Kirjoittaja Aihe: GL1100 miehet  (Luettu 113748 kertaa)

Kesäkuu 02, 2018, 17:15:39 ip
Vastaus #330

markus kiviniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 10
Tänään aiheena vinkuva wingi; kun istuu satulaan, tai ajaa kuopasta, niin winkula vinkaisee ikävästi. Ja se on RAIVOSTUTTAVAA kuunneltavaa.

Vikaa olen etsinyt poissulkumenetelmällä. Iskarit irroitettu ja samalla vaihdettu öljyt, rasvattu kiinnikkeet, irroitettu satula, irroitettu taka-akseli ja rasvattu, ja sama tehty myös takajarruun menevälle tangolle, en tiedä tieteellistä nimeä :D Mikään ei tunnu auttavan.

Epäilen tällä hetkellä, ilmeisesti viimeistä oljenkortta, eli takahaarukan akselia. En kuitenkaan saanut sitä avattua, koska vasemmalla puolella olevaa "lock nut"ia en saanut auki, vaikka 30mm hylsystä tein siihen työkalun. Oli niin tiukka, että lopetin ennen pultin pyöristymistä. Onko ideoita mikä muu aiheuttaisi ko. ääntä, tai keinoja lukkopultin avaamiseen?

edit. Ei näytä olevan takahaarukan akselia olemassa, vaan vain pidemmät pultit, jotka pitävät haarukan paikallaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2018, 19:00:18 ip kirjoittanut markus kiviniemi »

Kesäkuu 05, 2018, 11:38:27 ap
Vastaus #331

Jarno Forssell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 642
Hyvin poissuljettu kohtia. Kannattaa vielä irrottaa kardaanin perämurikka, sekä rasvata kardaaniakselin kummankin pään hammastukset. Sitten murikka takaisin ja prässillä sinne murikkaan rasvat. Ja vielä vanteen ja murikan vastinhampaiden rasvaus. Helppo homma ja sitten onkin about melkein kaikki käyty läpi
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Kesäkuu 11, 2018, 06:10:11 ap
Vastaus #332

Marko Villikka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 238
Pystyykö nopeusmittaria rasvaamaan jotenkin purkamatta sitä kokonaan,Trippimittari pyöräyttää välillä satasen vaikka pitäis pyöräyttää kymmenen mailia.

Kesäkuu 24, 2018, 10:23:14 ap
Vastaus #333

Jarno Forssell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 642
Enpä osaa sanoa mittaristosta mitään.

Mutta GL1000 ja GL1100 kaasuttimien synkronoinnista tarinaa täällä. Suosittelen kaikille.
Pyörä mututui hiljaisemmaksi ja reagoi kaasuun aivan erilailla.

https://tuumaustauko.blogspot.com/2018/06/gl1100-kaasuttimien-synkronointi.html
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Syyskuu 20, 2018, 17:29:53 ip
Vastaus #334

Pasi Möttönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 83
Moi. Laiskanlainen kun olen itse valmistamaan, niin ei kenelläkään olisi kaupan GL1000 hondaan sopivaa kaasareiden synkkauslautaa/laitteita? Ei niin hoppukaan asialla, alkaahan nää ajot oleen entisestäänkin vähillä tuon talven saapuessa =). Ps. Pyörä edelleen myynnissä.

Marraskuu 10, 2018, 15:25:46 ip
Vastaus #335

Kari Sairanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Hoi
Nyt iski laiskuus etsimiseen :-[ Olisiko jollakin tieto siitä, kuinka monen kilometrin välein GL 1000:sen jakopäänhihnoja on tiukattava? Vaihtoväliksi suositelleea 25000 mailia, n. 40000km mutta pitääkö hihnoja välillä tiukata?? Kiitos.

Marraskuu 11, 2018, 08:33:26 ap
Vastaus #336

Marko Villikka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 238
Ei niitä tarvi piuvata vaihtojen välillä jos kerran oikealle tiukkuudelle vaihdossa laitettu.

Marraskuu 17, 2018, 14:07:06 ip
Vastaus #337

Kari Sairanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Hoi
Kiitos Marko tiedosta! Ilmankos´tuota "välikiristysohjetta" ei löytynyt.
Onko jollakin ollut ongelmia kireyden kanssa jos ajaa maksimivaihtoväliin? Millaiselta hihnojen kireys on tuolloin tuntunut?

Maaliskuu 03, 2019, 08:35:42 ap
Vastaus #338

Tauno Nousiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 419
GoldWing 1100 Interstate - 81

Maaliskuu 20, 2019, 21:36:03 ip
Vastaus #339

kari lampinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1318
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Enpä osaa sanoa mittaristosta mitään.

Mutta GL1000 ja GL1100 kaasuttimien synkronoinnista tarinaa täällä. Suosittelen kaikille.
Pyörä mututui hiljaisemmaksi ja reagoi kaasuun aivan erilailla.
Kiitos ,ostin juuri GL 1000 vm 1975 ja tarkoitus synkata omat kaasarit .Eipä tarvi etsiä muuta tietoa kuin tuo.Itsellä kunnoliset digi synkausmittarit.
https://tuumaustauko.blogspot.com/2018/06/gl1100-kaasuttimien-synkronointi.html