Kirjoittaja Aihe: Formula 80-87 säännöistä?  (Luettu 37534 kertaa)

Helmikuu 01, 2013, 08:51:58 ap
Vastaus #90

juha leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 187
Näin vähän arvelinkin. Noin etenisin minäkin jos tosissan kilvanajoon lähtisi, kun kerta säännöt antaa myöden.

Ei ihan liity suoraan kilvanajoon (tai itse asiassa liittyy aika paljonkin kun suurimmalla osalla ensimmäisen vuosimallin GSX 750R:iä ajettiin kilpaa)mutta onko kellään tietoa / veikkausta montako 1985 mallista alkuperäistä GSX 750 R:ää on suomessa?
(oma veikkaukseni on  alle kymmenen kappaletta jos kriteerinä on alkuperäiskatteiset ja määrä tippuu muutamiin jos kriteereihin lisätään myös alkuperäispakoputkisto).
T: Juise

JK. Osaako Harri R tai joku muu sanoa montako kasivitosta ärrää tuotiin maahan?

Helmikuu 05, 2013, 17:38:54 ip
Vastaus #91

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Juisella on ilmeisesti ja muistaakseni itsellä tuollainen ärrä.  Ei se Juise ihan niin ultraharvinainen sentään ole, tosin monta niitä on tuhoutunutkin, kalpea aavistus voisi olla että tuotu on aikanaan n. 20.  Unohtaa ei sovi että Ruotsissa niitä on ollut paljon ja blocketista on useampikin kandidaatti löytänyt sen orkkisputkisen ja -katteisen lemmikin. Suomesta voi kylläkin olla jo aika vaikeeta löytää sellainen orkkis pyöreillä reijillä oleva änkkärin suojuksellinen putkisto, mutta ruotsissa, italiassa, hollannissa niitä myydään kaiken aikaa ja hinta on edelleen siedettävä. Niin siihen putkistoon kuuluu silloin koko pyörä.  Terkut Savonlinnaan, odotammekin vieläkö Rolssilla tarjotaan kyyti hotelliin?

Helmikuu 06, 2013, 09:01:15 ap
Vastaus #92

juha leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 187
Moi Harri, parikymmentä alunperin suomeen tuotua lienee lähellä, kiitos tiedosta.
Kuten aiemmassa viestissä kirjoittelinkin niin on minulla tuolainen ärrä tallissa tilaa viemässä/ odottamassa aikaa parempaa, (ostotarjouksen siitä muutama viikko sitten sain, sinne se vielä kuitenkin jäi..).
Ei se ultraharvinainen missään nimessä ole mutta niistä  alunperin tuoduista kisatouhu ja normi poistuma vei osan ja bombers villitys miltei loput. Ruotsista ja muualta on sitten kantaa täydennetty, tosin useimmat tuoduista R:stä ei taida olla -85:sia.

Terkut vaan sinnekin, ei varmaankaan järjestäjien puolesta savonlinnassa välttämättä Rolls kyytiä tarjota mutta Sinun ja muiden kavereiden kanssa sellaisella tavataan kyllä ajella! (onneksi tuo vaatimattomuus ei rasita, sehän saattaisi estää luovuutta!).
T. Juise 


Helmikuu 06, 2013, 10:06:40 ap
Vastaus #93

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Juiselle vielä.  Niistä aidoista -85 mallisista on karsiutunut tottatoki noihin hömpötyksiin jokunen mutta myös tuhoutuneet katteet turvalleen menossa on vaihtaneet tuolloin helpommin saatavissa olleet ja siiihen aikaan nätimmän mallisen -86 katteeseen.  Putkiitarina nyt vaan on se että jos ei ollut Yoshimuran putkea - et ollut mitään ja katu-uskottavuus oli mennyttä, myös radalla. Mikä olisi ollut -80 luvun lopulla turhempaa roinaa kuin vanhan ärrän orkkisputki? Voi hemmetti tätä elämää.

Helmikuu 08, 2013, 08:21:19 ap
Vastaus #94

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 188

Helmikuu 14, 2013, 17:54:48 ip
Vastaus #95

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Hello,

Kovin on hiljaista "Formula-foorumilla", toivottavasti talleissa ja verstailla vähän enemmän toimintaa.
Kotkan suunnalta on kovaa vauhtia valmistumassa kilpailukäyttöön pari GSX-R:ää. Mun tekeleestä otettu jo konekorttikuvatkin ja hakemusta laitettu vireille... saas nähä kuin äijän käy  ???

Suzuki GSX-R 750 -85 #409:


Keke#409

ps. Päivitettiin vähän selkeämpi kuva kun pyörällä nyt on konekortti, vuosimalli siinä oli -87

Hienoa jälkeä Kiik (niinkuin Timo T.A. Mikkonen lausuu Keken)! Nopeasti olet niputtanut hienon laitteen, sulla taitaa olla luppoaikaa askarteluun paskarteluun :D  Mikä takaiskari ja linkku? Vakiolinkutko? R1/R6 iskari? Mullakin olisi tuollainen joutilas takakate jonka kuusen juurelta pelastin, pirun painavaa ja paksua lasikuitua...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2013, 17:57:33 ip kirjoittanut Sami Ilmonen »

Helmikuu 15, 2013, 08:31:07 ap
Vastaus #96

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 188
Morjentes,

Kuvahan valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa, vai miten se meni... ajettavaksi sitä tehdään. Oli tuon konekortti asian suhteen pieni kiire jostain syystä, ei pyörä vielä valmis ole mutta savut otettu kuitenkin. Joulukuussa valmistuin työttömäksi engineeriksi, eli muutama kuukausi ollut luppoaikaa ja sitä olen yrittänyt hyödyntää tehokkaasti. Iskari tosiaan on RN12 vakio pumppu ja linkku on -85-87 750 vakio. Iskarin alapään joutuu kaventamaan ja rungon yläkiinnike rakennettu uusiksi.Tämä siksi koska Iskari on liian pitkä ja halusin jonkunlaisen korkeussäädön. Uudemmasta R6:ta sattuisi pituus aika hyvin, mutta jousi turhan heavy.

keke#409

joo, ja samaista luppoaikaa olen tuhonnut ECR Racingin uusiin webbi sivustoihin: www.ecr-racing.net
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2013, 09:14:42 ap kirjoittanut Keke Pietilä »

Helmikuu 15, 2013, 15:55:29 ip
Vastaus #97

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Äläs nyt ala vaatimattomaksi. Mullakin eksyi tallin nurkkaan -86 mallin sevenfifty ja näkisit sen! Suht orkkis ja kaikki palikat mutta pesty ei ole varmaan sitten 80-luvun, iskarit sökönä kaikki, kaasarit vuotaa läpi...kyllä kannatti köyhän laittaa viimeiset roponsa taas tuollaiseen, huhhuh. Etukatteita jos teidän jengillä olisi niin se on ainakin paskana... Se -88:kin vielä löytyy vaikka myynnissä ja halavalla  :( Tai saishan siitä hyviä osia vanhempaan....

Helmikuu 15, 2013, 19:32:33 ip
Vastaus #98

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 188
No hyvä että aihio löytyy! Lainaa siitä 88:ta keula, jarrut, kaasarit ja vanteet, enää ei tartte kun takaiskarin ja vahan pintaan  ;).Kaveri on teettämässä muotteja, siltä saa mahdollisesti katteita jossain vaiheessa kevättä. Hinnasta en tiedä mitään ... Mulle tulee ne -88 kuidut kun sellaset tuli ostettua. Olkoon sitten vaikka -87 tehdaspyörän replika siltä osin, tai jotain.

keke

Helmikuu 18, 2013, 11:15:23 ap
Vastaus #99

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro! Ilmoitelkaahan noista katteista jotain kautta, hukkasin nääs sun säpo-osoitteen matkan varrella :-) Siis jos ne 85-87 mallisia eikä uudemman muotoisia, muumiotauti iskenyt nääs. Tekisi mieli tehdä "production racer" tyylinen omilla vihannesleikkurivanteilla tyyliin laput kylkiin. Käytätkö itse noita 36millisiä ilman putsarikoteloa? Hankalan mallinen se perä kun on ovaali, ei saa oikein irtofiltteriä kiinni...kumiletkusukkaviritys? Nuo alkuperäiset 29mm näyttäisivät olevan hyvässä kunnossa, tiedä sitten tekeekö niillä mitään?
samiilmonen@netti.fi

Helmikuu 20, 2013, 22:21:43 ip
Vastaus #100

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
terve jouko

olemme tuoneet harrien kamoja maahan jo vuosia, mutta sillä ei ole tuohon katetta. Komullekin tomitettiin vanhan mallin kamat tankkeineen päivineen, kyseessä on uudempi vuosikerta eli mallia -74.

Mitä tuo "kuip" muuten tarkoittaa tuolla sivustolla? Onko siinä siis kisakatteet poislukien takakate, vaiko kaikki?

Helmikuu 20, 2013, 22:23:19 ip
Vastaus #101

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Kuip on kate hollanniksi. Tuli vähän opiskeltua tuon Kreidler-projektin aikana ;D.

Helmikuu 21, 2013, 08:25:11 ap
Vastaus #102

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Niin itsekin päättelin mutta tuleeko siinä siis vain etukuuppa tuohon hintaan, ei takaosaa?

Helmikuu 21, 2013, 21:47:16 ip
Vastaus #103

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
kuip siis kate ja satula on zit, siis pelkkä kate.  jos tulee kisakäyttöön kannattaa kertoa harrielle ettei halua lampunreikiä.

Huhtikuu 25, 2013, 20:56:41 ip
Vastaus #104

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 188
Jurvan PM-kisojen osallistujalistaa katselessa tuli mieleeni että, mikähän mahtaa olla menettely näiden 88-89 750 gsx-r runkoisten kilpureiden kanssa? Varsinkin jos on jotkut sattuneet saamaan virheellisesti konekortin 1100 koneelle ;)  Ei sillä että se minua haittaa, mutta saattaahan se ihmetystä herättää tämän keskustelun jäljiltä.

keke#409