Kirjoittaja Aihe: Mopon museorekisteröinti  (Luettu 59716 kertaa)

Joulukuu 17, 2012, 21:19:08 ip
Vastaus #45

samuli koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
C:\Documents and Settings\Samuli\Omat tiedostot\Omat kuvatiedostot\Pappis

Tässä olis kuvia, jos nyt sattui onnistumaan ?

Joulukuu 17, 2012, 21:43:13 ip
Vastaus #46

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Käytä tuota tekstikohdan alapuolella olevaa liitteet ja muut asetukset kohtaa sieltä sitten Liite: kohdan luona on Selaa.. painat siitä ja valitset tiedoston. Jos on liian iso tiedosto, pienennä esim. Irfan Wiewillä
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Joulukuu 18, 2012, 12:11:16 ip
Vastaus #47

Lauri Viljanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Museotarkastus: Mopo pitää olla kunnostettu alkuperäiseen asuun eli ne kromivanteet pitää olla, tosin nettimotosta löytyy todella törkeitä "väärennöksiä".

Jos niissä kerran on molempia ollut uskoisin että kumpiakin voi käyttää. Onhan oikean aikakauden lisävarusteetkin sallittu museoajoneuvoissa. Luotan tässä Hietajärven näkemykseen vannekehistä ;)

Joulukuu 18, 2012, 18:58:17 ip
Vastaus #48

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllähän näistä peistä voi vääntää vaikka kuinka. Museotarkastajia on moneksi. Osalle riittää, että se näyttää Pappa -Tunturilta. Onko se oikein on taas eri asia. Itse olen suhteellisen paljon noiden kaikkien Tunturi -mallien kanssa pelannut ja oppinut sen, että aina on poikkeuksia. Minäkään en tiedä kaikkia Tunturien eri vuosimallien ominaispiirteitä ja uskallan väittää, että perus -museotarkastaja tietää paljon vähemmän. Itsekin olen noita tarkastuksia tehnyt ja sanotaan, että kokemusta on. Mutta jos minulle sanotaan, että vaihdoin kehät alumiinisiin kromisten tilalle, niin en tietenkään hyväksy ;D
Että omalla vastuulla ja hyvällä tuurilla voi kokeilla...

Joulukuu 18, 2012, 20:08:37 ip
Vastaus #49

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Tässä se Samulin mopo nyt on. Näyttää kyllä hyvältä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2012, 15:32:42 ip kirjoittanut Hannu Kylli »

Joulukuu 18, 2012, 21:11:31 ip
Vastaus #50

samuli koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos! Viisaammat osaa näköjään pienentää noita kuvia paremmin  :)

Kai tämä asia on jo koko kansan tiedossa, että vissiin täytyy kromikehiä alkaa asentamaan.

Joulukuu 18, 2012, 21:18:45 ip
Vastaus #51

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Komea on. Saa pieniä poikkeuksia olla ja ne kirjataan todistukseen... Neuvottele ensin oman tarkastajasi kanssa.

Joulukuu 18, 2012, 22:12:34 ip
Vastaus #52

samuli koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On tosiaan järkevää neuvotella ensin. Tuo on kyllä metkaa, kuinka tarkasti eri vuosimallien osia on käytetty
ristiin. Sen verran mitä historiaa olen tutkinut, kaikki on käytetty tarkoin hyväksi  :police:

Joulukuu 19, 2012, 05:22:02 ap
Vastaus #53

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Tiijä viisauvesta mutta kokemus tietysti auttaa. Itteasiassa tuota kuvaa ei ole pienennetty vaan se on eri palvelimelle (google) linkitetty tänne. Se sopisi kyllä liiteenä mutta sitten se katoaa kun ylläpito tekee viikkosiivoustaan.
Nyt vielä muokkasin sitä niin että esikatselussa se näykyy 400X300 kossa ja kun klikkaa niin näkyy 800X600 kokoisena.

