Kirjoittaja Aihe: Runkonumeron perusteella vuosimalli? Kysely tehty AMAAN!  (Luettu 30050 kertaa)

Syyskuu 16, 2012, 22:24:20 ip
Luettu 30050 kertaa

Jarkko Lindroos

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko jossain mitään taulukkoa mistä näkis runkonumeron perusteella et minkä vuosimallin mopon omistaa?
Tiedän että Ama:lla on se kysely juttu mut en ainakaan vielä malta ostaa todistusta sieltä!
Mopo on Tunturi Sport ja ehkäpä vm.-72. 
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2012, 23:40:19 ip kirjoittanut Jarkko Lindroos »
Pappa-Tunturi vm. -60 Museorekisterissä
Pappa-Tunturi vm. -66 Museorekisterissä
Pappa-Tunturi vm. -74 Museorekisterissä
Tunturi Tiger  vm. -86 "Mökkimopo"

Katso myös Mopokerho Porin Seudun papattajat kotisivu
www.porinseudunpapattajat.nettisivu.org

Syyskuu 17, 2012, 14:54:01 ip
Vastaus #1

Kymäläinen_Paavo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Persaukisten kanssa ei yleensä kannata olla tekemisissä.
Jos sulla ei ole 10 euroa maksaa runkonumerosta, niin voi voi....
Älkää nyt h-vetissä kukaan kertoko mitään tälle.

Syyskuu 17, 2012, 20:40:33 ip
Vastaus #2

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Persaukisten kanssa ei yleensä kannata olla tekemisissä.
Jos sulla ei ole 10 euroa maksaa runkonumerosta, niin voi voi....
Älkää nyt h-vetissä kukaan kertoko mitään tälle.
Ompahan melkosta uhoamista, hyi hyi.

Syyskuu 17, 2012, 21:45:19 ip
Vastaus #3

Kymäläinen_Paavo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ompahan melkosta uhoamista, hyi hyi.
[/quote]
Ja tarvittaessa näille kympin säästäjille uhotaan lisää.
Ei jumakekka.....
Paavo

Syyskuu 18, 2012, 07:03:32 ap
Vastaus #4

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Syyskuu 18, 2012, 07:10:54 ap
Vastaus #5

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Lopeta Puavo tuo uhhoominen. Mieti nykyajan taantuma-ajassa se kymppikin voi olla jollekkin paljon. Esim jos ei ole tuloja ja yrittää rakkaintaan saada laitettua ajo/käyttökuntoon ja sitten aletaan vielä vittuilemaan päälle. Tämäkö on sitä mopoharrastajien yhteistä köydenvetoa/ tiileen puhaltamista? En tiedä minkä ikäinen olet mutta itse 16- vuotiaana jos uhoan niin aletaan puhumaan suomen tulevaisuudesta ja suomen toivoista. Oletan että olet keski-ikäinen mies joka 3-olut huuruissa uhoat nettifoorumilla kun itselläsi ei ole varaa/taitoa korjata/ostaa/hankkia/tehdä mopoa. Että sekö on sitä suomen menneisyyttä ja suomen toivottomia? No nykyiset ja tulevaisuuden mopopojat kyllä ymmärtää vanhojen mopojen päälle. Jos eivät itte aja niillä, ne jättää ne rauhaan!
Amen Toivoo Jari Räsänen
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Syyskuu 18, 2012, 08:21:41 ap
Vastaus #6

Mikko Paatelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Tässä yksi syy minkä takia minä lopetin ensin tuntureiden ja sittemmin muiden mopojen harrastamisen. Houkuttelevaa olisi noita kasailla ja korjailla, sekä fiilistellä mopon seljäs. Mutta kun on köyhä niin ei yksin kertaisesti raha riitä harrastamiseen ja henkseleiden paukutteluun.

Nyt puhun osien hinnoittelusta joka on karannut lapasesta kun siitä on tehty bisnes. En tuosta runkonumero kyselystä joka on vapaaehtoinen ja raha menee siitä hyvään tarkoitukseen.

Syyskuu 18, 2012, 10:39:48 ap
Vastaus #7

Mikko Paatelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin. Sitä tarkoitin kanssa että hyväkin harrastus saadaan ns. pilattua meiltä köyhiltä kun siihen astuu bisnes ja rahanteko mukaan. Ei tule uusiakaan harrastajiakaan mukaan niin kun katsellaan hintoja rompalla ja muistellaan mummolassaa olevaa mopon runkoa

Mopo hommat menee ajankanssa siihen että herrasmiehet laitattaa muilla mopoja ja tekevät itse mitä osaavat. Ja sitt pokaaleja metsästämään.

Joo. Tää on varmaan sitä köyhän katkeraa kirjoittamista ja kauaksi on eksytty aiheesta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2012, 12:59:20 ip kirjoittanut Mikko Paatelainen »

Syyskuu 18, 2012, 12:48:49 ip
Vastaus #8

arto kokkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt Mikko kirjoitit  asiaa.

