No tuossa oli semmoinen kumma juoni,
että tuota tarjottiin ostettavaksi.
Omistaja kertoi,ettei aika,taito ja muutkaan seikat edistä
laitteen rakentelua-joten päätti luopua. Eipä siinä kauaa nokka tuhissut
kun kertoi,että jo samana iltana sopii tulla katsomaan.
Siinä se nökötti tiukkaiden takana talonn seinustalla-onneksi ei ollut kauaa siinä lojunut.
Moottori,sähkölaitteet ja kaasari sentään säädyllisesti sisätiloissa...
Raha vaihtoi omistajaa ja niin myös motukka.
Tuosta on selvinnyt sekin,että sen seutukunan nimismies oli tuon talvella -40 laittanut
listoileen sotahommia varten-mutta se ei ole vielä selvinnyt,joutuiko tuo aktiivipalvelukseen.
Sodan jälkeen se oli kumminkin rekisteröity 1956,mutta jo -58 lopussa poistettu rekisteristä
ja ilmeisesti ollut sen jälkeen poissa käytöstä-ainakin tieliikennekäytöstä.
Moottoriin oli hommattu uudet runkolaakerit-pesin osat ja kasasin-laitoin sen puuttuvan kannenpultin
miljoonalaatikosta ja niin vaan kaikki toimii-konekin oli std mitoissaan ja mäntä renkaineenkin taitaa
olla alkuperäistä. Sähkötkin pelaavat ihan priimasti.
Pyörien laakeroinnit sentään uusin-kun olivat ihmeekseni millimittalaakerit. Hinta 3e 90snt/kpl.
Ketjut ja kummit ovat uudet kanssa-ja yhden vaijerinkin jouduin laitttamaan kun vanha oli hukattu.
...Juu-ja toinen vaimennin oli joskus uusiokäytetty (mopoon?) -semmoisen joutui tekemään kyllä.
Jaa että myyntiin? No ei juuri nyt ole mielessä se asia. Vai vaihdatko päikseen Nimbukseen?

t. Markku