Kirjoittaja Aihe: Esittele oma pyöräsi  (Luettu 119239 kertaa)

Tammikuu 22, 2013, 11:30:35 ap
Vastaus #90

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Ja skyteamilla myös mopo malli tai ainakin ollut ja moposportin seinällähän roikkuu aito honda, oishan tuolla kiva kurvailla lähi pitäjien lukemattomia pikku teitä ja tietty avopotta päässä  :D

Tammikuu 23, 2013, 09:57:54 ap
Vastaus #91

Esko Simonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1082
Ihan ensimmäinen pyöräni oli Jawa.


Sitten tuli Tuutti-Honda



Pikkusen aikaa minula oli myös satapiikki Marauder



Nykyiset vehkeet:







Tuutti on saamieni tietojen mukaan palannut lähistölle ja on museorekisterissä. Marauderi on Ruotsissa ja se on dieselöinnin aihiona.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2013, 12:06:43 ip kirjoittanut Esko Simonen »
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Tammikuu 23, 2013, 10:03:17 ap
Vastaus #92

Risto Saastamoinen

  • Vieras
Pitää paikkansa. Tuossa kuva Eskon entisestä K-seiskasta nykykunnossa.
Tällä pyörällä, muistaakseni, on mielenkiintoinen omistajahistoria: eräs heistä lienee yksi niistä herroista, jotka lausuivat 25.11 1975 VMPK:n syntysanat Tampereella eräässä pubissa.
En ole asiaa varmistanut mutta sellainen kuva minulla on.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2013, 10:28:55 ap kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Tammikuu 23, 2013, 20:10:33 ip
Vastaus #93

vesa vuorela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 466
  • Master of sparks
Laitetaas välillä vähän vanhempaa kalustoa: Panther M100 1955,ajeltu siellä sun täällä,yleensä kaks'päällä ja majoituttu kahen tähen hotellissa(Halti Alta 2). Pyörä hankittu 1999,pientä ramppaa alussa mutta kun tavat oppi ni nyt vieny ihan mukavasti. Suomen nopein IOM:n Mountain Coursen kiertäny Pantteri. T:Vesku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 24, 2013, 11:38:48 ap
Vastaus #94

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1958
  • naavaparta
Lainaus
Laitetaas välillä vähän vanhempaa kalustoa: Panther M100 1955

Kyllä nämä Wanhat raudat on upeita.
Eipä ole tullut tien päällä koskaan tuollainen vastaan.
Muistan Nallikarin helteisen rallin vuonna 2003. Siellä voitti entisöimiskilpailun vanha Panther.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2013, 16:49:20 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Tammikuu 24, 2013, 20:23:40 ip
Vastaus #95

mikanurminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 50
Moikka, ohessa mulla pari vuotta ollut idän ihme IC Planeta Sport vm. -75, oli museorekisterissä jo ostettaessa mutta mm. teippaukset uusin kun olivat aivan vääränlaiset. Bensahana on vielä jokin sakemanniversio mutta ajan myötä vaihtunee alkuperäisen näköiseen.

Lisäys 4.1.2014; kesällä 2013 tuli hankittua samanlainen ja -vuotinen museorekisteröity keltainen Sport tuolle punaiselle kaveriksi.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2014, 19:00:18 ip kirjoittanut mikanurminen »
Terveisin,
Mika Nurminen
Uusikaupunki
p. 040 547 6828
mikaonurminen@gmail.com

Tammikuu 24, 2013, 20:33:36 ip
Vastaus #96

Timo Eronen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 769
Arielilla ollaan menty viimeiset pari vuotta. Malli VG 500,1937. Ja välillä käsi kipsissäkin (450 km rallireissu).

Timo

[ylläpito on poistanut liitteen]
Itämaankiitäjät, rautaa ja ruosteisia romuja vuodesta 1987.
Metanoli antaa paukkua.....

Tammikuu 25, 2013, 01:05:48 ap
Vastaus #97

Hannu Kolm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3176
Pitää paikkansa. Tuossa kuva Eskon entisestä K-seiskasta nykykunnossa.
Tällä pyörällä, muistaakseni, on mielenkiintoinen omistajahistoria: eräs heistä lienee yksi niistä herroista, jotka lausuivat 25.11 1975 VMPK:n syntysanat Tampereella eräässä pubissa.
En ole asiaa varmistanut mutta sellainen kuva minulla on.

Uskon tarinaan.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Tammikuu 25, 2013, 11:28:43 ap
Vastaus #98

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1606
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Nyt kun on kilvelliset MP:t myyty ja uutta ei ole vielä tullut hankittua, niin laitanpa tänne tämän.

Pyörä on vm. 2002. Hailacin ihkauudesta 900ss:tä tekemä entinen Ducati-Cup kilpuri.
Nykyisin about 1000cc+pientä viriä. Löytyy ruiskua, öhlinssiä, bremboa, kilikytkintä  ynnä muuta kivaa.
Ei tuolla nyky rivitonnisille pärjää (ainakaan meikäläinen ;D) mutta hemmetin kiva ajaa laajan
vääntöalueen ja huippu jarrujen ansiosta. Ja se Ducatin ÄÄNI  :-*
Viime kesänä tuli Virtasalmen Motoparkissa ajettua n. 350-400 kierrosta keleistä huolimatta, jospa tulevana
kesänä alkas jo löytymään se vauhtikin? ::)

ps. Eipä nyrpistellä nokkaa siellä! Kaikki yli viis vuotta vanhat kilpapyörät ovat veteraanimoottoripyöriä! ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2013, 12:30:26 ip kirjoittanut ARI JUMPPANEN »
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Toukokuu 19, 2013, 17:52:13 ip
Vastaus #99

