Kirjoittaja Aihe: Esittele oma pyöräsi  (Luettu 114937 kertaa)

Kesäkuu 14, 2013, 11:33:08 ap
Vastaus #105

Kari Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1021
Rottapyörä  :) Mistähän tuokin nimitys on kotoisin ? Vaimentimet näyttävät siltä, että  lähtee kunnon pauke ! 

[ylläpito on poistanut liitteen]
Triumph T140 1977 
M-B W210 E200T 2001 Compressor

Kesäkuu 14, 2013, 11:49:33 ap
Vastaus #106

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3543
  • Honda 350Twin
Vaimentimet näyttävät siltä, että  lähtee kunnon pauke !
No,se vähän riippuu..Sportsterin 300mm vaimentajat ovat ja on niissä hyväksyntä tarrat sisäpuolella vaan en muista mitä lukee-peilillä näkis.Californian jonkun lain mukaan jotain..ei tainnu olla kumminkaan E-hyväksyntää.
Irrotettavat huiluthan niissä on sisällä ja lisäsin villakerroksen viimekeväänä kun oli se meluratsia-kohu.Piti mennä mittaamaankin tuohon läheiselle Artmotorsin talille kun oman mittarin asteikko loppui 100 dBm kohdalle.Vaan jäi vielä toteuttamatta kun villoitin huilut ja kohu laantui ja saapui syksy..Luultavasti se voi olla ihan sallituissa rajoissa kuitenkin..Toivottavasti on ;)

Kesäkuu 15, 2013, 08:56:22 ap
Vastaus #107

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Jaa,eiköhän aika ole jo kypsä laittaa tämä tänne esille.Perusteena ehkä poikkeavuus "valtavirrasta" ;)

Aika usein tuon parkkeeratessaan kaupan pihaan saa kuulla vanhemmilta ihmisiltä että mikäs paukutin tuo,joku Britti? Mutta usein entiset motoristit tunnistaa vielä Hondan moottorista viimeistään.
Joskus pitää ihan jäädä kaupan eteiseen viivyttelemään kun näkee että siellä on taas rinki pyörän ympärillä ihmettelemässä virityksiä.Ei jaksais ihan jokakerta olla niin seurallinen..tai monesti on ihan oikeasti kiire kotiin tai jonnekkin ja kun tietää että siinä rupatellessa vierähtää vartti tai kaksi helposti..Eli tän kanssa kyllä saa uusia tuttavuuksia helposti-vähän sama juttu jos kulkis hieman "poikkeavan" koiran kanssa.

Minulle tuo tuli ihan käyttöpyöräksi vaihtokaupassa,eli ei ole sen kummemmin harrastepeli vaan hyötyajoneuvo ja käytönjäljet ovatkin aina havaittavissa.Pesua ja puunausta ei pahemmin harjoiteta paitsi ihan savikurakelin jälkeen kyllä saa painepesurista.Tekniikan ehjänäpito&huolto kumminkin pääpointtina tässä.Ei niinkään se,onko kromipinnassa ruostepilkkuja,tai onko osat alkuperäisiä vai itsetehtyjä.Rottapyöräksikin on joku nokkelampi todennut :)

Salen pihasta:



Löytyi vielä vuosia vanhempi kuva,jossa renkaissakin havaittavissa runsaasti kulutuspintaa ;)



Tässä on tyyliä juman kekka, nyt on jo vaikia päättää et teenkö tunskasta karin kaltaisen puoli sportti vehkeen vai ihan normi tunan, mut stonga vaihtuu suitza ts, kun muuten saa roikkua stongassa poluilla mut taas tämmösenkin sais tehtyä helposti,mut taidan jättää talveen

Kesäkuu 20, 2013, 14:16:48 ip
Vastaus #108

Jorma Mitro

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
  • BMW X4 2020
Tässä juuri hankittu BMW 650GT maksiskootteri. 650ccm ja 60hp ja leppoisaa ajelua kauniilla ilmoilla äidin kanssa. Kerrankin vakiona pleksi (sähkösäätoinen) johon ei tarvitse viritellä lisäkorokkeita tai katsella tarvikelasia. Hyvää Juhannusta kaikille!

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 21, 2013, 22:01:14 ip
Vastaus #109

Erkki Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3006
  • Napakelkkamopoilija
Kaunis on, kertakaikkiaan...aina nuo ovat kiehtoneet mieltä, mutta miten niillä täällä sorateiden takana ja ystävänä voisi pärjätä?
Napahulluna on hyvä olla.

Kesäkuu 22, 2013, 18:57:10 ip
Vastaus #110

Jorma Mitro

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
  • BMW X4 2020
Kyllä Erkki on oikeassa, maalikylien teillehän nämät on tehty. Monia maksiskoottereita olen omistanut ja kaikissa keskeltä kaljut renkaat jo uudekseltaan ,mitä kyljissä jokunen sadeura. Eivät jousta senttiäkään jos suosituksen mukaiset kovat paineet laittaa.
Mutta asvaltilla kyllä meno on leppoisaa, ajoasento on nojatuolimainen ja ajoviimat ei paljon haittaa.

