Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörien pakolliset EU:n laajuiset tarkastukset ...  (Luettu 12360 kertaa)

Elokuu 17, 2012, 13:18:28 ip
Vastaus #15

Teemu S. Lindfors

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 430
Hyvä Teemu ! Kuka tätä valvontaa ja hyyssäämistä todellakin kaipaa. Suomessa vehkeet on kalliita ja ajoaika niin vähäinen että pyörät pidetään todellakin kunnossa ilman mitään valvontaa. Kersojen mopot ja skodet onkin sitten juttu erikseen.... ::) Ylimääräistä rahastusta  :police: , siitä lienee moni kanssani samaa mieltä. :-X

Varmaan enemmistö on tätä mieltä. Vaan ketään ei tunnu kiinnostavan tehdä asialle mitään. Lammaslauma, sanoisi Jörkka. :D

Elokuu 17, 2012, 21:41:58 ip
Vastaus #16

Uula Kuvaja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1982
Hyvä Teemu ! Kuka tätä valvontaa ja hyyssäämistä todellakin kaipaa. Suomessa vehkeet on kalliita ja ajoaika niin vähäinen että pyörät pidetään todellakin kunnossa ilman mitään valvontaa. Kersojen mopot ja skodet onkin sitten juttu erikseen.... ::) Ylimääräistä rahastusta  :police: , siitä lienee moni kanssani samaa mieltä. :-X

Varmaan enemmistö on tätä mieltä. Vaan ketään ei tunnu kiinnostavan tehdä asialle mitään. Lammaslauma, sanoisi Jörkka. :D

Tekeehän! Kaikki jurpottaa tahoillaan...

Elokuu 21, 2012, 11:44:27 ap
Vastaus #17

kai mäkelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 235
Samassa yhteydessä voitaisiin tarkistaa ajoneuvon museorekisterikelpoisuus :)
Kerrassaan mainio ajatus! Eikos VMPK:lla ole valta ja voima - jos ei määrätä, niin ainakin alkaa lobbaustyö viranomaisten suuntaan - MA-tarkastuksen vuosittaisesta uusinnasta? Tai jopa puolivuosittaisesta. Pakollisesta tietysti! Ja maksullisesta! Perhana, TUPLAHINTAISESTA!!!

Muuten olen sitä mieltä, että MA-ikäräja tulisi nostaa 40 vuoteen... :P

Elokuu 22, 2012, 10:08:23 ap
Vastaus #18

Jussi Kumpu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 870
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Aivan, ja taas kymmenen vuoden päästä 50:n  :police:
Jussi 044 7212497

Elokuu 22, 2012, 11:03:38 ap
Vastaus #19

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5371
  • Tulin nain ja voitin
Aivan, ja taas kymmenen vuoden päästä 50:n  :police:

Museoikärajan voi hyvin laskea vaikka 20 vuoteen, mutta silloin ainoa kelvollinen museoajoneuvo olisi JAWA-moottoripyörä, mieluiten Perak.... :P
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Elokuu 22, 2012, 14:17:00 ip
Vastaus #20

Maria Hakoköngäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 382
Joo 20 vaan, niin tojotaki ois jo museoijässä ja kokis ehkä jonkunlaisen arvonnousun :D

Elokuu 22, 2012, 22:42:03 ip
Vastaus #21

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3403
  • Mamu
Kyllä se on 20 wee vanha pyörä monelle museopyörä,"tollainen mullakin oli",vaan pitääkö keksiä eri  luokkia museopyörille???Antiikkipyörä,20-luvun hullut vuodet,30-luvun nousu ja tuho,40-luvun käyttöpyörät jne...Jos lähtee entisöimään Yamahan postipyörää niin ehkäpä siihen ei saa tarvikeosaa samaan malliin kuin tusinapyöriin...

Elokuu 23, 2012, 19:43:03 ip
Vastaus #22

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7923
Moi!

Kohta alkaa tapahtua-tässä tämän päivän lehtiuuutinen:

"
Komissio haluaa tiukennuksia ajoneuvojen katsastuksiin

Ehdotuksen mukaan määräaikaiskatsastukset olisivat pakollisia myös mopoille ja mopoautoille.










