Kirjoittaja Aihe: Mopoasiaa  (Luettu 2773 kertaa)

Heinäkuu 07, 2012, 16:09:21 ip
Luettu 2773 kertaa

Jari Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1343
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Hei!
Tuli aikoja sitten serkulta lunastettua vanha suzuki pv romumopo.
Nyt pitäisi saada rekisteriin ja papereita ei ole tallessa mutta runkonumero löytyy.
Tietääkseni katsastusasemalla voi käydä runkonumeron kanssa kyselemässä tietoja omistajasta ja moposta.
Paljon tuo lysti maksaa, mitä tietoja sieltä saa irti ja miten sen jälkeen tulisi menetellä?
Terveisin: kyllästynyt tiikerin jokapäiväiseen korjaamiseen.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Heinäkuu 07, 2012, 16:34:16 ip
Vastaus #1

Jari Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1343
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Mopo on ollut rekisterissä, entinen omistaja ei ole tiedossa, mopo ollut meillä varmaan 6 vuotta ja serkulla muutaman vuoden. Entäs jos mopo on edelleen rekisterissä, yksi mystinen kilpi löytyy seinältä

Luovutustodistuksen hankkiminen vaan on tosi hankalaa kun ei voi tietää kuka on edellinen omistaja, serkku ei muista, paperiloita ei tallessa, jos tuolta trafilta sen lapun hommaa niin kerrotaanko siinä viimeisimmän omistajan tiedot?

Katsastushomman tiedän, tällä kylällä riittää että päälleppäin vakion näkönen ja valot toimii. (näin siis tigerin katsastus)

Tunturia jostain syystä täytyy vähän väliä korjata, magneeton pohjalevyt irtoilee, kipinä häviää, kaasari lopettaa toimintansa, sammuu keskelle synkintä metsätietä..
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Heinäkuu 07, 2012, 18:23:08 ip
Vastaus #2

Jarno Aheinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 795
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Tuo kuuden vuoden todistuslappu ajaa tuon viimeisen rekisteriin merkitty omistaja systeemin yli. Eli riittää se todistus trafilta/tieto konttorilta ja 6v historiikki selvitys.
Jos se mopo on edelleen kilvissä niin sitten kannattaa tarkistaa onko vakuutukset maksettu... Jos ei ole, tai vaihtunut omistaja ei ole laittanut nimiinsä ja vakuutus on katkennut niin voi olla kallis kilvitys....

Eli kysäse trafilta aivan ens alkuun.
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Heinäkuu 07, 2012, 21:27:34 ip
Vastaus #3

Jari Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1343
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Kiitti hyvistä neuvoista, tosin pvn kohtalo taitaa olla suonsilmäke tai puun juuri, ko. sukulainen alkoi nostelemaan hintaa itsestään vähän yli kolminkertaiseksi (siis ollaan hinta vastikään sovittu vaikka vehjas mulla ollut noin 5-6 vuotta) ja se asuu suomen toisessa päässä, joten ei pääse heti hakemaan, olkoot sen aikaa tontin rajalla ruostumassa. tunturikin pelaa jopa kun taas vähän ropasin, 2 ketjuliitintä meni taas kappaleeksi.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Heinäkuu 08, 2012, 21:22:28 ip
Vastaus #4

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2802
  • Take a Break
Tuo kuuden vuoden todistuslappu ajaa tuon viimeisen rekisteriin merkitty omistaja systeemin yli. Eli riittää se todistus trafilta/tieto konttorilta ja 6v historiikki selvitys.
Jos se mopo on edelleen kilvissä niin sitten kannattaa tarkistaa onko vakuutukset maksettu... Jos ei ole, tai vaihtunut omistaja ei ole laittanut nimiinsä ja vakuutus on katkennut niin voi olla kallis kilvitys....

Eli kysäse trafilta aivan ens alkuun.

allekirjoitan. Yksityisellä konttorilla tämä sujuu näitten nuottien mukaan koska se on suoraan trafin sääntöjen mukaista. Valtionkonttorilla on eri ääni huilussa, -vaikka samat säännöt- siellä kun tuo perestroikka ja hierarkia määrä kellä oma työhuone, leimasin, kellä ei ja koska mennään eläkkeelle, puhumattakaan nimityksistä, kunniamerkeistä, sähkötolppapaikasta talviaikaan ja palkankorotuksista. 
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"