttää yhtä hyvältä, mutta ovat luetettavampia, pysyy liikenteen perässä, toimivat jarrut ja ajaessa ei tarvii heilutella käsiä ja jalkoja suuntamerkiksi.

Heinäkuu 11, 2012, 12:13:45 ip
Vastaus #13

Niklas Lindgren

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 226
Onhan Norton Commandostakin retro café -malli

http://nortonmotorcycles.com/bikes/Norton%20Commando%20961%20Cafe%20Racer/index.php

Saksassa käydessäni bongasin aika monta Kawa W650:stä. Nätti peli on se.

Heinäkuu 11, 2012, 13:50:06 ip
Vastaus #14

Kari Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1021
Tällainen vanhempi R75 näyttää ihan kivalta  :P  ja tekniikkakin on ok!

[ylläpito on poistanut liitteen]
Triumph T140 1977 
M-B W210 E200T 2001 Compressor