Kirjoittaja Aihe: Esittele oma pyöräsi  (Luettu 117830 kertaa)

Elokuu 21, 2017, 22:36:17 ip
Vastaus #210

JariLehikoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 563
  • B.S.A.
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=73260.msg498380#msg498380

Lomalla tallia siivotessa löytyi tääkin kesken jäänyt projekti. Pistin piuhat ja jalkatapit ja nysse taas kulkee niin maan perkuleesti.
Ekaa kertaa tällä vuosituhannella.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2017, 23:02:50 ip kirjoittanut JariLehikoinen »


Elokuu 31, 2017, 08:08:37 ap
Vastaus #212

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 500
http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/suomen-ensimmainen-omavalmisteinen-sahkopratka-ei-toimi-teoriassa-mutta-se-toimii-kaytannossa-6671765

Hieno juttu! Taas siinä suomalainen ennakkoluulottomasti teki asioita "joita ei voi tehdä"...... ei muka voi kierrättää vanhoja akkuja; p#skapuhetta akkuvalmistajilta, että saadaan ihmiset ostamaan aina vaan uutta tilalle. Ja noista säätöhommista: ettei vaan kohta joku ilmoittele, että kyllä se onnistuu kun tehdään tälleen...
Lisää tämmösiä innovaatioita. :laugh: :)

Elokuu 31, 2017, 10:23:26 ap
Vastaus #213

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3481
Silmällä kattoen takaswingin lujuuslaskentaa vähän ihmettelen; kohan ei rupiais woblaamaan?  Ei tuo tietysti mikään superpyörä oo vauhtivarojen suhteen, eikä toisaalta kolmiotukien lisääminen vaikka swingin alle ole ulkomaan  konsti.  Kokonaisuudessaan hatun noston arvoinen yritys; ennakkoluulottomia ja itseensä uskovia nuoria ihmisiä ei ole Suomessa liikaa!  Moottoripyörä-alasta en sano mitään, mutta sähkötekniikan kehittäminen ajoneuvokäyttöön saattaisi jopa poikia oikeasti työtä ja tulevaisuutta monelle.
jv

Elokuu 31, 2017, 20:55:48 ip
Vastaus #214

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5577
  • MC Debit
Tässä minun viimeisin projektini (kuva myyjän ilmoituksesta):



Harrikka XLS1000 Roadster vuodelta 1983. Sportsterin erikoismalli, iso tankki, omanlaisensa satula ym. Tarvii elvyttää ja sipistellä, mutta koko lailla ehjä aihio kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2017, 20:59:49 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 01, 2017, 16:44:21 ip
Vastaus #215

Kari Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1021
Hieno. Taitaa olla viimeisiä rautakantisia. Hyvin nämä Ironheadit toimii jos on oikein huollettu eikä mahdollisia korjauksia ole tehty väärin.
Triumph T140 1977 
M-B W210 E200T 2001 Compressor

Syyskuu 01, 2017, 17:44:21 ip
Vastaus #216

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5577
  • MC Debit
Hieno. Taitaa olla viimeisiä rautakantisia. Hyvin nämä Ironheadit toimii jos on oikein huollettu eikä mahdollisia korjauksia ole tehty väärin.

Kiitos :) Joo, loppupään rautapäitä tämä, olikohan 85 viimeinen. Tämä vaikuttaa toistaiseksi aika räpeltämättömältä, se olikin suurin syy juuri tämän yksilön hankkimiseen. Runko tässä on sama kuin myöhemmissä evo-malleissa, levyjarrut edessä ja takana jne eli kohtuullisen moderni pyörä on kyseessä. Eihän mulla näin uutta pyörää ole ikinä ollutkaan ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 01, 2017, 19:30:57 ip
Vastaus #217

Kai Vuori

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 170
Tänään panssarimuseolla kaffella.



-81 lapiopää.

Syyskuu 28, 2020, 08:29:08 ap
Vastaus #218

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 283
Yamaha GTS 1000 tuli elokuun lopussa ostettua kun edelliset pyörät tuli myytyä pois pari vuotta sitten. Luulin että en enää pystyisi ajamaan lainkaan, mutta kyllähän se taas jollain lailla luonnistuu kun kroppa on vähän tuosta pahimmasta tokentunut.
Tästä Bike lehti kirjoitti aikanaan , että kulkee kuin tasoon säädetty Citroën ja mikäs sen apremmin sitikkamiehelle sopisi. Uutena maksanut tosi törkeesti ja sen takia ei ainakaan meillä Suomessa montaa myyty. Uustuontina näitä kyllä on tuotu, kuten omanikin on tuotu Italiasta. Olisi kiva tietää mitkä on todelliset määrät pyöristä Suomessa, itse uskoisin että ehkä muutama kymmen. Olen nähnyt joko myynnissä tai luonnossa yhteensä sen 15 pyörää ja varmaan niitä on ainakin toinen mokoma näkemättä, uskoisin.


