Kirjoittaja Aihe: Jälleen kerran vuotavan tankin korjaamisesta  (Luettu 1615 kertaa)

Helmikuu 08, 2013, 10:15:33 ap
Luettu 1615 kertaa

Esko Simonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1082
Niin, asiaa on käsitelty jo monesti mutta silti. Royal Enfield, vanha pyörä. Tankki sisältä jnkv ruosteinen, ei sinänsä haittaisi menoa. Ilmeisenä vikana takakiinnikkeiden seutuvilta vähäistä mutta kiusallista vuotoa. Olettaisin, että tihmuaminen johtuu kiinnityskorvakkeen hitsaussauman halkeamasta. Koska polttoaineena on diisseli, ei syttymisvaara ole suuri. Kosmeettinen haitta lähinnä. Mitä raati esittää tehtäväksi?
Vaihtoehtoina lienevät hitsaaminen, tinaus tai tankin sisustan pinnoitus. Uusi tankki tietty, mutta silloin joutuisi sen sekä maalaamaan että hitsaamaan siihen suuttimelta paluuletkulle sopivan putkenpätkän oikealle alas. Tinaaminen ulkopuolelta olisi "helppo" jos olisi vähänkään kokemusta, pohja olisi saatava tosi puhtaaksi kai. Tai osaako joku neuvoa Pohjois-Savon alueelta jonkun joka osaisi tilkitä?
Takakiinnikkeet taitavat olla näissä sellainen heikko paikka. Helposti kiristetään liikaa... olen fundeerannut että laittaisin holkin vaikka virsboputkesta siihen pulttiin estämään liikakiristyksen jos dementia iskee tai joku krouvikätinen siihen iskee kouransa.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Helmikuu 09, 2013, 08:19:22 ap
Vastaus #1

Kari Palenius

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 413
Hai!
Kyll mie hitsaisin/hitsauttaisin,sen jälkeen silitys tinalla.sisäpuhdistus tietennii-ja pinnoitus jollain tökötillä,ei sitten ihan heti ala vuotamaan uudestaan.
Tuo kiinnitys runkoon myös ehkä ajateltava "pehmeämmäxsi",kuten itsekin olit funtsannut.
KP