Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörien pakolliset EU:n laajuiset tarkastukset ...  (Luettu 12968 kertaa)

Lokakuu 13, 2012, 00:25:33 ap
Vastaus #30

Teemu S. Lindfors

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 575
Leo,

Lainaan pätkän keskustelustamme tuolta toisesta ketjusta:

Teemu: "Entä onko niin, että VMPK on vain ja ainoastaan museoajoneuvoista kiinnostunut järjestö? Minun käsitykseni mukaan asiaa ei ainakaan säännöissä aivan noin kategorisesti ilmaista?"

Leo: "Tuo "vain ja ainoastaan" on kärjistys. Säännöissä lukee: Klubin tarkoituksena on edistää erityisesti vanhojen, Suomessa käytössä olleiden ja kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden moottoripyörien säilyttämistä, konservointia ja entistämistä"

Olemme molemmat lukeneet säännöt, niissä ei rajata VMPK:n toimintaa vain museoajoneuvoihin. Kuitenkin Sinunkin teksteistäsi, mukaan lukien kaksi edellistä viestiäsi tässä ketjussa, käy täysin selvästi ilmi, että museoajoneuvojen asiaa tässä ajetaan - ei minkään muun.

Kuten sanottu, se on sallittua ja ihan ok. Silti peräänkuulutan edelleen sitä rehellisyyttä ja avoimuutta. En niinkään itseäni kohtaan, vaan muita lukijoita kohtaan. Keskustelu on huomattavasti mielekkäämpää, kun pelataan avoimin kortein.

Asemani tällä keskustelualueella on luonnollisesti yksityishenkilö, kuten kaikkien muidenkin. Minulla ei ylipäätään ole SMOTO:ssa mitään muodollista asemaa. Se ei silti estä minua keskustelemasta asioista. Avoimesti.

Lokakuu 13, 2012, 01:23:31 ap
Vastaus #31

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Luultavasti silloin kun tuota vmpk:n toimintajulistusta sorvattiin ei ollut tiedossa että maassa tulisi joskus olemaan nykyisen kaltainen museoajoneuvorekisteri, eikä näin ollen sanamuotoja olla osattu asetella siten, että niistä olisi selvästi käynyt ilmi että minkälainen järjestöä tässä loppupeleissä ollaan edes muodostamassa. Ongelmaksi asia on muodostunut vasta nyt myöhemmin, kun näitä sääntöjä on määrättyjen henkilöiden taholta alettu lukemaan kuin Mooseksen kirjoituksia suoraan Siinain erämaasta, eikä jonkun kännisen prätkälauman muistiinpanoina kostean saunaillan yhteydestä, kuten ne todellisuudessa varmaankin on ylös pantu. Vmpk:sta on vähitellen muodostumassa museoajoneuvo-uskonto, ellei tuota kerhon toimintajulistusta kirjoiteta uudestaan, täsmällisemmin ja avarammassa katsannossa kaikkia vanhoja moottoripyöriäharrastajia koskettavaksi julkilausumaksi.

Lokakuu 13, 2012, 20:59:50 ip
Vastaus #32

hannu silven

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 174
HURRAA ! Suomen valiokunta on taipunut Ranskan lisäksi katsastuksen tarpeettomuuden kannalle !!!! ??? Hollanti tulossa perässä. KIITOS SMOTO ! Kiitos Teemu & CO ! Kiitos todellinen edunvalvonta !   Missäs oli VMPKn edunvalvojat   :police: ??? HÄH ?
Niin, VMPK:han tais jossain vaiheessa katsoa yhteistyön SMOTOn kanssa tarpeettomaksi?

Lokakuu 16, 2012, 15:24:44 ip
Vastaus #33

Timo Mononen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89
Nuukuus iski kun olisi pitänyt maksaa SMOTOn jäsenmaksuja jäsenmäärän mukaan .  ;) Nyt pääsee vapaamatkustajana mukaan... ???
SMOTOn ja MMAF työ on hienoa ja edut ja edunvalvonta koskevat KAIKKIA motoristeja. 8)

Lokakuu 16, 2012, 16:32:37 ip
Vastaus #34

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Mutta nyt on VMPK:lla uusi aika liittyä mukaan Smotoon ja näin edunvalvonta toimii tulevillekin polville!

 :police: :police: :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!