Euroopan komissio on ehdottanut tiukennuksia ajoneuvojen määräaikaisiin katsastuksiin ja tienvarsitarkastuksiin unionin alueella. Komissio haluaisi, että määräaikaiskatsastukset olisivat jatkossa pakollisia mopoille, mopoautoille, moottoripyörille ja yli 40 kilometriä tunnissa kulkeville traktoreille.

Komissio ehdottaa myös tienvarsitarkastuksia tietyille linja-autoille, pakettiautoille, kuorma-autoille ja perävaunuille. Tarkastuksissa tutkittaisiin esimerkiksi kuljetettavan lastin kiinnitys.

Ehdotuksen mukaan jäsenvaltioilla pitäisi olla sähköinen ajoneuvorekisteri, jossa olisi katsastusta koskevat tiedot. Myös matkamittarilukeman manipulointi halutaan rangaistavaksi teoksi.

Toimenpiteillä on tarkoitus yhtenäistää jäsenmaiden tarkastusmenettelyjä, vaatimustasoa ja parantaa liikenneturvallisuutta.

Hallitus antoi eduskunnalle kirjelmän Euroopan komission ehdotuksesta tänään torstaina"

t. MK

Elokuu 23, 2012, 21:49:53 ip
Vastaus #23

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2726
Toisin sanottuna lakkauttavat liikkuvan poliisin ja liikkuva katsastus aloittaa.

Kaiken lisäksi ilman ajanvarausta.
Kommentteja uuninpankolta.

Elokuu 24, 2012, 13:50:12 ip
Vastaus #24

Timo Mononen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89
kaikki tämä liikenneturvallisuuden parantaminen on vain naamioitua rahankeruuta. Kerran jos toisenkin olen yrittänyt saada aikaiseksi asiallista vuoropuhelua eri vakuutusyhtiöiden edustajien kanssa henkilökohtaisen liikennevakuutuksen mahdollisuudesta. Vakuutuksesta joka kattaisi koko henkilökohtaisen harrastekaluston juuri sillä hetkellä kun ajat Vespalla ja kilvetön Harley Davidson Ultra Brutal seisoo tallissa . Maksut toki kalleimman mukaan.  Ei tulosta . Ei mahdollista Suomessa. Jos vain voitaisi nostaa hintoja ja kiristää valvontaa pöytiensä taka hyrisevillä vakuutusmiehillä ja katsastusasemien lobbareilla olisi hyvä mieli. EU n tarkoituksena oli muka helpottaa ihmisten oloa ja liikkumista . harmi vaan että tässäkin tapauksessa on katsottu tarpeelliseksi työllistää ihmisiä jotka keksivät sääntöjä ja rajouksia vain sen tähden että heille on se virka keksitty. Ja työllistää ihmisiä jotka valvovat että näitä sääntöjä noudatetaan. Ja työllistää ihmisiä jotka antavat rangaistuksia jossei näiden toisten  aivopieruista syntyneitä sääntöjä, määräyksiä ja rajoituksia noudateta. Bisnes pyörii ja harrastaja maksaa. Jonain päivänä jollain pälli palaa , ja kansa nousee barrigaadeille  ;) ***kele ! ???

Lokakuu 12, 2012, 15:59:07 ip
Vastaus #25

Timo Mononen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89
HURRAA ! Suomen valiokunta on taipunut Ranskan lisäksi katsastuksen tarpeettomuuden kannalle !!!! ??? Hollanti tulossa perässä. KIITOS SMOTO ! Kiitos Teemu & CO ! Kiitos todellinen edunvalvonta !  :) ;) :D ;D >:( :( :o :P :laugh: :-\ :-X . Missäs oli VMPKn edunvalvojat   :police: ??? HÄH ?

Lokakuu 12, 2012, 18:56:22 ip
Vastaus #26

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1953
  • Cum On Feel the Noize
HURRAA ! Suomen valiokunta on taipunut Ranskan lisäksi katsastuksen tarpeettomuuden kannalle !!!! ??? Hollanti tulossa perässä. KIITOS SMOTO ! Kiitos Teemu & CO ! Kiitos todellinen edunvalvonta !  :) ;) :D ;D >:( :( :o :P :laugh: :-\ :-X . Missäs oli VMPKn edunvalvojat   :police: ??? HÄH ?