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2265
Ettei Naaviksen aloittama mainio ketju unhoittuisi, niin esittelenpä tämän kojotuksen, jolla nyt lopuviikosta pääsin ekaa kertaa ajamaan.
Guzzi Lodola 175  -58. Kulkee yllättävän hienosti. Hitsi vaan, kun osaa olla nuo väärällä puolella ja vielä väärässä järjestyksessä olevat vaihteet hankalia... Vehjettä ei ole entisöity, kunnostettu vaan.

http://youtu.be/_Ha_WQU7fDg



« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2013, 18:06:51 ip kirjoittanut Pauli Ylikoski »
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Toukokuu 19, 2013, 21:41:25 ip
Vastaus #100

jukkalahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 85
Ei taida tuo olla  vm. 1958? näyttää paljon uudemmalta?

Toukokuu 19, 2013, 21:59:41 ip
Vastaus #101

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2265
Kysyin asiaa tehtaan museosta Mandello del Lariosta ja kirjanpidon mukaan valmistumispäivä on 30.11.-57.

Pelihän on hirmu nykyaikainen: OHC-kone, rullanostajat jne... Tuo keula on kyllä hullun näköinen: vanhanaikainen puolinapajarru tommosessa ceriani-tyyppisessä haarukassa. Ainakin –59 Regolaritassa vastaavia keuloja nettikuvien mukaan on ollut – mutta täysnapajarruilla. Tommosta jarrua taas tapaa katumallin Lodolassa.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2015, 10:46:55 ap kirjoittanut Pauli Ylikoski »
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Toukokuu 20, 2013, 06:13:57 ap
Vastaus #102

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Ettei Naaviksen aloittama mainio ketju unhoittuisi, niin esittelenpä tämän kojotuksen, jolla nyt lopuviikosta pääsin ekaa kertaa ajamaan.
Guzzi Lodola 175  -58. Kulkee yllättävän hienosti. Hitsi vaan, kun osaa olla nuo väärällä puolella ja vielä väärässä järjestyksessä olevat vaihteet hankalia... Vehjettä ei ole entisöity, kunnostettu vaan.

http://youtu.be/_Ha_WQU7fDg





Onpas nätti pikku guzzi  8)

Toukokuu 21, 2013, 09:16:22 ap
Vastaus #103

tomi nummela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 18
  • Raleigh 500 mod 21 De Luxe, MZ 1000S
Tervehdys.

Esittelen tässä pari erikoisempaa moottoripyörääni.

Ensinmäisenä MZ 1000S vm. 2005

Pyörä on Tokimoto:n maahantuoma pyörä joka lähinnä kiersi näyttelyitä ensinmäiset vuotensa.
Sain ostettua pyörän itselleni vuonna 2007 jolloin sillä oli ajettu muistaakseni 1500km.
Sen jälkeen olen ajellut sillä pidempiä reissuja reilut 50 tkm ilman mitään ongelmia.

Lisätietoa Mitsistä osoitteesta:

http://en.wikipedia.org/wiki/MZ_1000S

Toinen pyöräni on sitten hieman vanhempi rouva. Raleigh 500sv Mod.21 Deluxe vm. 1928

Ostin vanhuksen Ruotsista 2 vuotta sitten valmiiksi "käyttöentisöitynä" ja rekisteröin sen Suomen kilpin.
Vuosimallista huolimatta yllätyn aina kuinka vakaasti pyörä käytäytyy kun sillä tuksuttelee pitkin Kuninkaantietä.
Lihakoukku-kahvat täytyisi viellä ostaa ja kun kerkiää niin voisihan tuon vanhuksen museokatsastaakin.

[ylläpito on poistanut liitteen]
MopoTopi

Kesäkuu 14, 2013, 08:52:29 ap
Vastaus #104

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3543
  • Honda 350Twin
Jaa,eiköhän aika ole jo kypsä laittaa tämä tänne esille.Perusteena ehkä poikkeavuus "valtavirrasta" ;)

Aika usein tuon parkkeeratessaan kaupan pihaan saa kuulla vanhemmilta ihmisiltä että mikäs paukutin tuo,joku Britti? Mutta usein entiset motoristit tunnistaa vielä Hondan moottorista viimeistään.
Joskus pitää ihan jäädä kaupan eteiseen viivyttelemään kun näkee että siellä on taas rinki pyörän ympärillä ihmettelemässä virityksiä.Ei jaksais ihan jokakerta olla niin seurallinen..tai monesti on ihan oikeasti kiire kotiin tai jonnekkin ja kun tietää että siinä rupatellessa vierähtää vartti tai kaksi helposti..Eli tän kanssa kyllä saa uusia tuttavuuksia helposti-vähän sama juttu jos kulkis hieman "poikkeavan" koiran kanssa.

Minulle tuo tuli ihan käyttöpyöräksi vaihtokaupassa,eli ei ole sen kummemmin harrastepeli vaan hyötyajoneuvo ja käytönjäljet ovatkin aina havaittavissa.Pesua ja puunausta ei pahemmin harjoiteta paitsi ihan savikurakelin jälkeen kyllä saa painepesurista.Tekniikan ehjänäpito&huolto kumminkin pääpointtina tässä.Ei niinkään se,onko kromipinnassa ruostepilkkuja,tai onko osat alkuperäisiä vai itsetehtyjä.Rottapyöräksikin on joku nokkelampi todennut :)

Salen pihasta:



Löytyi vielä vuosia vanhempi kuva,jossa renkaissakin havaittavissa runsaasti kulutuspintaa ;)




« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2013, 09:01:30 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »