Kirjoittaja Aihe: Esittele oma pyöräsi  (Luettu 107029 kertaa)

Syyskuu 20, 2012, 02:29:41 ap
Vastaus #15

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2298
Lainaus
...suurimpana syynä edellämainittuun saamattomuuteen taitaa olla tämä lellilapsen aseman saavuttanut Lime Green, jonka edellisen omistajan vastuuntuntoinen ja uhrautuvakin vaivannäkö on siunannut yhteistä taivaltamme jo kolmatta vuotta. Normaalia ylläpitohuoltoa suurempia paineja ei juurikaan ole tarvittu. Kuvassa vielä näkyvä pakokäyrien ruskettumisongelmakin ratkesi viimein, kun tryykattiin pintaan Tech Line´n Black Satin.
 

Anteeksi OT: Tarvitsisin  tuollaisen Kerker vaimentimen  omaan" AMA" Honda VFR 750 RC24 HRC (80-luku) projektiin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2012, 18:21:35 ip kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Syyskuu 20, 2012, 19:50:35 ip
Vastaus #16

Ben Rydman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 497
  • CeXi on parasta!
Minulla on Honda CX500, tehty 22.12.1980 ja hyvä on peli ollut nämä kaksi kesää. Jos viime kesänä olisi siihen luottanut, olisi ollut kelit ajaa paljonkin - aivan turhaan epäröin. Nyt siihen luottaa, mutta kesä ei ollut erikoisen kehuttava. Karvan yli 10 000 ajettu tänä vuonna - olisipa tullut edes yhtä hieno syksy kuin viime vuonna, mutta ei.  :(
Tarkempaa tietoa moposta löytyy tuolta blogin puolelta.
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Syyskuu 20, 2012, 20:01:08 ip
Vastaus #17

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 275
Yamaha XS2 650 Street 1972, mutta rekisteröity uutena toukokuussa 1973 Kuopiossa josta se lähti kiertämään Suomea ja olenkin jytärin 13. tai 14. omistaja (en enään muista).  Tää on se joka on ollut jo toista kymmentä vuotta mulla ja muita on mennyt siinä rinnalla vaihtuen aika ajoin, tää on ja pysyy. Olihan tässä savottaa silloin kun tätä kunnosti nyky kuntoon, esimerkiksi joku oli laittanut sähkö uusiksi ja kaikki johdot oli puolentoista millin punaista kaapelia, 5. vaihde ei pysynyt päällä yli 90km/h vaudissa tai kovemmassa kiihdytyksessä, oikea pytty nokesi/öljysi tulpan, ajovalo oli R5:sta ym....
Tehoja on riittävästi 53 heppaa ja fiilistä vieläkin enempi.

http://youtu.be/sCU-GydgkIE

Syyskuu 21, 2012, 11:53:52 ap
Vastaus #18

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7375
  • Nuolija Savosta
Kuka oli eka omistaja jolle Väisäsen Kalle (Radio ja Koneliike Väisänen 1961 - 1995) oli tuon Jytän myyny?

Syyskuu 21, 2012, 16:52:14 ip
Vastaus #19

Kari Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1015
Kyllä tuo XS2 täyttää hyvin pitkälti vaatimukset mitä minäkin moottoripyörältä haluan; ulkonäköä myöten.
Pentin ajoneuvoesittely hipoo täydellisyyttä.     
Triumph T140 1977 
M-B W210 E200 1998 Avantgarde

Syyskuu 21, 2012, 18:53:33 ip
Vastaus #20

Tommi Halonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 483
Pentin ajoneuvoesittely hipoo täydellisyyttä.   
Joo paitsi toi "disk brake" vähän pisti silmään.   ;)
Muuten ok.

Syyskuu 21, 2012, 19:52:50 ip
Vastaus #21

Tomi Paavola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1157
Vanhojen mopedien kanssa on tullut touhuiltua n. 6 vuotta. Nyt muutaman vuoden on kytenyt ajatus moottoripyörästä mutta ajokortin puute on ollut rajoitteena. Vihdoin ja viimein ajoin kortin tänä keväänä ja laitoin sitten heinäkuussa tuollaisen -92 DR 800:sen. Mukava paukutin ja menee mistä vain. Kylällä en juuri käy muuta kuin tankkaamassa, muuten tulee ajeltua enimmäkseen metsissä poissa ihmisten ilmoilta. Jospa sitä joskus vielä saisi laitettua toisen (veteraani) prätkän tieajeluun.
 

Syyskuu 21, 2012, 20:19:58 ip
Vastaus #22

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1953
  • Cum On Feel the Noize
Kyllä tuo XS2 täyttää hyvin pitkälti vaatimukset mitä minäkin moottoripyörältä haluan; ulkonäköä myöten.
Pentin ajoneuvoesittely hipoo täydellisyyttä.   