Syyskuu 18, 2012, 23:31:49 ip
Vastaus #9

Kymäläinen_Paavo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin!!
Olen siis perseenreikä kun edellytän, että vapaaehtoistyötä tekevälle AMA:lle pitäisi maksaa jotain.
Okei. Hyväksyn.
Tehdään sitten pieni hintavertaus:
Mikä on III Karhu purkin hinta verrattuna AMA:n hintaan? Kahdella purkilla saakin jo runkonumeron? Mutta ei noista kahdesta voi luopua.
Mitä maksaa Kossupullo Alkossa?
Mitä saa tavallisesta kaupasta kympillä?
Lopettaakaa jo tuo köyhyyden jalostaminen.
AMA:n toiminnassa, jossa en ole millään lailla, mukana on kysymys talkootyöstä.
Että jatkossa haluatte kusta kaikelle talkootyön tekijöille jaloille.
Hienoa!!
Minä en ole siinä mukana.
Paavo Kymäläinen

Syyskuu 19, 2012, 07:21:15 ap
Vastaus #10

Mikko Paatelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu. Ja toinen persaus täällä.

Ama tekee hyvää työtä, en ole heidään työtään aliarvionut. Hitto kun saisi muihinkin kotimaisiin mopoihin kuten pyrkijään tahi solleen, hopeamopoja unohtamatta jonkinmoisen ikä haarukoinnin numeroiden perusteella.

Minä pikkasen kyseenalaistan henkeä joka on sillä asenteella --- köyhät pitäkööt turpansa tukossa---  Tahi paras asenne oli yhdellä tunnetulla mopoharrastajalla joka kävi katsomassa minun muutamaa mopoa. Vähän aikaa kahteli ja tuumasi ettet sinä näitä romuja saa kasaan ett myy minulle. Kun en ollut oikein innostunut ajatuksesta, niin rupesi selittämään kuinka suuri mopo harrastaja on ja kuinka halvalla on saanut mopoja ja mitä ne tulee maksamaan kun laittaa kuntoon.

Jos koitettaisiin harrastaa mopoja jokainen omalla tavalla. Joku haluaa rakentaa viimeisen päälle. Toinen haluaa palauttaa ajokuntoon ja ajella, sekä joku kasaa mieleisiänsä mopoja kasaamalla eri merkin osista.  Ei tuomita heti kättelyssä. Ja pikkasen löysennetään henkseleitä ettei housut hierrä vakoa.

Syyskuu 19, 2012, 07:23:13 ap
Vastaus #11

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
No eikös se muka ole talkootyötä että joku tietäjä olisi vaikka kertonu vastauksen ihan ilmaseksi alkuperäiseen kysymykseen? Miksi tässä tapauksessa pitäisi käyttää ostopalvelua että se täyttää talkootyön kriteerit?
Minä en tiedä vastausta kysymykseen vuosimallista mutta jos tietäsin niin kertosin pelkäämättä että siitä seuraa "paavon kirous päälle" ;-)

Syyskuu 19, 2012, 07:43:28 ap
Vastaus #12

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Niin!!
Olen siis perseenreikä kun edellytän, että vapaaehtoistyötä tekevälle AMA:lle pitäisi maksaa jotain.
Okei. Hyväksyn.
Tehdään sitten pieni hintavertaus:
Mikä on III Karhu purkin hinta verrattuna AMA:n hintaan? Kahdella purkilla saakin jo runkonumeron? Mutta ei noista kahdesta voi luopua.
Mitä maksaa Kossupullo Alkossa?
Mitä saa tavallisesta kaupasta kympillä?
Lopettaakaa jo tuo köyhyyden jalostaminen.
Hienoa!!
Minä en ole siinä mukana.
Paavo Kymäläinen

ASIAA.... 110%:sti samaa mieltä.

@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Syyskuu 19, 2012, 12:06:06 ip
Vastaus #13

Jarmo.Peltola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lahjoituksia taitaa olla enemmän kuin linkissä mainitut

Syyskuu 19, 2012, 17:12:15 ip
Vastaus #14

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eipä tuota lahjoituslistaa ole ylläpidetty kovin usein. Eli kaikki menee mitä tulee. Olen puolueellinen sanomaan AMAsta mitään, mutta sen verran tiedän noista runkonumeroista, että en ota kantaa jos joku kysyy runkonumeron vuosimallihaarukointia. 70 -lukuiset on jo aika sekaisin. Lähtisin arpomaan vuosimallia ulkoisilla perusteilla, koska 70, 71, 72, 73 jne. tunnistaa kyllä ulkoisilla avuillakin. Siltikin tehtaalta lähetysvuosi voi olla ihan jotain muuta...