Kirjoittaja Aihe: MAICO _81  (Luettu 8524 kertaa)

Marraskuu 14, 2012, 20:17:49 ip
Luettu 8524 kertaa

kalle tylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Maico -81. Kaikki asiantuntijat tietävät, mistä on kyse. Jenkeissähän -81, on todella arvostettu. Käytännöllisesti katsoen uusia, (Karrikoituna, runko, etupää ja moottorinlohkot vanhaa), myydään n. 3000-5000€. Nyt olis Nettimotossa, (en osaa linkittää), myynnissä, ulkonäöstä päätellen, alkuperäinen, eli ei huuollettu mitenkään, MC 490. 10000€. Ei sillä, etten ko. laitteen itsekin omistaneena sitä arvostaisi, mutta onkohan nolla perässä liikaa. Mutta, noin yleensäkin. Onkohan classic harrastuksen hinnat karkaamassa pilviin? PS. Saattas keväällä olla IT490 kaupan, montakohan tonnia?

Marraskuu 14, 2012, 20:57:25 ip
Vastaus #1

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 569
 jos on rekisterissä niin pyydä 12000€..
Sweet dreams are made of cheese

Marraskuu 14, 2012, 21:34:38 ip
Vastaus #2

kalle tylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Ei kehtaa pyytää, kun on 250cc kilvissä. Suomeen ei ole isoa IT:tä, koskaan tyypitetty. Ajoivat aikanaan Arwidsonin punakilvillä. Omani -84. Toisin sanoen, pyöräni ei tieliikennekelpoinen, ellei pistä tallissa olevaa puolikasta kiinni.

Marraskuu 14, 2012, 23:47:40 ip
Vastaus #3

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 569
 jos laitat 250cc moottorin niin ns. käyttöarvo puolittuu! ,..en viitsinyt soittaa uteliaisuudesta nettimoton maicomiehelle, mutta onhan tuossa se yksi nolla liikaa, eikä sillä mitään euroopan mestaruutta ole voitettu. ,käypä hinta pyörii sinä tonnin kieppeillä.
Sweet dreams are made of cheese

Marraskuu 15, 2012, 10:43:28 ap
Vastaus #4

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
No tähänkin pätee se vanha kulunut viisaus: ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. WANHA vitsi mutta kai noita tyhmiä sitten riittää kun hinnat karanneet. Tarjoa se tonni, tiedä vaikka lähtis  :D
P.S. minunkin mielestä karmea hintapyyntö...

Marraskuu 15, 2012, 21:04:26 ip
Vastaus #5

Teemu Mäkinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 102
..en viitsinyt soittaa uteliaisuudesta nettimoton maicomiehelle, mutta onhan tuossa se yksi nolla liikaa, eikä sillä mitään euroopan mestaruutta ole voitettu. ,käypä hinta pyörii sinä tonnin kieppeillä.

Minäpä soitin, uteliaisuudesta... Ei osannut/halunnut myyjä sanoa tarkkaa hintaa millä olisi Maico lähtenyt. Jotenkin ymmärsin rivien välistä että n. 5000 eurolla tulisi kaupat..  Kovasti painotti pyörän erinomaisuutta ja harvinaisuutta sekä huippujousitusta mutta ei osannut kertoa minkä merkkiset iskarit pyörässä on kiinni... Samaa mieltä Timon kanssa tuosta "Euroopan mestaruudesta"...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2012, 21:07:37 ip kirjoittanut Teemu Mäkinen »

Marraskuu 15, 2012, 22:34:53 ip
Vastaus #6

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 569
 näyttäisi olevan marzocchin takaiskarit, vai corte & cossut? , no vaikka olisivat ne parhaat eli öhlinsit niin ei niille edes just huollettuna voi laskea kuin max 400€. on peli kyllä ihan ryhdikäs mutta en usko että myyjä antaa takuuta edes viikkoa. ,näitä saman laisia on pari kappaletta näkynyt classic kisoissa, kaveri aikoinaan osti upouuden tämmöisen , mitähän olisi maksanut v. -81, euroiksi muutettuna jotain plus 2000(?). ,itselllä on siistikuntoinen ktm 500 -86 tallissa, normaali vuosihuolto ja ajoon, maksoi viime kesänä 500€, menee ehkä toinen mokoma iskarihuoltoon, ketjuihin & rattaisiin ym. 
Sweet dreams are made of cheese

Marraskuu 16, 2012, 13:01:01 ip
Vastaus #7

Sami Ilmonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Eipä näy enää. Taisi mennä äkkiä kaupaksi pyydettyyn hintaan :)
Ja painaako nuo mestaruudet niin näissä crossipyörissä kun kuitenkin suht tuotantopelejä pohjimmiltaan? Mitä nyt kuriositeettina. Ja millä sen todistaa? RR-pyörät sitten eri juttu kun ei mitään yhteistä katupyöriin...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2012, 13:04:11 ip kirjoittanut Sami Ilmonen »