Terve,

Tuo "Jytä Jammu" oli ensimmäinen japanilaisvalmisteinen pyörä, joka teki vaikutuksen. Tiettyä basicpyörätyyliä hyvällä tekniikalla. Väritys teki aikoinaan vaikutuksen ja tietenkin äänet.
Hieno klassikko. Sopis mullekin.
BSA "Buzy Beeza"

Syyskuu 21, 2012, 20:22:20 ip
Vastaus #23

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1953
  • Cum On Feel the Noize
Tässä Buzy Beeza 1954-55.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2012, 20:31:58 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Syyskuu 21, 2012, 21:54:04 ip
Vastaus #24

Erkki Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3004
  • Napakelkkamopoilija
Onko tuo se jonka lasautit kuoppaan ja siitä tuli linttaan istutun näköinen niinkuin HD V-Rod?  :P
Napahulluna on hyvä olla.

Syyskuu 21, 2012, 22:11:49 ip
Vastaus #25

martti.kaisamatti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 173
Tämän otsikon alle toivoisi tulevan enemmän pyöriä .. joten näytetään esimerkkiä: H-D XLH1000 -79/80 . Kohtalaisessa kunnossa säilynyt Rautakantinen Sportster. Satuloita on 3 vaihtoehtoa ja tämä mieluisin.   

Hieno rautapää Karilla. Rautis on raakapeli, tässä rauta rautaa vasten.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 21, 2012, 22:20:22 ip
Vastaus #26

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5243
  • MC Debit
Voi pyhä jysäys että toi Beeza on sitten nätti 8)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 21, 2012, 22:38:42 ip
Vastaus #27

Ilpo valta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 327
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Morjens Körmyt

Tässä toinen Pukkini Puch 250 SGS vm. - 68. Tunturipyörä Oy myi viimeiset Puch 250 SGS pyörät toukokuussa 1968. Viimeisen pyörän valmistenumero oli 1722596. Minun on myyty 20.5.1968 runkonumerolla 1722580. Olen pyörän toinen omistaja rekisteriotteen mukaan. Pyörä on nyt museorekisteröity 2012. Talviteloille mentyä uusin vielä maalauksen ja raidoitukset. Muutama viikko sitten ajelin Motoparkin Imatranajoista kotiin ja ensiöketju pamahti poikki rikkoen samalla myös kytkinpuolen kopan. Nyt on uusi koppa ja ensiöketju odottamassa laittoa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Syyskuu 22, 2012, 09:28:22 ap
Vastaus #28

Ilpo valta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 327
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Hyvää huomenta Körmyt

Lisäyksenä tuohon Pukkiin. Tankissa on kaksi samanlaista korkkia mikä on ihmetyttänyt joitakin. Yksi kaverini vaimo kysyi, että miksi tankissa on kaksi korkkia? Kaverini kertoi vaimolleen, että katsos kun ei aina autossakaan muista sitä, että kummallapuolella on tankki kun menee tankkaamaan niin tällä voi mennä tankille kummalta puolelta hyvänsä. Selitys kelpasi vaimolle mutta totuushan on se, että tankin sisällä on erillinen öljysäiliö tuorevoiteuöljylle. Toisen korkin kautta bensa tankkiin ja toisesta öljy omaan säiliöönsä joka on tankin sisiällä.

Toinen juttu Pukissani herättää ihmetystä tuo sylinterin kyljessä oleva "torbeedo". Puhc'n kaasuttaja on aivan kiinni sylinterin sivukyljessä. Torbeedo on oikealta nimeltään imuäänenvaimennin. Vaimentimen sisällä on sitten sihti joka toimii ilman puhdistimena. Minulla on myös ns. tavallinen ilman putsari kaasuttajan päähän mutta todellakin imuäänet ovat aika mahtavat sillä.

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Syyskuu 22, 2012, 10:42:59 ap
Vastaus #29

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2263
Onpa hieno Pukki Ilpolla!

Jatketaan samalla merkillä. Tässä -56 kuvatussa filmin pätkässä on mun Puch TF 250 –51: http://youtu.be/UPqbDb9t8k8

Puchin alkuperäisellä omistajattarella oli Puchin lisäksi toinen 50-luvun haitekkikapine: kaitafilmikamera. Hän oli Liitto-lehden toimittaja, ja oli käynyt tekemässä juttua Vornan koulun rakentamisesta. Samalla matkalla oli otettu myös kasimillistä rainaa, jossa koulun rakennustyön lisäksi näkyy Puch  muutaman sekunnin ajan (siis tämä oheinen filmi).

SG-malliin verattuna tämä TF on paljon tavanomaisemman näköinen. Joskus on pensa-asemalla joku tullut sanomaan, että onpa oudon värinen Jawa. On tässäkin kaksi korkkia tankissa, mutta moottorin erikoisuus ei ainakaan kaasarin sijainnista paljastu...



[ylläpito on poistanut liitteen]
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -