Kirjoittaja Aihe: Pleksin puhdistus  (Luettu 6228 kertaa)

Syyskuu 30, 2012, 14:06:16 ip
Luettu 6228 kertaa

Timo Terho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Milläköhän kannattaisi/voisi puhdistaa moottoripyörän muovipleksiä niin ettei se mene pilalle ? Pleksissä on kait jonkinlainen "pintakelmu" tai vastaava joka hiertyy helposti rikki.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Endurokuski ei elvistele.

Syyskuu 30, 2012, 17:29:03 ip
Vastaus #1

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Xerapol on hyvä aine, saa autotarvikeliikkeistä, mutta tarkkana pitää käytön kanssa olla.
Ei sovellu kaikille muovilaaduille eikä pinnoitetuille osille. Mutta niille, joille sopii, tekee hyvää jälkeä.

http://www.xerapol.de
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Lokakuu 01, 2012, 11:09:18 ap
Vastaus #2

Esa Meskus

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve,

Johnsson Pled on(oli) huonekaluille tarkoitettu spray jolla pleksin saa kirkkaaksi. En tiedä onko tuo tuote vielä valmistuksessa kun en ole onnistunut sitä löytämään silloin kun olen sitä etsinyt kaupassa jossa sen ostaminen on muistunut mieleen. Voi olla että tuo tuotenimi on vaihtunut, kaupassa olen törmännyt samalta kuulostavaan tuotenimeen, tuota "ikivanhaa" Jonssonin Plediä en vielä ole löytänyt. Tuttava ruiskaisi motoni pleksiin tuota Plediä ja pinnasta tuli kuin uusi, pleksi on 17 vuotta vanha! Toinen konsti on levittää pleksiin autovaha ja käsirätillä kiillottamalla putsata se. Olen välillä kiillottanut autovahalla oman pleksini ja pienet naamut ja lika häviää kätevästi.

T, Esa

Lokakuu 02, 2012, 17:13:51 ip
Vastaus #3

Timo Terho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys tietäjät.

Xerapol on hyvä aine, saa autotarvikeliikkeistä, mutta tarkkana pitää käytön kanssa olla.
Ei sovellu kaikille muovilaaduille eikä pinnoitetuille osille. Mutta niille, joille sopii, tekee hyvää jälkeä.

http://www.xerapol.de

Xerapolia en löytänyt mutta ostin kaikkein hienojakoisinta nestemäistä Fareclaa ja sillä sain muutamat pienet maalitahrat pois E R I T T Ä I N varovasti hiomalla. Loppukiilloituksen tein PLEDGE:llä mikä pitäisi olla samaa ainetta kuin "vanha" PLED. Pleksistä tuli muuten hieno   :)

Terve,

Johnsson Pled on(oli) huonekaluille tarkoitettu spray jolla pleksin saa kirkkaaksi. En tiedä onko tuo tuote vielä valmistuksessa kun en ole onnistunut sitä löytämään silloin kun olen sitä etsinyt kaupassa jossa sen ostaminen on muistunut mieleen. Voi olla että tuo tuotenimi on vaihtunut, kaupassa olen törmännyt samalta kuulostavaan tuotenimeen, tuota "ikivanhaa" Jonssonin Plediä en vielä ole löytänyt. Tuttava ruiskaisi motoni pleksiin tuota Plediä ja pinnasta tuli kuin uusi, pleksi on 17 vuotta vanha! Toinen konsti on levittää pleksiin autovaha ja käsirätillä kiillottamalla putsata se. Olen välillä kiillottanut autovahalla oman pleksini ja pienet naamut ja lika häviää kätevästi.

T, Esa

Kiitos taas tietäjille, Paulille ja Esalle.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2012, 05:57:52 ap kirjoittanut Timo Terho »
Endurokuski ei elvistele.

Lokakuu 10, 2012, 20:36:45 ip
Vastaus #4

Jaanus Ruusman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
juutuupissa on moniakin videoita sepustuksineen miten saa muoviset autojen etuvalojen kuoret lähes uutta paremiksi. Itse pyyhkäisin -04 vuoden passatin bi-xenonit ensin 1000 paperilla kunnes utu/naarmut selkeesti katosi, sitten 2000 paperilla ja vielä perään vaahtomuovilaikkaa ja fareclaa veden kera.  Tyytyväinen olen, samalla kun vaihto polttimot niin on kuin olis tullu kellarista naantaliin kesäpäivänä.

Tuossa audifoorumilta tarinaa. En tiedä onko moottoripyörissä millaisia pinnoituksia, mutta noita UV suojattuja pintakarkaistuja polykarbonaatteja liene ainakin käytetty. Audilinkin viimeisissä postauksissa selkeet erot takavalopuunauksen tuloksissa :)
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=97587