Kirjoittaja Aihe: Moottoripyöräilytrendi on tältä erää ohi  (Luettu 14784 kertaa)

Heinäkuu 11, 2012, 14:16:02 ip
Vastaus #15

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
BMW R75/5 ja vielä tuolla jenkkimarkkinoille suunnatulla kromiposkisella "toaster" tankilla on yksi parhaan näköisiä bokseribemuja, ja se näyttää sekä myös tuntuu oikealle moottoripyörälle.


« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2012, 14:26:33 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 11, 2012, 15:35:28 ip
Vastaus #16

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
Osaa se trumppakin rumia pyöriä tehdä, tämäkin hökötys on ihan ensi vuoden mallia...:



[ylläpito on poistanut liitteen]
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 11, 2012, 20:25:57 ip
Vastaus #17

Antti Jokinen

  • Vieras
Olisko se modernisoitu Batcycle?




Heinäkuu 12, 2012, 08:40:10 ap
Vastaus #18

Jouko Kuisma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2710
BMW R75/5 ja vielä tuolla jenkkimarkkinoille suunnatulla kromiposkisella "toaster" tankilla on yksi parhaan näköisiä bokseribemuja, ja se näyttää sekä myös tuntuu oikealle moottoripyörälle.



Eikös tuo leivänpaahdintankki ollut tehtaan juhlavuoden (1972) malli, jota myytiin kaikkialle?
Euroopassa se vain ei ollut kovin suosittu ("ruma ja pieni").


Heinäkuu 12, 2012, 09:08:38 ap
Vastaus #19

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
Saattaa se niin ollakin, tuota samannäköistä pikkutankkia oli myös ilman kromiposkia.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 12, 2012, 13:21:26 ip
Vastaus #20

Jouko Kuisma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2710
Niin minäkin muistelen.
Mutta kromioposket olivat vain 1972 mallissa.
Minulla oli joskus R60/5 -72 ja kun hoidin sen MR-kilpiin, jouduin selittämään tämän tarkastajille.
Pyörä ei tavinnut maalauksia tms entistämista, jokunen pultti piti sinkityttää.
Siksi  olin ymmälläni, miksi siinä oli iso tankki.
Silloin päädyin em loputulokseen.

Luovuin pyörästä, kun sen ohjaus ei ollut tukeva.
Nykyinen omistaja on vaihtanut siihen kaikki etuputken laakerit ja taakse on myös uusittu kaikki mahdolliset vikapaikat.
Mutta on edelleen hutera yli 100 km/h nopeudessa.

Heinäkuu 12, 2012, 15:58:20 ip
Vastaus #21

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
Kuullostaa aika oudolle että boxeribemu olisi hutera jo noinkin hitaissa nopeuksissa, omat kokemukset ko mallista ovat ihan päinvastaisia (R60/5 -72 , R80/7 -74,   2 kpl  R100RS -76 ja -81 , ja  yksi R100S - 79  Krauserin 4-V kansilla )

Ohjausvaimentimen kunto ?  Onko takaiskarit kunnossa ?  Entäs Takahaarukan laakerointi ( kartiorullalaakerit jotka on kiristettävä "esijännitykseen") Pinnat , Renkaat.. Noista sen syyn pitäisi löytyä jos kerran etuhaarukka on kokonaan kunnostettu.
Tuonikäiset bemut ovat usein aika paljon ajettuja ( monet ovat ex, poliisipyöriä) ja ehkä kulkeneet jo useamman satatuhatta kilometriä joten kulumista näkyy ja tuntuu siellä sun täällä, mutta se ohjauksen huteruus ei kyllä ole mikään ko pyörämallin ominaisuus.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 12, 2012, 21:21:01 ip
Vastaus #22

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
BMW R75/5 ja vielä tuolla jenkkimarkkinoille suunnatulla kromiposkisella "toaster" tankilla on yksi parhaan näköisiä bokseribemuja, ja se näyttää sekä myös tuntuu oikealle moottoripyörälle.




