Kirjoittaja Aihe: Runkonumeron perusteella vuosimalli? Kysely tehty AMAAN!  (Luettu 31076 kertaa)

Syyskuu 20, 2012, 22:33:05 ip
Vastaus #30

Kymäläinen_Paavo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täysin samaa mieltä, näyttää olevan kaikki kuvat ja tekstit samaan pötköön kirjoitettuna, ei edes mitään erillisiä linkkejä tapahtumista mitä vois klikata ja katsoa sieltä mitä haluaa, nyt joutuu katsomaan koko sivun läpi ja etsimällä etsiä kiinnostava juttu tai kuva. Ei kiinnosta ainakaan edes katsoa kovin pitkälle kun kaikki kirjoitettu pötköön.
Terveisin mopokerhon Webmaster  ;)
En muista, että olisit ilmottautunut vapaaehtoiseksi webmasteriksi trial-sivuille. Voitko tarkentaa koska lähetit minulle halusi?
Voin antaa Sinulle yhden hyvän neuvon; seuraa trialia Suomessa, löydät kaikki asiat ihan helposti. Minulle on itse asiassa ihan sama löydätkö vai et, et ole millään lailla siis trial-harrastaja Suomessa.
Laita linkki muutamaan ottamaasi trial-kuvaan Suomessa. Mielummin viime viikonvaihteen Nokian tapahtumista. Arvostellaan ne sitten täällä. Mutta et voi käyttää dataa minun sivuilta.
Voisin antaa Sinulle myös ihan tämmöisen perusInternettiohjeen; Jos näet tekstin alla ikäänkuin alleviivauksen, niin siinä on linkki. Tämän täytyy olla Sinulle yllätys, mutta linkistä saattaa päästä johonkin. Mutta ei sen välttämättä tarvitse olla aspia tai jotain muuta.
Kerro muuten mitä aikuisten oikeasti asiaa hait minun sivuilta? Katsotaan kuinka helposti löytyy.
Kokeileppas ihan piruuttas vaikka Googlessa, ai niin eihän se ole oikea hakukone.
t.
Paavo

Syyskuu 20, 2012, 22:51:27 ip
Vastaus #31

Kymäläinen_Paavo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miksi alkaisin haaskaamaan kallista aikaa siihen että koodaisin jonkun sivuston joka kertoo Trialista? Nyt tuntuu vähän siltä että et edes halua nähdä omaa surkeuttasi kun et varmaan edes lukenut yksityisviestiäni.

Kenties tarjosit hommia väärässä paikassa nuorille. Itse voisin jopa ottaa hommat vastaan mikäli ovat viellä tarjolla. Tai sitten nuorillakin oli jokin syy mikseivät ottaneet tarjousta vastaan...

Ehkä sinun olisi aika myöntää se tosiasia että aika on ajanut sinusta ja hikisesti koodatusta nettisivustasi ohitse. Jupiset vilkkusivusta vaikka omalla sivullasi tausta on valkoinen ja teksti kirkuvan vihreää. Ei riitä vakuuttelut että osaamista löytyisi. Näytä se. Nyt taisinkin hoksata mistä tuo ylimielisyytesi pursuaa, asut lähellä Helsinkiä. Kyllä minäkin juoksen nopeammin kun Usain Bolt kunhan vaan jaksaisin todistaa sen....
Olet Aleksi oikeassa, ei kannata lukea kaikkea, millä ei ole mitään merkitystä.
Olen varmaan surkea, mutta et edelleenkään laittanut linkkiä sivulle, jossa on enemmän tietoa suomalaisesta trialista.
Aika varmaan on ajanut ohi sivustosta, mutta edelleenkin se on ja lähitulevaisuudessa tulee olemaan sivusto, jossa kerrotaa suomalaisesta trialista. On todella sääli, että et (nuorena) henkilönä näe eroa vilkkuvalojen ja datan välillä.
Epäilen suuresti, että uhoat, kun sanot, että voisit ottaa homman hoitoosi. Olet arvostellut sivustoani rankasti, mutta oletko huomannut yhden pienen seikan? Siellä EI ole mainoksia tai mainostajia. En kumartele kenellekään, koska maksan homman omasta pussistani. Olet siis halukas osallistumaan? Epäilen.
Ihmettelen nettisivujen lukutaitoasi. Kerro minulle edes YKSI suomenkielinen päivälehti, joka EI käytä valkoista pohjaa.
Minulla EI ole valkoinen pohja, vaan taustakuva, joka liittyy johonkin. Mutta ilmeisesti Sinun käyttämä v.....n selain ei sitä näytä. Sorry.
Vihreä teksti EI ole kirkuva vaan MINUN valinta ja hyvin rauhallinen. Kannattaisi varmaan vilkkuvalosivustojen tekijöidenkin harkita.
Mikä muuten on lähellä Helsinkiä. Mahtaako Sinua harmittaa, että Helsingin lähellä on PALJON asukkaita. Ehkä ei kannata tehdä LIIAN radikaaleja oletuksia ip-numeroiden perusteella.
Olen edelleenkin valmis keskustelemaan lasten kanssa näistä asioista.
Paavo

