Kirjoittaja Aihe: Formula 80-87 säännöistä?  (Luettu 35208 kertaa)

Syyskuu 15, 2012, 15:13:50 ip
Luettu 35208 kertaa

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Taasen kyselen varmennusta 750 Suzukin laillisuudesta kyseiseen luokkaan. Eli näin kuuluu pykälä:

Suzuki
RG 500 MK VII and later models are allowed.
RG 500 road bikes are allowed
GSXR 750 model years 1985, 86 and 87 are allowed. 1988 model as a complete bike is not allowed.
However, the frame from the 1988 model is regarded as a replica of a frame that the factory used for
racing within the time limit for the class and is thus allowed. GSXR 750 RR is not allowed.

Kysymys: Saanko siis kortin jos pyörä on -88 mallin rungolla, tankilla ja 17" vanteilla?? Moottoreissahan ei järisyttäviä eroja, joten lienee sama mistä vuosimallista se on kunhan on öjy-ilma-jäähdytteinen. Ja katteita näkyy olevan hyväksytyissä pyörissä -88 ja -89 malleistakin.

Syyskuu 17, 2012, 12:38:22 ip
Vastaus #1

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2012, 12:49:59 ip kirjoittanut Sami Ilmonen »

Syyskuu 18, 2012, 10:56:25 ap
Vastaus #2

keijo pietilä

  • Vieras
Kannattaa varmaan esittää kysymys suoraan niile jotka konekortin myöntävät. Vapaasti tulkittuna -88 pyörään vaihtaa vaikka tankinkorkin -87 pyörästä, niin täyttää säännön ??? Olen samaa miettinyt itsekin, tulevaisuuden projekteja silmälläpitäen. Laitappa tähän ketjuun tietoa kun sitä saat.

keke#409

Syyskuu 18, 2012, 10:59:14 ap
Vastaus #3

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Niinpä, melkoinen porsaanreikä noissa säännöissä. Yhden tuollaisen pyörän näin Motoparkissa norjalaisella hepulla, ja oli kyllä aivan selvä -88 gsxr se. Ja eipä tuohon raamiin käy vanhemmasta mallista kuin etuhaarukka....

Syyskuu 19, 2012, 18:18:59 ip
Vastaus #4

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Mitenkään tämän asian minulle kuulumatta en kuitenkaan malta olla kommentoimatta. Olen joskus tuota samaa kysynyt ja saanut vastauksen että 88 mallin raami on käypänen tuohon luokkaan, mutta..  Moottoripas ei ole, semminkin että se on melkein samanlainen kuin vanhemmissa, mutta yllätys yllätys vetelämpi - siitä huolimatta säännöt ei sitä hyväksy. Oliko se nyt niin että 88 mallin kone on lyhytiskuisempi tai jotain....
Kaikkea muutakinkummallista noissa säännöissä on, suoraan sanoen päin persettä.  Räikeä esimerkki on ainakin se että -92 mallin V-2 Honda kelpaa, mutta -88 mallin yläpiippu Yamaha ei ja jokainen meistä tietää kumpi noista peleistä jä'ä hopealle.
Perusteluna gikseriasiaan on se että tehdas käytti tehdaslaitteissaan kaudella -87 tuollaista vastaavaa runkoa kuin -88 mallissa - todellisuudessa niissä ei juurikaan ollut mitään yhteistä.
Jälkimmäisessä tapauksessa taas Honda toi V-2 mosan radoille kaudelle -84 kun taas Yamahan yläpiippu tuli vasta -87GP-radoille ja jokapojan ostettavaksi -88.
Ihmeellinen on tämä classic maailma sääntöineen, ei käy kateeksi suominikkareita jotka joutuvat vaan kumartelemaan kun todelliset RR-maat, Norja ja Ruotsi piipittävät sääntönsä läpi. Älkä vaan takertuko noihin todellisiin RR-maihin, se on vitsi vaan haittaakse.

