Kirjoittaja Aihe: Esittele oma pyöräsi  (Luettu 121488 kertaa)

Syyskuu 29, 2020, 18:51:33 ip
Vastaus #225

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5651
  • MC Debit
Markun satapiikki on kyllä hieno!
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 29, 2020, 19:43:02 ip
Vastaus #226

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3830
Moro


Ottamatta mitenkään kantaa huumor miesten pyörien hintoihin niin niin valitettavaa kuin se onkin on näiden museopyörien markkkinat tätä nykyä niin surkeita meinaan että mitä niistä todellisuudessa saa kun niitä alkaa kauppaamaan ainakin täällä kotomaassa.Kun vaivautuu markkinoimaan pyörää vaikkapa keski eurooppaan jossa immeisillä on vähän enemmän rahaa ja ostajakuntaa on monin verroin Suomen markkinoihin verraten voi se pyynti ja saanti olla vähän parempi ja saa ehkä pyörän jopa kaupaksi.Ei kai se museopyörän myynti koskaan mitään hyvää kauppaa ole ollut ja onko se harrastajalla edes tarkoitustakaan mutta kai se mukava olisi saada myydessä edes siihen sijoittamansa rahat ja jos mahdollista pikkasen töillekkin mutta luulen että tänä päivänä menee helposti tappion puolelle.

Tuolta esim. Nettomotosta kun katselee museopyörien palstaa niin onhan siellä muutamia sellaisia mitkä jos minä hinnoista mitään ymmärrän on mahdollista mennä kaupaksi mutta suurin osa on niitä jotka eivät varmasti mene pyyntihinnalla kaupaksi ja tuskin myyjät saavat edes yhtään soittoa siis ovat myyjälle niin rakkaita että luulevat hinnaksi jopa monta tuhatta liikaa kun ei siellä mitään tosi harvinaisuuksia ole,varmasti jotkut ikäisekseen tosi siistejä mutta silti.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Syyskuu 29, 2020, 21:03:56 ip
Vastaus #227

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 162
Niin. Pyörien hintapyynnöt ovat tällä hetkellä aivan stetsonista toisinaan, liekkö koronan syytä sitten. Täysin samanlaista tonniäffää voi yksi myydä tonnilla ja viereinen kolmella tonnilla. Aivan absurdeja pyyntöjä näkee yhä enemmän. Museopyörissä alkaa olla Suomessa se, että niitä alkaa olla liikaa arvomielessä. Inflaatio iskee väistämättä. Yhä useampi pyrkii vain tekemään voittoa museoinnilla, mikä ei liene harrastuksen tarkoitus. Siis tehdä voittoa. Trokarit etsivät halvalla helposti museoitavia pyöriä, hakuagentit vaan laulaa, ja sitten triplahinnalla myyntiin. Sitten ne on myynnissä vuoden, ja hinta tippuu satasen kuussa. Moni pyörä on kuitenkin yhä se vanha loppuunajettu romu, vaikka siinä olisi se museokilpi ja päällisin puolin kaunis.

 Jos ihan ok yksilön saa tonnilla, niin maksaako siitä kukaan kahta museokilpisenä? Siinä ja siinä. Ehkä sellainen, joka haluaa just sen mallin mutta kolmea tuskin kukaan maksaa. Mulle tarjottiin viime vuonna yhtä museopyörää reilulla puolellatoista tonnilla. Ei muuta vikaa, kuin kaasarien putsausta vaati. Hetken päästä se oli jollain myynnissä neljällä tonnilla. Nauratti. Museopyöriä myyvät yhä useammin henkilöt, jotka eivät ole ajaneet pyörällä, eivät tiedä siitä mitään eivätkä harrasta moottoripyöräilyä. Ovat vain ostaneet jostain toiveena tehdä voittoa, heti oston jälkeen myyntiin. Ehkä niitä joku joskus ostaakin, en tiedä, siellä Euroopassa sitten jos ei Suomessa. Lama tulee, kaikkia keinoja käytetään.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Honda CBR1000F SC24 1990

Syyskuu 29, 2020, 21:16:54 ip
Vastaus #228

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 774
Moi,


Hieno elvytys Markulta 8)


//Frank

Syyskuu 30, 2020, 08:13:51 ap
Vastaus #229

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10323
No jotenkin pelkäsinkin,ettei Tatu innostu.... >:(

Mutta uusin hankinta on AWO 425 T vm. 1954 .

Ihan tuossa kahvikuppilassa tuli pärrät puheeksi eilen,ja sellainen
puolinaamatuttu kaveri sanoi,että hällä onkin AWO-museopyörä.

Ja olisi joutilaana. No lähdettiin siitä paikasta katsomaan tuohon
Myrskylän sivukylälle-ja ostaahan se piti. Laitan kuvia kun saan isoimmat
pölyt pinnasta pois. Tai voin laittaa pölyineenkin kuvan.

On museorekisteröity jo kauan sitten-ja seissyt myös kauan-onneksi
kuivassa ja lämpimässä.Otin jo museovakuutuksenkin-kokonaiset 53e/vuosi.

t. Markku

Syyskuu 30, 2020, 13:20:35 ip
Vastaus #230

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10323
No tässäpä tämä AWO löytöpölyissään....

t. Markku

Syyskuu 30, 2020, 18:24:52 ip
Vastaus #231

Timo Murtonen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 117
Aika hyvät verkot Markulla, kun tuollaisia jää saaliiksi. Hienoja pyöriä!

Lokakuu 01, 2020, 06:27:00 ap
Vastaus #232

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10323
Taidan olla hieman tunnettu "Sulo Vilen"  :laugh: näillä
kulmilla. Vaan löytäähän ne muutkin-jopa näiltä
nurkilta.

Pari vuotta sitten ihan nenän edestä meni Triuph Speed-Twin 1951. Ja
ihan miltei tästä naapurista...

Vaan vähiin ovat jo käyneet-oikeita latolöytöjä meinaa tulla
todella harvakseltaan enää vastaan-ja eihän niihin latoihin sovi
oikein ominpäin edes mennä tonkimaan...

t. Markku

Lokakuu 03, 2020, 13:48:18 ip
Vastaus #233

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 162
Monellako on pyörässä neljä takavilkkua? ;) Jotka kaikki vielä toimivat. Semmoinen yläkatteen vasemmanpuoleine sulakeosaston kansi tarttis löytää, samoin sellainen alkuperäinen jäykkä takakuraläppä. Öljyt on ajopäiväkirjan mukaan vaihdettu viimeksi keväällä 2017 - jonka jälkeen ei ole tosin ajettu kuin reilut 1000km - ja renkaat on paistettu 2011. Pintaa on vielä jäljellä. Pienkonebensalla on tullut tankattua viimeiset kerrat, huoleton jättää seisomaan. Keväällä uudet Pilot Powerit sitten alle ja öljyt.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2020, 16:36:34 ip kirjoittanut Peter Rumjantzeff »
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Honda CBR1000F SC24 1990

Lokakuu 03, 2020, 20:56:56 ip
Vastaus #234

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1577
Eikös ainaki ennen Kiwi ja Kappa ainakin tarjonnut noita lisävilkkuja 2 ja 3 laukun telineisiin.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 03, 2020, 21:40:22 ip
Vastaus #235

Esko P. Lehtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 196
Eikös ainaki ennen Kiwi ja Kappa ainakin tarjonnut noita lisävilkkuja 2 ja 3 laukun telineisiin.

Kun ostin uutena Honda K7:n vuonna 1977 ja laitoin siihen Shoein sivulaukut niin niissä oli vilkut.  Pyörän alkuperäiset vilkut jätin paikoilleen niin poliisit pysäyttivät ja sanoivat, että vaikka on tietysti turvallisempaa, että on kaksi vilkkua vierekkäin mutta se on lain mukaan kielletty. Kytkin sitten alkuperäiset sisemmät vilkut irti ja jätin sivulaukkujen vilkut toimimaan.

Lokakuu 04, 2020, 07:12:46 ap
Vastaus #236

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 162
Eikös ainaki ennen Kiwi ja Kappa ainakin tarjonnut noita lisävilkkuja 2 ja 3 laukun telineisiin.

Juu. Kuvan idea oli siinä, että vanhat on jätetty poikkeuksellisesti paikalleen, saati mahtumaan juuri ja juuri telineen sisään.
Tähän asti kaikista missä on ollut tuollainen teline, ne alkuperäiset on poistettu ja kadonneet maailman tuuliin. Helpompi saattaa museokuntoon, kun ei tarvitse kuin poistaa teline. Sekin tietysti poikkeuksellista, että ne on kaikki vielä kytketty.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Honda CBR1000F SC24 1990

Lokakuu 07, 2020, 20:00:03 ip
Vastaus #237

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2435
  • Kukkahattusetä
Tässäpä mun pitkäjoustoinen pyörä, eli KTM Super Enduro 950 R. Pyörä on valmistettu 2006 ja rekisteröity 2007 eikä noita ole edes olemassa muun ikäisiä, sillä pyörää on valmistettu vuosina 2006 ja 2007 n. 3000 kpl. Alunperin Kotari teki tuon aavikkorallipyörän alustaksi korvaamaan Adventure ja pyörästä kerettiin jo esitellä kisaversio. Kävi kuitenkin niin, että säännöt muuttuivat kieltäen isot pyörät, jonka vuoksi kisapyörä jäi ilman käyttöä.

Superissa ja sen moottorissa on jotain samaa raivokasta ja repivää alkukantaisuutta, kuin aikanaan B-ryhmän ralliautoissa. Soralla tunne on se, että voima ja vauhti ei vain lopu, vaikka kuinka yrittää. Se on aika maukasta lasettaa luisussa pirun pitkää vasenta nypyn yli keulien. Koskaan ei ole vielä tullut sellaista tilannetta, että jousitus olisi jättänyt pulaan, tai voima olisi loppunut kesken, vaikka joskus on meinannut itseltä usko loppua.

Pyörä on ollut mulla himpun vajaa 8 vuotta. Toisinaan on käynyt Mielessä myydä SE, kun on vielä toistaiseksi selvinnyt aina takaisin kotiin, mutta ei tuosta ole kuitenkaan osannut luopua. Onhan tuossa klassikkoainesta ja noiden omistusvuosien aikana hintakaan ei ole tippunut piirun vertaa ja oikeastaan aletaan olla siinä taitekohdassa, että hinta mieluummin nousee, sillä noitahan ei kaikille halukkaille riitä.

Hieno pyörä! Super awesome sanos Ameriikkalainen.
Kahden pytyn loukussa.

Lokakuu 13, 2020, 22:14:11 ip
Vastaus #238

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1303
Tuo riumppihan on ollu Suomi 100 jo vähän ennakkoon

Lokakuu 14, 2020, 09:29:48 ap
Vastaus #239

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1303
Maalasivat sinivalkoiseksi vähän kaikkea juhlavuoden kunniaksi.....siitä tuli mieleen, kun näyttää samaan kategoriaan sopivalta, vaikka maalattukin kai jo huomattavasti aiemmin.
Maalausaikaa päättelin, kun lukee, että tyhjänpanttina seissyt 10v.
No, kuva sitten valehtelikin harmaan valkoiseksi...