Syyskuu 20, 2012, 23:11:03 ip
Vastaus #32

Aleksi Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miksi edes vaivautuisin etsimään tietoa aiheesta joka ei minua kiinnosta. Sivustosi ovat varmaan suomen ainoat koska ketään muuta ei kiinnosta. Mikäli vaivautuisit katsomaan niin minunkaan sivuilla ei ole mainoksen mainosta tai vilkkuvalon välkettä, eikä tule.

Mikäli sinäkin ylläpidät "ei-kaupallisia" sivuja niin eikö kannattaisi vaihtaa hosti nebulasta halvempaan?

Minulle tuo myrkynvihreä teksti ainankin aiheutti päänsäryn kun se tuolta huonosti tehdyltä sivustolta kirkuu esiin.

Lainaus
Olen edelleenkin valmis keskustelemaan lasten kanssa näistä asioista.
Mitä jos keskustelisit sitten ja lopettaisit tuon vikinän omassa itsesäälissäsi autistiseen sävyyn. "Muttakun trial sivu sitä ja tätä minä olen paras ja rikkain"

Syyskuu 20, 2012, 23:24:13 ip
Vastaus #33

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt tää alkaa oikeesti kuulosta joltain Suomi24 sivustolta. Paavon meriitit Trialin alalla on merkittävät. Jos se ei jotain kiinnosta, niin on viisaasti hiljaa! Aivan sama miten sivut on tehty. Suurinta osaa vempulan palstaa lukevista se ei kiinnosta pätkääkään. Mutta Trial/2-pyöräiset kiinnostaa.

Suosittelen Herroja/poikia jatkamaan tätä turhanpäiväistä vikinää ykistyisviesteissä!

Syyskuu 20, 2012, 23:28:02 ip
Vastaus #34

Aleksi Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Samaa mielt. Itse lopetan kiistan julkisella foorumipuolella osaltani tähän.  Paavo vikiskööt yksityisviestillä. Eikös se niin ollut että riidan lopettaja on voittaja ja riitelyyn tarvitaan aina kaksi.

Syyskuu 20, 2012, 23:33:29 ip
Vastaus #35

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
minusta alkaa tuntua, että tuossa riidassa ei ollut voittajaa...
Rehdit miehet sopii riitansa ja paiskaavat kättä päälle. Näin se näissä piireissä kuulu mennä.

Syyskuu 21, 2012, 00:36:47 ap
Vastaus #36

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Onko jossain mitään taulukkoa mistä näkis runkonumeron perusteella et minkä vuosimallin mopon omistaa?
Tiedän että Ama:lla on se kysely juttu mut en ainakaan vielä malta ostaa todistusta sieltä!
Mopo on Tunturi Sport ja ehkäpä vm.-72.
Mulla 72;sia muutama ja jos ilmoitat runkonumeron niin voin kertoa mihinkä väliin omiini verrattuna se joutuu, eli pieni osviitta minkälainen paperi Amalta on tulossa.
71-72 Tunturin Sportit poistuivat ennen aikojaan liikenteestä tai niihin tehtiin kaiken maailman keuloja koska 24 milliset etuputket taipuivat jo yli 12 beaufortin vastatuulessa. mopon muut osat olivat sitten erilaista tekoa ja se tiedetään. Puch vei minutkin tänne.

Laitan nyt jo tähän omat runkonumerot niin on muillekin hyödyksi eikä minun tarvitse jäädä vahtimaan.
TP 1615xx hiihtoloma 71
TP 1712xx juhannus 71
TP 1775xx Aprilli 72
TP 1775xx maaliskuu 72
TP 1730xx tammikuu 72
TP 1608xx vappu 72
TP 1940xx syyskuu 73
TP 1892xx tammikuu 73

eli tuossa sitä haitaria, kiitos puheenvuorosta ja harjoitellaan,
-rg-
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2012, 00:58:28 ap kirjoittanut Rainer Grandell »
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Syyskuu 21, 2012, 06:05:34 ap
Vastaus #37