Joulukuu 19, 2012, 11:43:15 ap
Vastaus #54

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tiijä viisauvesta mutta kokemus tietysti auttaa. Itteasiassa tuota kuvaa ei ole pienennetty vaan se on eri palvelimelle (google) linkitetty tänne. Se sopisi kyllä liiteenä mutta sitten se katoaa kun ylläpito tekee viikkosiivoustaan.
Nyt vielä muokkasin sitä niin että esikatselussa se näykyy 400X300 kossa ja kun klikkaa niin näkyy 800X600 kokoisena.

Ei se minulla ainakaan suurene tuosta 400x300 koosta. ???

Joulukuu 19, 2012, 15:34:02 ip
Vastaus #55

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Ei se minulla ainakaan suurene tuosta 400x300 koosta. ???
Siinä se minun "viisaus" nähtiin ;-) Palautin sen entiselleen vaikka minulla se toimikin ainakin Opera selaimessa jota käytän.

Maaliskuu 11, 2013, 16:07:24 ip
Vastaus #56

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aikas lailla täydellinen 59 Pappahan toi. Äänenvaimennin ja takaroiskeläppä ainakin vääriä. Iskarit omansa ja moottorinsuojia ei 59-61 vielä ollut. Tankintarra on kyllä liimattu vähän persiilleen...

Maaliskuu 11, 2013, 16:38:52 ip
Vastaus #57

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jep, onhan tuossa vähän pintakäsittelyissä huomauttamista ja muutama väärä osakin. Polkimet on periaatteessa oikeanlaiset ja etuiskaritkin vaikuttaa alkuperäiseltä, mutta yläosan kromihylsyt on taidettu kiireessä vetää spraylla...
Tuosta voi vilkuilla mallia.

Maaliskuu 20, 2013, 17:05:52 ip
Vastaus #58

Jarkko Lindroos

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tollasen bongasin nettimotosta. Aikalailla puuttuu osia tai ovat vääränlaisia taikka väärän värisiä ja tämäkin on museossa! Kyl nyt hieman pitäisi tässäkin tapauksessa olla tarkempi ennenkuin laittaa museoon tälläisen pelin!

Äkkiseltään mitä huomasin niin tarrat puuttuu rungosta satulan alta ja tankista tunturi merkin alta, kuralätkä puuttuu, seisonta jalka on erivärinen, lokasuojakin on ihan kiero kun kattoo yhdestä kuvasta, etu u-rauta on maalattu valkoiseksi vaikka kuuluu olla krominen, puch pellissä mun mielestä ylimääräinen reikä ja takalokasuojan tunturi merkki on vääntynyt.

Tälläisiä sitten hyväksytään museoon, voi voi voi. =( Hieman pitäisi olla tarkempi.

http://www.nettimoto.com/tunturi/pappa/1468097
Pappa-Tunturi vm. -60 Museorekisterissä
Pappa-Tunturi vm. -66 Museorekisterissä
Pappa-Tunturi vm. -74 Museorekisterissä
Tunturi Tiger  vm. -86 "Mökkimopo"

Katso myös Mopokerho Porin Seudun papattajat kotisivu
www.porinseudunpapattajat.nettisivu.org

Maaliskuu 20, 2013, 22:54:36 ip
Vastaus #59

Kalervo Jussila

• **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Meitä on niin moneksi, sekä mopojen omistajia että MA-tarkastajia. Kohdalle on sattunut tapauksia, joissa motskari tai mopo on muutettu tarkastuksen jälkeen. Siitä on saatettu vaihtaa harvinaisia osia yleisemmin saatavissa oleviin suorastaan huijausmielessä. Tottakai tarkastajan pitää olla tarkka ja vaatia dokumentit, mutta dokumenttien hankinta ja alkuperäisyyden osoittaminen on omistajan velvollisuus. Pari pientä poikkeusta voi olla ja ne tulee merkitä MA-todistuksen takapuolelle.