Kirjoittaja Aihe: Mopon vakuutusmaksuksi 50-60 euroa?  (Luettu 46879 kertaa)

Joulukuu 28, 2012, 18:46:31 ip
Vastaus #75

esa kakkuri

  • Vieras
Vaikka tuo 50-60e toteutuisi, en vaihda yritystä koska
juuri tekemieni laskelmieni perusteella kaikki muut vakuutukset maksaa
rutkasti enemmän kuin tällä hetkellä olevat..
kokonaiskustannus sen ratkaisee.

Joulukuu 28, 2012, 21:21:26 ip
Vastaus #76

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1235
  • Jäsennumero 2573
Vaikka tuo 50-60e toteutuisi, en vaihda yritystä koska
juuri tekemieni laskelmieni perusteella kaikki muut vakuutukset maksaa
rutkasti enemmän kuin tällä hetkellä olevat..
kokonaiskustannus sen ratkaisee.
Kokonaisuus ratkaisee. Mutta ymmärtiköhän ne Tapiolassa että mitä tällä oikeastaan lopultaa haettiin?

Joulukuu 28, 2012, 22:19:27 ip
Vastaus #77

Anssi Tötterström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 572
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030

Joulukuu 28, 2012, 22:37:22 ip
Vastaus #78

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 969
  • Osapuilleen kasassa....
Niin,  kolmen tai neljän Suomen suurimman mopokerhon päät pitäis lyödä yhteen
ja siltä pohjalta luoda organisaatio ja alkaa vakavasti  kyselemään sitä tarjousta.Muutehan nuo
tai ... siltikin nauravat vaan partaansa. Vakuutuksethan ovat mitä suurimmassa osin
ihmisten lypsämistä, toki ne tieliikenteessä ovat lakisääteisiä.

Joulukuu 28, 2012, 23:02:55 ip
Vastaus #79

Jari Vanhanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 334
Minulla on 3 mopoa vakuutuksessa, hinta on 2 lla: 216,90 (liikennevak.)  ja 1 llä: 257,84 (osakasko),viime vuonna nämä oli 189,29 ja 225,01,
kaikki mahdolliset alennukset pitäisi olla näissä hinnoissa, ja keskitettynä yhteen, IF.
< -83 Raisu
     Samoha

Joulukuu 29, 2012, 20:31:44 ip
Vastaus #80

seppo-heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 758
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Niin,  kolmen tai neljän Suomen suurimman mopokerhon päät pitäis lyödä yhteen
ja siltä pohjalta luoda organisaatio ja alkaa vakavasti  kyselemään sitä tarjousta.Muutehan nuo
tai ... siltikin nauravat vaan partaansa. Vakuutuksethan ovat mitä suurimmassa osin
ihmisten lypsämistä, toki ne tieliikenteessä ovat lakisääteisiä.

No noinpahan justiinsa, miksikähän ei oo jo "päitä lyöty yhteen"?  Tämmöset lakimuutokset kun vaatii aina aikansa, eikä tässä kohtaa nyt tarttis niin kavahtaa tuota Tapiola nimeä. Tuolla jossain viestiketjun alussa joku sanoikin, että muut Vak.yhtiöt seuraa kyllä perässä. (Vaihtaa sitten parempaan!! :-X)
A.Rekola sanoi kun soitin joskus ennen joulua että 100e pintaan hinta.  ei oo innokkuutta/halukkuutta ollut vissiin sitten vielä tarpeeksi..?  Kerhojen sisällä nyt kokouksissamme "joukkohakemuksien" suunnitteluun. 


 
Väli-mallin mies.

Joulukuu 30, 2012, 00:00:20 ap
Vastaus #81

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2809
  • Take a Break
jollain 47 ajomopoa alkuperäistä paremmassa kunnossa ja jokaisessa +200e vuosivakuutus = 9400e vuodessa.
Nämä voi museokatsastaa hintaan 100e per kibale ja siihen tarvitaan 4700e vähintään + noin 25 viikon rokuli joka verottaa tuloja vähintään noin 15.000e;n verran.

Ynnää tuosta sopiva budjetti itsellesi ja laita tietoa sille omalle vakuutusyhtiöllesi, kerro että 10 vuoden aikana näillä 47 mopoilla ajetaan yjteensä alle 4000 kilometriä, eli noin 100 tuntia maksimissaan maantiellä vaaratilanteita aiheuttamassa. Tällainen muun liikenteen häiritseminen , vaaratilanteiden aiheuttaminen tai törkeä liikenteen vaarantaminen ei voi sakkojenkaan kautta maksaa 94.000 euroa kuten vakuutukset maksaisi.

