Kirjoittaja Aihe: Lukkiutumattomat jarrut moottoripyöriin - EU lakialoite  (Luettu 2149 kertaa)

Joulukuu 05, 2012, 14:14:56 ip
Luettu 2149 kertaa

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1520
EU suunnittelee lukkiutumattomia jarruja pakollisiksi moottoripyöriin. Mikä on Vmpk:n kanta asiaan ? Joko lobbarit on lähetetty Brysseliin :P

http://www.europarl.europa.eu/document/activities/cont/201211/20121113ATT55478/20121113ATT55478EN.pdf

Joulukuu 05, 2012, 16:07:25 ip
Vastaus #1

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3695

Joulukuu 05, 2012, 16:09:21 ip
Vastaus #2

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3403
  • Mamu

Joulukuu 05, 2012, 17:21:12 ip
Vastaus #3

Antti Törmälä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1150
Koo pyörässä onneks korjaantuu joustamattoman vaijerin ja perän stefan vaihdolla. Jaavasta en tiedä

Joulukuu 05, 2012, 18:16:19 ip
Vastaus #4

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3403
  • Mamu
No,vipukeulaKoossa ei auttanut vaikka vaihdoin Japanialaisen vaijerin ja kapitalistiset jarruliinat,sitten äkkäsin että jarrua painaessa jarrukilpi pullistui samanverran ulospäin,kumipuslakeskitys,laitoin ison rikan esteeksi,ei huomattavaa vaikutusta.Ominaisuus siirtyi seuraavalle omistajalle...Takajarru kyllä lukkiutui jos jaksoi painaa tarpeeksi kovaa ;D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2012, 18:17:59 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Joulukuu 05, 2012, 21:58:26 ip
Vastaus #5

vesa vuorela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 442
  • Master of sparks
Moi! Komppaan edellisiä,ongelma lienee enempi noilla uusilla museopyörillä ajavilla... T:Vesku

Joulukuu 06, 2012, 21:00:12 ip
Vastaus #6

Jukka Toukonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 260
  • XS650 über alles http://www.xs650.fi vmpk#8299
Ei missään ole ehdotettu, että jo olemassaoleviin moottoripyöriin tulisi lukkiutumattomat jarrut. Ainoastaan vielä rakentamattomiin. Joten museointiin tarvittava virittely on jokusen kymmenen vuotta tulevaisuudessa.

Kuriositeettina hommassa on se, että yksi riippumaton virkaihminen, komissaari, ajaa eteenpäin teknologiavalinnaksi sellaista, jota tekee vain yksi valmistaja maailmassa, Bosch. Ja jolla on se ainoa sellaisia tekevä tehdas juuri kyseisen komissaarin kotiseudulla.
Tällekin valinnalle löytyy varmasti aivan päteviä teknisiä perusteita. (Kuten tarvittaessa löytyisi kaikille muillekin sopiville vaihtoehdoille.)