Kirjoittaja Aihe: Formula 80-87 säännöistä?  (Luettu 36132 kertaa)

Lokakuu 23, 2012, 20:37:01 ip
Vastaus #15

keijo pietilä

  • Vieras
onhan noilla ajettu vaikka ja mitä... Ameriikassa oikein kansallista endurancea ;) http://www.theriderfiles.com/?p=19074

keke#409

Lokakuu 24, 2012, 07:44:45 ap
Vastaus #16

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Mahdoitko Keke katsoa mitä Sami kysyi, ....ajettu kansainvälisesti?

Lokakuu 24, 2012, 09:11:49 ap
Vastaus #17

keijo pietilä

  • Vieras
Joo, huomasin vasta kun olin painanut "lähetä" nappia. Älä Harri enää pidä meitä jännityksessä, onko noilla oikeesti ajettu jotain kansainvälisesti -87 ?

keke

ps.Tossa olis linkkihirviö niihin Norskien sääntöihin, mitä meillä ilmeisesti noudatetaan F1 ja F2 luokissa? :

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=technical%20regulations%20for%20class%20formula&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fcrc.no%2Freglement%2Fcontent%2Ftext_1338472807021%2F1338472909727%2Fclassicreglementformularev_08english.pdf&ei=84yHUKziLdH64QSEiYGABQ&usg=AFQjCNGo-YNfmgmQuAOstAs7h2zk5EC15A&cad=rja
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2012, 09:52:00 ap kirjoittanut keijo pietilä »

Lokakuu 24, 2012, 12:10:24 ip
Vastaus #18

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
mun mielestä ei koska FIM:n säänöt uli voimaan Superbiken osalta vasta 1988.
Ehkäpä melkein kaikkein kansainvälisesti on ajettu pohjoismaisella tasolla, mm. Imatralla, jossa
oli meikäläisten lisäksi muutama ruotsalainen, samoinkuin Ruotsissa oli norskeja tanskalaisia ja
finnejä.  Muuta en asiasta tiedä.

harri

Lokakuu 25, 2012, 12:48:46 ip
Vastaus #19

keijo pietilä

  • Vieras
Kiitos Harri, tuo selittänee sen miten nuo pohjoismaiset Formula säännöt ovat muotoutuneet. Googlella tuota tietoa ei kyllä löydä, ja itse kun en tuohon aikaan seurannut rr kisatouhuja.

Noihin sääntöihin liittyen:

Otetaan sellainen kuvitteellinen tilanne että joku haluaisi jostakin syystä hakea pyörälleen konekortin Ruotsista tai Norjasta, saako sillä osallistua kisoihin suomessa ? PM-kisoihin luulisi saavan, mutta miten on nämä kyläkapinat ( mp-tuen kisat ) ? Ei ainakaan katsastuksen suorittajia konekortit kiinnosta... varmaankin cup-pisteet jää saamatta, mutta jos se ei kyseistä kuvitteellista henkilöä haittaa ;)

keke#409
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2012, 13:18:23 ip kirjoittanut keijo pietilä »

Lokakuu 25, 2012, 14:35:21 ip
Vastaus #20

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
tuohon kysymykseen lienee oikea henkilö vastaamaan voisi olla vaikka Hakamäen Ismo. Kuvitteellinen henkilö saattaisi ollla kilpailussa
kuvitteellinen voittaja ja se jos mikä söis niitä jotka ovat tosissaan panostaneet sääntöjen mukaiseen peliin. Toisaalta miksi
kuvitteellisen henkilön pitäisi olla jossain erikoisasemassa uudemalla vehkeellään? Ihan vinkkinä rakentajille:  Kyllä niitä
vanhan mallin Ärriä esim. on myyynnissä, jopa hemmetin halvalla Ruotsissa.
Oma mielipiteeni on se että miksi ei annettaisi kaikkien harrastaa, eihän tuolla hirveesti ole ollut tungosta muutenkaan.
Olisi ehkä syytä miettiä noita sääntöjä hiukan järkevimmiksi ainakin Suomessa, harva täältä kuitenkaan merta edemmäs lähtee
kalastamaan ja ne jotka lähtee ottavat kilpailemisen tosissaan eikä vain hupina.

ystävällisesti harri

Lokakuu 25, 2012, 16:41:50 ip
Vastaus #21

keijo pietilä

  • Vieras
Noh, voin varmaan lopettaa pelleilyn tällä kuvitteellisella henkilöllä.
Todellinen tilanne on se, että olen hankkinut autotallin täyteen osia joista on kovaa vauhtia kasaantumassa pohjoismaisten sääntöjen mukainen kilpuri. Kyseessä on -87 GSX-R 750 tehdaspyörän replica. Runko on sääntöjen mukainen -88 GR77A , moottori on sääntöjen mukainen -87 R705 HUOM! 750cc! Suhtautuminen sääntöihin taholla joka myöntää suomessa konekortteja on vain jokseenkin nuivaa.
Jos oikeasti kilpailuetua hakisin, niin pyörävalinta olisi todennäköisesti ollut Yamaha FZR 1000 päivitettynä exupin hilppeillä.
Minä nyt vaan olen aina ollut GSX-R miehiä, ja tollasen replican rakentaminen tuntui mielenkiintoiselta.... tyhmä minä!

keke#(409?)