Marraskuu 16, 2012, 15:06:29 ip
Vastaus #8

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1608
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Niinpä, ja eikä niitä aitoja tehdaspelejä (joilla yleensä ne mestaruudet on voitettu) juurikaan näy
markkinoilla. Ainakaan Suomessa. Ja vaikkapa olisikin jonkun mestarin entinen voittolaite, niin ei noilla
muu lisäänny kuin näyttely-/keräily-/tunnearvo. Normiukon käsissä aivansama onko 500cc crossi
vakio vai tehtaankilpuri. Punetta riittää siinä tavallisessakin.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2012, 15:51:45 ip kirjoittanut ARI JUMPPANEN »
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 16, 2012, 19:14:16 ip
Vastaus #9

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 569
 joo, aikoinaan olen käynyt katsomassa kolmea eri tapausta, yhteinen nimittäjä "myytävänä heikki mikkolan entinen husqvarna" , jokainen oli uudempi kuin -76. ,hessu ajoi, kuten tiedämme, yamahalla menestyksekkäästi vuodet -77, -78, ja -79. , ei nämä kauppaajat useinkaan huijareita ole , tietämättömiä vaan mitä omistavat.
Sweet dreams are made of cheese

Marraskuu 17, 2012, 00:44:54 ap
Vastaus #10

kalle tylli

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Timolle tiedoksi. Tuossa Arin kuvassa näkyy ne Cortet. Myytävässä laitteessa oli nähdäkseni Marzocchit. Itselläni oli aikoinaan ensimmäisessä pyörässäni samannäköiset. Ne tosin piti olla runko/lisäsäiliö alaspäin. Pistäkääs Googleen, Maico only.uk. Maico S1, -81 periaatteessa, -83 kone. Missä luokassa, Suomen classic kisoissa?

Marraskuu 18, 2012, 20:41:20 ip
Vastaus #11

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 569
 kyllä tuolla d2 -luokkaan pääsee, ilmeisesti, ei se läppäventtiili ole kielletty vaikka -81 mallissa ei alun perin ollutkaan. ,itselläni oli jo vuonna -76 cz 360 penttilän maukan asentamilla läpillä varustettuna.
Sweet dreams are made of cheese

Marraskuu 18, 2012, 21:46:31 ip
Vastaus #12

Teemu Mäkinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 102

Pistäkääs Googleen, Maico only.uk. Maico S1, -81 periaatteessa, -83 kone. Missä luokassa, Suomen classic kisoissa?

kyllä tuolla d2 -luokkaan pääsee, ilmeisesti, ei se läppäventtiili ole kielletty vaikka -81 mallissa ei alun perin ollutkaan. ,itselläni oli jo vuonna -76 cz 360 penttilän maukan asentamilla läpillä varustettuna.

Pääsiskö? -83 ja -81 Maicojen alakerrathan ovat totaalisen erilaisia.  81 oli vielä kytkin ns. lautasjousilla ja ensiöveto ketjulla, vaihteensiirtokin ns. vaihteensiirtolevyllä. 83 on jo kytkimessä kierrejouset, ensiöveto hammasrattailla ja vaihteistossa vaihderumpu.

Classic säännöissä mainitaan:

"Moottoripyörän tulee koostua vain ao. aikakautena valmistetuista tai alkuperäistä vastaavin ominaisuuksin varustetuista uustuotanto-osista."

Marraskuu 18, 2012, 21:55:14 ip
Vastaus #13

Teemu Mäkinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 102
Timolle tiedoksi.  Pistäkääs Googleen, Maico only.uk. Maico S1, -81 periaatteessa, -83 kone. Missä luokassa, Suomen classic kisoissa?

Chuck Sunin S1 490 Maico, periaatteessa -81 twin shock runko ja -83 moottori:

www.youtube.com/watch?v=zi1F-0eYZuY





« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2012, 21:58:46 ip kirjoittanut Teemu Mäkinen »

Marraskuu 18, 2012, 22:14:17 ip
Vastaus #14

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 569

Pistäkääs Googleen, Maico only.uk. Maico S1, -81 periaatteessa, -83 kone. Missä luokassa, Suomen classic kisoissa?

kyllä tuolla d2 -luokkaan pääsee, ilmeisesti, ei se läppäventtiili ole kielletty vaikka -81 mallissa ei alun perin ollutkaan. ,itselläni oli jo vuonna -76 cz 360 penttilän maukan asentamilla läpillä varustettuna.

Pääsiskö? -83 ja -81 Maicojen alakerrathan ovat totaalisen erilaisia.  81 oli vielä kytkin ns. lautasjousilla ja ensiöveto ketjulla, vaihteensiirtokin ns. vaihteensiirtolevyllä. 83 on jo kytkimessä kierrejouset, ensiöveto hammasrattailla ja vaihteistossa vaihderumpu.

Classic säännöissä mainitaan:

"Moottoripyörän tulee koostua vain ao. aikakautena valmistetuista tai alkuperäistä vastaavin ominaisuuksin varustetuista uustuotanto-osista."
..-81 vuosimallin maicoa monet pitävät parempana kokonaisuutena kuin uudempia ilmajäähdytteisiä, e-luokkaan pääsee myös -85 mallilla missä on linkkuperä, levyjarru edessä ja vesijäähdytys, kyllähän kuski ratkaisee lopputuloksen kuitenkin.
Sweet dreams are made of cheese