Syyskuu 19, 2012, 21:55:14 ip
Vastaus #5

keijo pietilä

  • Vieras
Asia kun sattuu kiinnostamaan niin otinpa selkoa, Harri on aivan oikeassa iskun suhteen.
Vuosimallit 88-89 on varustettu 73X44,7 suhteella ja kaikki muut ilma/öljykoneet 70X48,7.
Mikä mielenkiintoisinta niin tupla R vehkeissä 88-89 on ollut tuo pitempi isku, kun se pelittää radalla paremmin >>> eli huonommin radalle sopivaa mosaa ei saa käyttää, mutta voihan siihen aina ruuvata 1100 moottorin ...

keke#409

Syyskuu 20, 2012, 21:29:58 ip
Vastaus #6

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Tiedän nuo i/ö-gikserit kuin omat taskuni, joten nuo moottorien erot toki tiedossa. Mutta kait uudempien mallien koneita saa käyttää oli iskunpituus sitten milli sinne tai tänne, kuitenkin periaatteessa aivan sama motti eikä uudet sen tehokkaampia. Ja niitä sentään saatavilla paremmin kuin loppuunajettuja 85-87 koneita, jos niitä nyt enää edes löytyy. Niin mitenkäs tosiaan tuo jos laittaa -88 runkoon 1100-moottorin? Sepä olisi oiva 7/11 rataohjus  :)  Mutta se ei voi mitenkään olla hyväksyttävissä, vai???

Syyskuu 24, 2012, 14:47:50 ip
Vastaus #7

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
mitä ilmeisemmin näillä säännöillä ei ole mahdollista.  Missä ajettiin ja kuka ajoi vuonna -87 -88 mallin rungolla 1100 mosalla, etsippä
Sami vastaus siihen asiaan.

Syyskuu 24, 2012, 15:55:44 ip
Vastaus #8

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1613
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
mitä ilmeisemmin näillä säännöillä ei ole mahdollista.  Missä ajettiin ja kuka ajoi vuonna -87 -88 mallin rungolla 1100 mosalla, etsippä
Sami vastaus siihen asiaan.

Jospa minäkin yrittäisin veikata, vaikka Samin vuoro olikin. ;D
Ainahan se ekana Schwanzi tulee mieleen, mutta veikkaampa silti:
Isle of man TT -87 Formula 1 luokka ja Skoal Bandit Suzukit, kuskeina Phil Mellor (toinen) ja Roger Marshall (neljäs),
Dunloppi voitti Hondalla.
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Syyskuu 24, 2012, 18:15:59 ip
Vastaus #9

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
no jumppanen, mikä olikaan tuolloin luokan kuutioraja???

Syyskuu 24, 2012, 19:14:21 ip
Vastaus #10

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1613
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
No voi hyvä sylvi, kun harri kyselee vaikeita! ???
Heitämpä ihan hihasta jotta 1150cc, tuli varmaan jonkun merkin/mallin mukaan?
Jostain on tuommoinen epämääräinen luku jäänyt päähän. ;D

Ai niin, olikos tuo edellinen vastaus oikein?
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Syyskuu 24, 2012, 19:31:40 ip
Vastaus #11

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
ei kai tuo nyt mikään vaikea ollut, tuo kuuluu kaikkien alaa seuraavien tietää, F-1 TT toiselta nimeltään TT-Formula 750 ajettiin nimensä mukaisesti 750 kuutioisilla koneilla.  Superbike tuli kaudelle 1988 ja siinä oli isommat gikserit jo mukana. että silleen.

Syyskuu 24, 2012, 20:04:52 ip
Vastaus #12

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Noh vuonna -87 ei tietty ajettu vuoden -88 rungoilla, koska oli eh 1987  :) Mutta Suzukin tehdaspyörän mallia -87 runko oli samanlainen noin suurinpiirtein ulkonäöltään kuin vuoden 1988 tuontantorunko ja siksi sitä saa käyttää noinniinkuin replicana. Ja sillä raamilla tietty ajettiin monenkin kuljettajan toimesta mutta 1100 moottorin käytöstä en tiedä. Varmaan niitäkin oli esim. endurance-piireissä. Ainakin -86 alkaen on varmasti laitettu 1100 moottoreita 750 runkoihin mutta tietysti niillä ei säännöistä johtuen voinut kilpailla. Eli minunkin mielestä tuo yhdistelmä ei laillinen mutta toki hyvä yhdistelmä olisi. Mutta jatkokysymyksenä voisi esittää missä luokissa ajettiin kilpaa vuosina 1986-87 GSXR1100 ja FZR1000 malleilla kansainvälisesti?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2012, 20:06:39 ip kirjoittanut Sami Ilmonen »

Syyskuu 24, 2012, 21:56:23 ip
Vastaus #13

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
kokeileppa googlesta josko se vastaus tulisi sieltä.

Syyskuu 25, 2012, 14:37:14 ip
Vastaus #14

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
kokeileppa googlesta josko se vastaus tulisi sieltä.

Ai kvg vai? En mie löyä mittään.