Aika huonoon kuntoon pitää itsensä puuhun ajaa kiinni ennekuin edes yliopistollinen sairaala veloittaa vakuutusyhtiöltä tällaisen summan.

Kun törmäät kravattimieheen; sylje vaan suoraan pärstään ja potki pukamiin.


   
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Syyskuu 09, 2013, 21:18:10 ip
Vastaus #82

Hannu Kylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1235
  • Jäsennumero 2573
Mites tämä juttu on edenny vai katosiko kuin pieru saharaan. :)
katosi lähes täydellisesti mutta pieni haiku jäi eli esim. minulla putosi maksu 127 eurosta 112 euroon. Oliko tällä yhteisyrityksellä asiaan mitään merkitystä, sitä en tiedä.

Syyskuu 09, 2013, 22:40:01 ip
Vastaus #83

Reijo Heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 67
Entäs 1 kuukausi. Mitäs se maksaa.?  Sitten kilvet asemalle ja papereihin merkintä että on seisontavakuutus. Täh. Tuleeko joku muu systeemi muka Suomessa halvemmax.? Ps.  Paljonkos sillä museovärkillä saa laillisesti ajaa vuodessa.? Montakos päivää.....?  Suomenmaalla.?

Syyskuu 09, 2013, 22:50:03 ip
Vastaus #84

Reijo Heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 67
Eli. Kun katsastatte moponne, vaikka aivan helvetin vanhan, ei mitään 65 vm, tunturia, paljo vanhempaa, jo ennen asetusta. Niin tota, kun sillä ajelee kesällä vaikka 2 kk, niin eiköhän se aivan hyvin riitä. Ne maksut 2 kk, ajalta ei takuulla voi liian kalliita olla. Vai.?

Syyskuu 09, 2013, 23:49:05 ip
Vastaus #85

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Muistikuvani mukaan menee näin: mopoa ei voi laittaa seisontaan, ainoastaan poistaa rekisteristä. Rekisteristä poistoon pitää olla joku syy, ei riitä että ei tarvitse mopoa (näin minulle kerrottiin). Mopo pitää olla vähintään täyden vuoden pois rekisteristä jonka jälkeen mopon voi kilvittää uudelleen, omistajan vaihtuessa kilvettömyyden aikana ei tarvitse olla täyttä vuotta pois rekisteristä. Jos sama omistaja poistaa mopon rekisteristä ja kilvittää takaisin alle vuoden aikana ei rekisteristäpoistoa huomioida vakuutuksissa ollenkaan eli joutuu maksamaan koko ajalta. Korjatkaa jos olen väärässä/muistan väärin.
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Syyskuu 10, 2013, 08:45:11 ap
Vastaus #86

mikko vihreäsaari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
se on liikennekäytöstäpoisto, ei rekisteröinnin poisto.
forssas eräällä konttorilla sain ymmärtää ettei se vuosi ole ehdoton,
jälleen hyvällä sepostuksella saa ne aikaisemmin. kilvet voi palauttaa esim entisöinnin tai jopa
sen vuoksi ettei ole enää "mopo ikäistä". jos kumminkin päättää myydä
mopon, saa kilvet noutaa ilman takautuvia maksuja.
tuntuu ettei toiminta ole pelkästään konttorikohtaista, jopa
työntekijä kohtaisiin ratkaisuihin olen mopojen rekisteröintien suhteen
törmänny.

Syyskuu 10, 2013, 11:14:40 ap
Vastaus #87

Jari Eronen

  • Vieras
Muistikuvani mukaan menee näin: mopoa ei voi laittaa seisontaan, ainoastaan poistaa rekisteristä. Rekisteristä poistoon pitää olla joku syy, ei riitä että ei tarvitse mopoa (näin minulle kerrottiin). Mopo pitää olla vähintään täyden vuoden pois rekisteristä jonka jälkeen mopon voi kilvittää uudelleen, omistajan vaihtuessa kilvettömyyden aikana ei tarvitse olla täyttä vuotta pois rekisteristä. Jos sama omistaja poistaa mopon rekisteristä ja kilvittää takaisin alle vuoden aikana ei rekisteristäpoistoa huomioida vakuutuksissa ollenkaan eli joutuu maksamaan koko ajalta. Korjatkaa jos olen väärässä/muistan väärin.
Poika poisti viime viikolla Monkeynsä rekisteristä. Syynä oli tosiaan kirjoitettuna "ei ole käyttöä".