Terve,

SMOTO on tehnyt osaltaan hyvä työn. Toivottavasti asia etenee hyvään lopputulokseen motoristien kannalta.
VMPK ry:tä kuten muitakaan ajoneuvohistoriallisiayhdistyksiä ei kutsuttu kuultavaksi koska historiallisia ajoneuvoja ei ole EU:n asetusehdotuksessa esitetty katsastettavaksi. EU:n asetusehdotus 2 artikla 2 kohta: Asetusta ei sovellettaisi eräisiin ajoneuvoryhmin kuten museoajoneuvoihin eikä puolustusvoimille, palokunnille, pelastuspalveluille, hätäpalveluille ja pelastustoimelle kuuluviin ajoneuvoihin.

Lisään: Tässä kohtaa maailmalaajuinen historiallisten ajoneuvojen edunvalvoja , FIVA (päämaja Brusselissa), on tehnyt esityötä EU-tasolla.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2012, 19:03:07 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 12, 2012, 19:04:22 ip
Vastaus #27

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2264
Eli VMPK ajaa yksinomaan museorekisteröityjen pyörien omistajien etua.

Tallin kahdeksasta pyörästä yksi yli 25 v. loput yli 30 v. mutta vain yksi MR.

Lienen siis väärässä porukassa.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Lokakuu 12, 2012, 21:47:26 ip
Vastaus #28

Teemu S. Lindfors

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 430
VMPK ry:tä kuten muitakaan ajoneuvohistoriallisiayhdistyksiä ei kutsuttu kuultavaksi koska historiallisia ajoneuvoja ei ole EU:n asetusehdotuksessa esitetty katsastettavaksi.

Tätä minä koetin puristaa esiin tuolla toisessa ketjussa. Vaan eipä irronnut, ennen kuin sitten nyt... :P

Jos VMPK tahtoo paaluttaa itsensä vain museorekisteröityjen laitteiden järjestöksi, se on ihan ok, eikä SMOTO:lla ole siihen tarjota kovin paljoa lisäarvoa. Jäsenkuntaa kohtaan olisi kuitenkin rehellistä ilmoittaa tästä avoimesti. Mun mielestä.

Lokakuu 12, 2012, 22:55:10 ip
Vastaus #29

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1953
  • Cum On Feel the Noize
VMPK ry:tä kuten muitakaan ajoneuvohistoriallisiayhdistyksiä ei kutsuttu kuultavaksi koska historiallisia ajoneuvoja ei ole EU:n asetusehdotuksessa esitetty katsastettavaksi.

Tätä minä koetin puristaa esiin tuolla toisessa ketjussa. Vaan eipä irronnut, ennen kuin sitten nyt... :P

Jos VMPK tahtoo paaluttaa itsensä vain museorekisteröityjen laitteiden järjestöksi, se on ihan ok, eikä SMOTO:lla ole siihen tarjota kovin paljoa lisäarvoa. Jäsenkuntaa kohtaan olisi kuitenkin rehellistä ilmoittaa tästä avoimesti. Mun mielestä.

Terve,

Kiitos mielipiteestäsi ja neuvoistasi.

Pahoittelen jos kerhomme toiminta on jäänyt epäselväksi ja jo aiemmin mainitsemani puutteellinen informaatio on jäänyt hoitamatta. Tästä olen kirjoittanut moneen otteeseen.
Sääntöämme ja jo monen vuoden toimintaa yhteistyössä muiden ajoneuvohistoriallisten yhdistysten kanssa ei ole tiedostettu laajasti.
Oletin sinun jo aiemmin lukeneen sääntömme ja tietäen siten toimintamme. Minulta ei tarvitse puristaa mitään.

Hetken mietittyäni... Haluasin tiedustella asemaasi kun joudumme ahkerasti keskustelemaan VMPK:sta ja kerhoon liittyvistä asioista.
Kirjoitatko puhtaasti yksityishenkilönä vai edustatko jossain asemassa Smotoa?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2012, 23:03:03 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"