ps. Harrin kanssa samoilla linjoilla, että annettaisiin ihmisten harrastaa ja todellakin tehtäisiin sellaiset säännöt joista se harrastajakin saisi jotain tolkkua. Ei voi olla mahdollista että säännöt muuttuvat sen mukaan kuka ja missä niitä tulkitsee. Minulla tämä touhu on puhtaasti hauskanpitoa, 90% harrastukseen käytetystä ajasta menee rakenteluun ja radalla käyn fiilistelemässä 3-4 kertaa kesässä. Pyrkimyksenä nauttia noista harvoista ratapäivistä ja ajella herrasmiesmäisesti kilpaa. Ja nyt tämä avautuminen loppui tähän ;)

kiitos ja anteeksi, keke
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2012, 18:54:22 ip kirjoittanut keijo pietilä »

Lokakuu 25, 2012, 21:21:46 ip
Vastaus #22

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Keke miksi muuten Yamaha FZR 1000 olisi ollut se kaikkein autuain valinta?  Eikö Loposen Hati ole näyttänyt tässä maassa kaapin paikan 11 ärrällä
ja eipähän tuo ole jäänyt jalkoihin muuallakaan sillä.  Vartiaisen Rami joka aikoinaan oli ehkä eräs kovimmista meillä 1100ärrällä ajaneista voisi kertoa että kun ruuti ranteessa riittää menee se hemmetin lujaa vanhassa rungossakin tarvittaessa. Siihen ei tarvita sit kuvitteellista kuskiakaan, toisaalta hiukan veltommilla otteilla lienee näillä baanoilla 750 ärrä ihan käsittämätttömän ripee laite kuusine vaihteineen ja taipuukin paremmin.
Sitäpaitsi Keke, sulla on juuri oikeat eväät tuolla uudemmalla raamilla, nyt ei muuta kun kilpavarustelemaan sitä, kevyemmän tankin saat siihen
jenkeistä airtechiltä muovisena ja multa alumiinisen ilman ongelmia ja paljon paljon muuta.

älä nyt heitä kirvestä kaivoon, tällaisesta saa ihan mielenkiintoista tarinaa kun muutkin osallistuisivat vielä tähän.

harri

Lokakuu 25, 2012, 23:20:24 ip
Vastaus #23

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Asiasta kolmanteen, voisiko Elon Pena kertoa täällä ihan julkisesti mistä kiikastaa konekortti tuossa em. tapauksessa?

Lokakuu 26, 2012, 17:17:17 ip
Vastaus #24

Anssi Krank

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 369
Viimeisessä Classic Racer lehdessä no.158 (tuli tänään) on juttua ja kuvia Kevin Schwantz ja AMA Yoshimura Suzukista

Lokakuu 26, 2012, 17:59:56 ip
Vastaus #25

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1613
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Onhan niillä 750:llä gigsereillä ajettu vaikkamitä.
Alla AMA sarjan ja Daytonan vermeitä..

[ylläpito on poistanut liitteen]
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Lokakuu 26, 2012, 18:31:10 ip
Vastaus #26

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
tottakai on ajettu ja vieläpä kansainvälisiäkin kisoja ja formula 750 lähtöjä, mutta puheena on ollut 1100 kuutioinen tuossa
-88 mallin rungossa, niillä ei ole ajettu mitään kansainvälistä skabaa. vai tietääkö Jumppanen jotain mitä me ei tiedetä, kerro
ihmeessä.
Sitten AMA sarja on kansallinen, eli paikallinen SM, jossa myös Kanadalaiset saavat ajaa ja Daytonan 200 miles esim. on taas kansainvälinen kilpailu.

Lokakuu 26, 2012, 18:38:11 ip
Vastaus #27

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1613
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Sori , mie en tienny että tää onkin tietokilpailu. :(
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Lokakuu 26, 2012, 18:40:47 ip
Vastaus #28

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1613
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Taasen kyselen varmennusta 750 Suzukin laillisuudesta kyseiseen luokkaan. Eli näin kuuluu pykälä:

Suzuki
RG 500 MK VII and later models are allowed.
RG 500 road bikes are allowed
GSXR 750 model years 1985, 86 and 87 are allowed. 1988 model as a complete bike is not allowed.
However, the frame from the 1988 model is regarded as a replica of a frame that the factory used for
racing within the time limit for the class and is thus allowed. GSXR 750 RR is not allowed.

Kysymys: Saanko siis kortin jos pyörä on -88 mallin rungolla, tankilla ja 17" vanteilla?? Moottoreissahan ei järisyttäviä eroja, joten lienee sama mistä vuosimallista se on kunhan on öjy-ilma-jäähdytteinen. Ja katteita näkyy olevan hyväksytyissä pyörissä -88 ja -89 malleistakin.

Tämmöinen oli ainakin ketjun aloittajan kysymys.
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Lokakuu 26, 2012, 19:17:14 ip
Vastaus #29

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1613
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Juu, ja on noilla 1100 GSXR:llä ajettu kilpaa ihan kotosuomessakin, tosin kylkivankkureilla.
Jollain saattoi olla runkokin samasta vermeestä? Eli kilpailuhistoriaa löytyy, jäärata SM on avoin sarja
myös ulkomaan eläville. Kävihän niitä muutama kokeilemassakin.
Ei taida tämä horina kyllä auttaa soolo classic luokan asioihin? ;D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2012, 10:55:39 ap kirjoittanut ARI JUMPPANEN »
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"