Joskus selvittelin ja kyselin tuota vuoden poisolon perustetta rekisteristä: ainoa kirjallinen dokumentti minkä sain tonkimisen jälkeen käsiini oli Trafin ohje-statuksella merkitty kirje katsastustoimipaikoille. Tässä paimenkirjeessä teroitettiin, että mopon kilpiä palauttavalle ihmiselle on tehtävä selväksi se että uudelleenkilvitys voi tapahtua vasta vuoden päästä.
Ymmärrykseni mukaan laki- tai asetusteksteissä ei siis kajota mopon rekisteröintifrekvensseihin, vaikka puolenpäivän välein rekisteröisi ja poistelisi rekisteristä mopoaan. Mitä se kenellekään kuuluu, jos on epävarma haluistaan ajella omalla vehkeellään. Siis jos lompakko kestää 11e rekisteristä poiston ja uuden kilven maksun. Köyhiähän se vaan koskee?

Mitä aiheeseen tulee mopon vakuutsmaksusta, samaisen Monkeyn vakuutusmaksu pompsahti ikävästi 180 eurosta aina 240 euroon per vuosi. Pelkästään laskun lähettämisellä meinasi IF asiasta selvitä, vaikka hinnaksi oli sovittu tuo pienempi summa ja reilun vuoden päivät hinta olikin se ollut. No hinta painostettiin poikani isän toimesta takaisin kohdalleen, ja vasta seuraavana päivänä po. mopo poistettiin rekisteristä. Järjestys olla pitää.

Mitä tulee vakuutusmaksuun alle vuoden rekisteristäpoistoon ja uudelleenrekisteröintiin: pitäisikö kuluttajan maksaa vakuutusmaksua väliajalta, kun mopo on pois rekisteristä; siitähän ei ole tehty kuluttajan ja vakuutusyhtiön välistä sopimusta, eikä sitä rahaa vastaan ole saatu mitään vastiketta, esim. ko. liikennevakuutusta (mopohan on ollut pois liikenteestä). Muuta faktaa ei ole heittää, kuin että ainakaan itselläni ei ole vakuutusyhtiön kanssa sopimusta joka mahdollistaa jälkilypsyn käyttöönoton.

Monenlaista käytäntöä lienee tällä vakuutus- ja rekisteröintisaralla; korjaus- ja oikaisuasiat on hyvä kuulla.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2013, 11:23:59 ap kirjoittanut Jari Eronen »

Syyskuu 10, 2013, 17:51:32 ip
Vastaus #88

Reijo Heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 67
No, meikä on katsastanut monta vanhaa mopoa, ja katsastusmies sanoi, että aina kun haluat moposi vakuutuksen katki, käy ilmoittamassa konttorin tytöille asiasta katsastusasemalla, ja anna kilvet, ja sitten kun taas otat käyttöön, hae uusi kilpi. Näin minulle sanottiin. Papereihin tulee merkintä liikenteestä poistolle, ja aina kun otat käyttöön, tulee uusi rekisterikirja liikenteeseen ottaminen.  Olen ajellut 98 vm  Vespalla  ja olen parin kuukauden jälkeen vienyt kilvet, ei ne mitään ole kyselleet.

Syyskuu 12, 2013, 22:02:34 ip
Vastaus #89

Reijo Heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 67
Tästä ei ole kovin montaa vuotta, kun katsastutin 2 Mobylette mopedia. Molemmissa oli sama tapaus. Katsastusmies tutki innokkaana mopoani, ja kysyi, missäs näkyy runkonumero. Sanoin että tuossahan se on, takapyörän akselin lähellä rungossa, Ahah, siinähän se on. Ja tyyppikilvestä hän kirjasi ylös muut tiedot.  Onko ollut mitään dokumenttia tallessa, edellinen omistaja jne. Vastasin ei, ei ole tiedossa. Selvä. Sanoin että odota, otan tämän mopedin pois peräkärryltä että voi käydä kokeilemassa, katsastusmies sanoi, ei älä ota, ei tarvi. Kokeili vain jarruvipuja että toimiiko jarrut jne. Sitten polkaisin käyntin ja laitoin valot päälle, se riitti katsastusmiehelle, hän sanoi, mennäänpäs sisälle, saat rekisterikirjat. Maksut kassaan ja matka kohti kotia. Ihan Ensimmäisen mobyletin katsastus olikin toinen juttu. Sattui olemaan vanhoihin mopohin hurahtanut katsastusmies joka kiersi konttorin 4 kertaa, ja naureskeli, että kiva peli. Paperit tuli siihenkin moppeen.