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Eli onko tuntureita koskien erilaiset katsastussäännöt, eli paperitonta varten pitää olla tuo ihmetaikalappu vai onko se vaan koriste/ useampana vuonna tehtyyn malliin vuosimallitieto ettei tarvitse arvuutella. Esimerkkinä vaikka Tiger S jota on valmistettu kahtena vuonna.
Lainaus "Johtokunnan nurkka" viestistä "Alakerhojen lakkautus":

"Suomalainen viranomainenhan tutkii perinteisen huolellisesti jokaisen pykälän löytääkseen säännön, jolla kansalaisen pyyntö voidaan evätä. Brittiviranomainen puolestaan etsii säännöistä kohdan, jonka mukaan kansallisesti voidaan tehdä poikkeuksia - ja tekee sen poikkeuksen."

No ei sitä ilman AMAn todistusta olevaa Tunturia tarvi britteihin asti lähteä katsastamaan, vaan jos katsastusviranomaisella sattuu olemaan huono päivä niin vaihtaa asemaa.
Katsastin kerran Tomos mopoa josta minulla oli esittää vain ruottin tyyppinumero ja luovari keneltä suomesta sen ostin.  Tätä Tomos mallia ei ole Suomeen tyypitetty.
Ensimmäinen yritys: Katsastusviranomainen, nimeltään Paavo, peri heti kättelyssä 160 euroa ja kun näki paperit, sanoi ettei onnistu. "Otin rahat ja juoksin".
Toinen konttori: 110 euroa ja vajaan tunnin ähellyksen jälkeen kilpi kourassa poistuin paikalta.

Itte epäilen, en tiedä, että kohteluun saattaa vaikuttaa mm. asiakkaan ikä. Tämmöisiä ikäihmisiä kohdellaan suopemmin kuin nuoria "poijan kloppeja"? Mutta joka tapauksessa katsastusviranomaisissa on eroja, joten jos menee vaikeaksi niin sitten konttorin vaihto. Kyllä niissä pykälissä pientä soveltamisen varaa on kun vaan vaan löytää viranomaisen joka etsii ratkaisun hankalaan pulmaan.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2012, 21:59:48 ip kirjoittanut Hannu Kylli »

Lokakuu 02, 2012, 21:44:45 ip
Vastaus #38

Jorma Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On se nykyään vaikeaa kun ei enää uskalla kysyä että onko TP387... tehty-84 vaiko -85?  ::) Heti joku vetää kytkinkopan M6-pultin syvälle nenäänsä ja alkaa haukkumaan köyhäksi.  ???
Neljäs hankkimani Tunturi / ehkä tuleva mopo, pari tiikeriä, nyt toinen SS vielä varalle. Näitä vuosimalleja sitten yksi kerralla kysytään Amalta kun kukaan ei enää kehtaa kysyä eikä kertoa vaikka tietäisi.  :-X
Onneksi rikkidirektiivillä ja muulla vihreällä hömpällä saadaan Suomen vientiteollisuus lopetettua niin saan sitten minäkin jäädä aamulla kotiin kiillottamaan kaasareita. ;)

;D ;D

Lokakuu 02, 2012, 22:33:02 ip
Vastaus #39

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Liityn tähän Hannu Kyllin kertomukseen katsastaa Ruotsista tuotu mopo. Tästä on tullut kokemuksia sellaisia että katsastusmiehen pitäisi jo tietää ja löytää papereistaan   yli 15 vuoden  EY.hyn liittymisen jälkeen käytäntö että Ruotsissa ei ole rekisteriotetta mopoissa vuoteen -97 tai  (voi olla-96)eikä myös kilpeä. Vakuutus tehdään tyyppikilven ja runkonumeron perusteella. 50 luvun mopoista puuttu usein myös tämä tyyppikylttikin,uskoisin tyyppikyltin tulleen vasta "  noin 60 luvun vaihteessa" Siis melkein aina käy että puuttuva rekisteriote niin ei katsastus tyssää ja asiakasta juoksutetaan. Myös aika omituista  että jos moposta on tiedossa hevosvoimateho niin sitä ei osata laskea kilovateiksi vaan täräytetään loppukirjaimet uudet numerojen perään (KW) ja tämähän on jo tullut kohta kevariksi !     Siis että luovari riittää!!    >:( 

Lokakuu 07, 2012, 17:28:58 ip
Vastaus #40

Ville Heikkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kertokaapa te kun tiiätte että saako Crescentiin vastaavia todistuksia? Tai mopohan on varsinaisesti Drott mutta eikö se ole alunperin ole ollut Crescent?