Mullapa oli joskus tuollainen, myin sen Vimpeliin. :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Heinäkuu 12, 2012, 22:23:32 ip
Vastaus #23

Erkki Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3006
  • Napakelkkamopoilija
Napahulluna on hyvä olla.

Heinäkuu 12, 2012, 22:40:14 ip
Vastaus #24

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 365

Heinäkuu 13, 2012, 20:16:22 ip
Vastaus #25

Jouko Kuisma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2710
Kuullostaa aika oudolle että boxeribemu olisi hutera jo noinkin hitaissa nopeuksissa, omat kokemukset ko mallista ovat ihan päinvastaisia (R60/5 -72 , R80/7 -74,   2 kpl  R100RS -76 ja -81 , ja  yksi R100S - 79  Krauserin 4-V kansilla )

Ohjausvaimentimen kunto ?  Onko takaiskarit kunnossa ?  Entäs Takahaarukan laakerointi ( kartiorullalaakerit jotka on kiristettävä "esijännitykseen") Pinnat , Renkaat.. Noista sen syyn pitäisi löytyä jos kerran etuhaarukka on kokonaan kunnostettu.
Tuonikäiset bemut ovat usein aika paljon ajettuja ( monet ovat ex, poliisipyöriä) ja ehkä kulkeneet jo useamman satatuhatta kilometriä joten kulumista näkyy ja tuntuu siellä sun täällä, mutta se ohjauksen huteruus ei kyllä ole mikään ko pyörämallin ominaisuus.
Joo, minustakin se on kummalinen juttu!
Kaikki muut on tarkisetttu/uusittukin, paitsi pinnat!
Niissä voi tosiaan olla läysää, jokasittentekaa ajon huteraksi.
Pyösä on ollut aina siviilikäytössä; ostin sen Lapualaiselta kaverilta, joka oli muuttanut Espooseen.
Mittarissa oli hieman alle 100.000 km.
Minullakin on noita ollut, enkä ole todennut ajoa huteraksi, kuin jossain 160 mittarinopeudessa Slovenian upouudella moottoriteillä joskus kymmenkunta vuotta sitten (R 100 RT, sivulaukkujen kanssa, piti hellittää).
 

Heinäkuu 14, 2012, 11:53:24 ap
Vastaus #26

kai mäkelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 235
Pari bemaria.

Tuon kromiposkitankkiBemarin mahdollinen MA-status paruutettava välittömästi ton typerän tuuliklasin johdosta!!! >:(
.
.

Heinäkuu 15, 2012, 08:54:45 ap
Vastaus #27

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
kapeasta ohjaustangosta...

Kyllä siinä mulla olleessa oli yllättävän leveä ohjaustanko Bemariksi, ja ihan alkuperäinen tanko.
Toki pyörä oli USAn markkinoille tarkoitettu.
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Heinäkuu 15, 2012, 14:52:24 ip
Vastaus #28

teukka alarotu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 605
Euroopan markkinoilla oli 75/5 varustettu isolla tankilla 23 l ja matalalla kapealla stongalla. Vientimallit yleensä oli varustettu korkealla leveällä stongalla ja kromiposkitankeilla 17 l. Oli myös maalattuja tankinposkia saatavilla näihin pikkutankkeihin. Liikkeellä on myös erilaisia tankki/ stonga yhdistelmiä. Tankin vaihto kestää 10 minuuttia. Stongan vaihtoa hidastaa vaijerien pituuksien tuoma ongelma. Omassa pyörässäni on matala kapea stonga mikä aiheuttaa melko etupainoisen ajoasennon muuten näin solakalle olemukselle.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Heinäkuu 15, 2012, 18:04:21 ip
Vastaus #29

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
......Tankin vaihto kestää 10 minuuttia......
TA

Millä keinoin siinä bemarin tankinvaihdossa niin pitkän ajan saa kulumaan :)

Minusta se bemun kapea ja matala tanko on parempi matka-ajossa, ja oikeastaan kaikessa muussakin, siis verrattuna siihen leveään jenkkilmallin  tankoon.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781