Kesäkuu 23, 2013, 08:18:34 ap
Vastaus #111

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3543
  • Honda 350Twin
Monia maksiskoottereita olen omistanut ja kaikissa keskeltä kaljut renkaat jo uudekseltaan ,mitä kyljissä jokunen sadeura. Eivät jousta senttiäkään jos suosituksen mukaiset kovat paineet laittaa.
Mutta asvaltilla kyllä meno on leppoisaa, ajoasento on nojatuolimainen ja ajoviimat ei paljon haittaa.
Ymmärrän hyvin :)
Minulla oli vuoden verran Italialainen moposkootteri(tai parikin) käytössäni,jonka huippunopeus oli vakionakin 85kmh ja renkaathan on juuri kuvaamasi kaltaiset niissäkin.Ajoasento tosiaan on miellyttävä ja sorateiden varsilla asustan mutta asvalttikin on lähellä.En tietenkään hankkinut nastarenkaita koska skode ei ollut minun.Oli mm. moottorinvaihdossa ym täällä ja jäi sitten talven yli "koeajolle" kunnes omistaja myi eteenpäin.
Monesti talviliukkaalla ainoa keino selviytyä kaarteesta pystyssä oli vain ajaa lujempaa jolloin hyrrävoimat pitivät pystyssä kunhan ei liikoja hötkyillyt ohjauksen kanssa.Eli mitään ylimääräistä ei saanut sattua tai olit nurin.Melkoista "terveytensä" kaupalla riskeeraamista.
Soratiellä minusta aivan helppo hallita kuitenkin.Ei mitään ongelmaa edes ns. kuulalaakerisoran kanssa.Seikka josta kylläkin entisenä crossi-/endurofanina yllätyin :o
n. 10-20 km Kauppareissut kumminkin sujui mukavasti säässä kuin säässä.

Kahdenistuttava mukava penkki on kuvassa irti.Näkyy vain tuo kypäränsäilytysboxi siinä alla..




« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2013, 08:23:21 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Kesäkuu 23, 2013, 10:22:48 ap
Vastaus #112

Markku Laamanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 40
Laitetaanpa väliin Jawa 350/354-56.Viimeisten fiksauksien jälkeen ajettu 2000 km ilman ongelmia.Vauhdin ollessa parhaimmillaan ja ajoittain 115 km/h myötätuuleen ja auringon paistaessa selkään.Olen siinä uskossa että Jawa on oikein säädettynä ja laitettuna mainettaan parempi.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 23, 2013, 11:49:45 ap
Vastaus #113

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Ja tyylikäs  :) kyllä näitä vanhoja pyöriä suosis näkevän enemmän liikenteessä, en ymmärrä miksei niillä ajeta kun ajettavaksi aikoinaan tehtykkin  ;)

Kesäkuu 23, 2013, 11:53:55 ap
Vastaus #114

Samuel Halonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 13
Tässä olis tämä minun lälläri-pyörä  NSU prima III KL vm-61 150ccm . kilpi on tilattu kantakorttia vastaavaksi ja saadaan ku "vangit on palanneet kesälomalta" sanoi kats konttorin tantta. Odottavan aika on pitkä... ???

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 23, 2013, 23:44:37 ip
Vastaus #115

Joonas Manninen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
ensimmäiseksi pyöräksi tuli hommattua tuommonen honda.


Heinäkuu 01, 2013, 17:19:31 ip
Vastaus #116

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2265
Onpa jumalaisen kaunis NSU Samuelilla! Toivottavasti kilpi saapuu pian.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Elokuu 09, 2013, 18:04:07 ip
Vastaus #117

Kari hannukainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Vanhat Japsi pyörät....Katana oli legenda.
Muistan kun käytiin penskana Imatran ajojen varikkolla pummaassa tarroja kuskeilta ja varikko henkilö kunnalta.

Sain kerran tarran......"Suzuki Samurai's horse".

e liimattiin mopon bensa tankkiin!

 ;D ;D :)

Elokuu 10, 2013, 12:25:16 ip
Vastaus #118

Ben Rydman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 501
  • CeXi on parasta!
On Joonaksella hieno Honda! Ja jos tosiaan ensipyörä, niin vallan reipas aloitus, sano...

Täällä jossain tuli kait jo mainittuakin, että CX:n kaveriksi arkipyöräksi tuli tällainen BMW. Ja Viivillehän tuli jo keväällä takaisin hänen oma Monkeynsä.


Tarina http://www.vanhamoto.net/2013/07/wagner-eli-moottoripyoran-tuonti.html


Tarina http://www.vanhamoto.net/2013/05/kullalle-kultaa-eli-vanhan-honda.html
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Elokuu 18, 2013, 18:14:43 ip
Vastaus #119

Jari Hakkarainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 68
Tällä päristellään: Entisöimätön Suzuki T250-J vuodelta 1972, kaksitahti twinin hajukaan ei häiritse kuin takanatulijoita.

1972 Suzuki T250-J