Tässä video mun edellisestä vastaavasta:
https://www.youtube.com/watch?v=NxmUHKaOUn4&t=8s

Syyskuu 28, 2020, 18:31:02 ip
Vastaus #219

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3590
 Hienon pelin oot Pentti löytäny !  Ois toki voinut sitä moottorinkin ääntä kuunnella.
 Videon tiet on tuttuja ja aika makeita. Tän tietää myös virkavalta, joten maltilla on ajeltava.

 Lisää tälläsiä kiitos.

Syyskuu 28, 2020, 19:47:02 ip
Vastaus #220

Juha Kirveslahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 38

Moi


Pojat sano notta Tunturi Tiger. Mihinkä lokeroon kuuluukaan? Ehkä uudelleen valmistetut.
Saattaa tulla Jammu Penalle hämäriä muistikuvia Orituvalta vuosien takaa (asiantuntemusta yli merkkirajojen) 8) .
Aikaahan tuo otti, mutta tuli kuin tulikin haluttuun kuntoon ja muutenkin mieluinen. Kuvia tosin olisi kannattanut ottaa matkan varrelta enempi. 

Syyskuu 28, 2020, 20:12:23 ip
Vastaus #221

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 283
Hienon pelin oot Pentti löytäny !  Ois toki voinut sitä moottorinkin ääntä kuunnella.
 Videon tiet on tuttuja ja aika makeita. Tän tietää myös virkavalta, joten maltilla on ajeltava.

 Lisää tälläsiä kiitos.

Joo, oikea mootorin ääni olis aina mukava, mutta kun näillä halpisvehkeillä kuvaa niin tuppaa olla enempi vaan sitä kovaa tuulen kohinaa. Siksi jälkiäänitettyä musiikia ;)

Pena

Syyskuu 28, 2020, 21:15:12 ip
Vastaus #222

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3481
Jos tekis jälkiäänityksen niiko vanhoissa Eläintarhanajojen filmeissä; kuskit tulee kurviin jarruhihnat savuten ja ääniraita mättää kiihytyksessä isompaa silmään...

Vaan tuo Juhan möhkö on upee!

jaakkovaakko

Syyskuu 29, 2020, 07:24:57 ap
Vastaus #223

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9966
No tässä:

Excelsior Universal 123cc vm. 1939 .  Vajaan vuoden pikkuhypistelyillä ja alkuperäistä
kunnioittaen väkästelin kuntoon.

Moottorikin oli purettuna laatikossa-purettu ties milloin,
mutta vain yksi kannenpultti oli matkalla hukkunut...

Viime viikolla katsastin-ja nyt odottelen kilpeä sillä
50-luvun viimeisellä tunnuksella,joka onneksi oli vapaana.

t. Markku

Syyskuu 29, 2020, 08:07:14 ap
Vastaus #224

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9966
No tuossa oli semmoinen kumma juoni,
että tuota tarjottiin ostettavaksi.

Omistaja kertoi,ettei aika,taito ja muutkaan seikat edistä
laitteen rakentelua-joten päätti luopua. Eipä siinä kauaa nokka tuhissut
kun kertoi,että jo samana iltana sopii tulla katsomaan.

Siinä se nökötti tiukkaiden takana talonn seinustalla-onneksi ei ollut kauaa siinä lojunut.
Moottori,sähkölaitteet ja kaasari sentään säädyllisesti sisätiloissa...

Raha vaihtoi omistajaa ja niin myös motukka.

Tuosta on selvinnyt sekin,että sen seutukunan nimismies oli tuon talvella -40 laittanut
listoileen sotahommia varten-mutta se ei ole vielä selvinnyt,joutuiko tuo aktiivipalvelukseen.

Sodan jälkeen se oli kumminkin rekisteröity 1956,mutta jo -58 lopussa poistettu rekisteristä
ja ilmeisesti ollut sen jälkeen poissa käytöstä-ainakin tieliikennekäytöstä.

Moottoriin oli hommattu uudet runkolaakerit-pesin osat ja kasasin-laitoin sen puuttuvan kannenpultin
miljoonalaatikosta ja niin vaan kaikki toimii-konekin oli std mitoissaan ja mäntä renkaineenkin taitaa
olla alkuperäistä. Sähkötkin pelaavat ihan priimasti.

Pyörien laakeroinnit sentään uusin-kun olivat ihmeekseni millimittalaakerit. Hinta 3e 90snt/kpl.
Ketjut ja kummit ovat uudet kanssa-ja yhden vaijerinkin jouduin laitttamaan kun vanha oli hukattu.

...Juu-ja toinen vaimennin oli joskus  uusiokäytetty (mopoon?) -semmoisen joutui tekemään kyllä.

Jaa että myyntiin? No ei juuri nyt ole mielessä se asia. Vai vaihdatko päikseen Nimbukseen? :laugh:

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2020, 08:16:50 ap kirjoittanut markkukovasin »