Kirjoittaja Aihe: vanhoja kuvia  (Luettu 9559 kertaa)

Helmikuu 23, 2013, 19:35:58 ip
Luettu 9559 kertaa

mika korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 608

Helmikuu 26, 2013, 13:05:40 ip
Vastaus #1

Pekka Kärävä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 881
Keimolan kuvat on vuoden 73 syys TT kisoista.Kuvasarjassa 5 on numerolla 49 Jaakko Lyytikäinen ja 54 Puurtinen savosta. Yli 250cm junnut voitti länsi-venäjän poika Hämäläisen Kaaka :) Vuonna 75 mp kuvissa sivuvaunut olin no.9 rantalan Pepen kyydissä satu-Matin entisellä 3-pyttyisellä sachilla.Löytyy jopa jotain aikeisempiakin kuvia näköjään,,,olihan tuokin aikaa,,,,nyt alkaa temettia iskeä,kun kaikkia ei muista noilta ajoilta.. ???
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2013, 16:24:32 ip kirjoittanut Pekka Kärävä »

Helmikuu 27, 2013, 16:11:57 ip
Vastaus #2

Kari Karttiala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
-73 syyskisoissa meikäläinen työntää polvi ulkona. Numero 11 pyöränä Yrmel 250 ( crossistnga ja rinnassa lukee Kari :))

Helmikuu 28, 2013, 18:20:50 ip
Vastaus #3

Mauri Väisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Kuvasarjassa 5 on todella numerolla 49 Jaakko Lyytikäinen ja numerolla 54 Eino Puurtinen SMK lisäksi samassa kuvasarjassa numerolla 48 ei voi
olla kukaan muu kuin Taneli Lepo AJS 7 R;llä samalla pyörällä jolla hän ajoi viimeisen suomen mestaruutensa 1969. Pyörän kate on ilmeisesti sama
kuin v69. Pyörää kuljettaa nyt näytösajoissa Matti Qvintus.
Ovatkohan kaikki nuo kuvasarjat 1973? Käsiohjelmat olisivat tarpeen, itsellä on Keimolan syys TT ohjelmat vuosilta 1971 ja -75, tekisi mieli nähdä
noitten välivuosien ohjelmat. Joitakin noista kuvista tekisi mieli ostaakin.
Kuvasarjoissa on paljonkin tunnistettavia kuljettajia mm Matti Salonen ja Tapio Virtanen. Pitää katsella vielä lisää.

Maaliskuu 01, 2013, 03:05:19 ap
Vastaus #4

timo bremer

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 21

Vuonna 1975 sivuvaunuluokassa numero 2 ei ole Pentti Moskari, koska sillä on "pulkka väärällä puolella" ja sitäpaitsi sinä vuonna Pena ajoi Königillä ei Hondalla. Sinä vuonna numero kakkosella ajoi Kukkosen Pave ja Kari Karttiala

Maaliskuu 01, 2013, 17:42:21 ip
Vastaus #5

Jari Debner

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Täällä taitaakin olla enemmänkin tietoa näihin kuviin, kuvanipuissa voi olla sekaisin useammankin tapahtuman kuvia, ne on niputettu pelkkien arvauksien pohjalta.
Täällä on kaikki kansiot, muutaman vuosikansioin alla on myös mp kuvia:
http://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Keimolan+Moottoristadion+1966+-+1978/


Maaliskuu 04, 2013, 10:59:18 ap
Vastaus #6

Mauri Väisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Tarkistelin vielä noita kuvia, sarjassa 5 numerolla 48 on todellakin Taneli Lepo ja AJS 7R alkaa olla vierimmäisiä Tantan kilpailuesiintymisiä.
Sarjassa 4 numerolla 30 on Tapio Virtanen TMK. Sarjassa 3 numerolla 13 Kari Lahtinen ViMK, Matti Salonen keltainen nahkapuvun yläosa,
Matin tavaramerkki ampiaiskypärä katteesta näkyy numero 1 joka saattaa ollakin juuri se, sarjassa toisenkin selässä Salonen, lienee Matin
veli Pentti.

Lokakuu 29, 2013, 05:23:21 ap
Vastaus #7

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2136
  • Museoajoneuvotarkastaja
Kukahan on MP6 sarjassa joka ajaa 29 numerolla?

Lokakuu 29, 2013, 06:23:28 ap
Vastaus #8

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Eikös tuo ole Koivuniemen Ante ysi kawalla?

Lokakuu 29, 2013, 14:12:23 ip
Vastaus #9

Pekka Kärävä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 881
Hienoja kuvia...noistahan tulee nuoruus ja hulluus mieleen..tulipahan tuollakin ajettua ja kyydissä oltua... :D

Lokakuu 29, 2013, 15:57:53 ip
Vastaus #10

Pirjo Sikanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
 MP6 sarja,  numerot 7 ja 24.

 Olisiko jotain tietoa ajajista ja pyöristä?

Lokakuu 29, 2013, 17:54:34 ip
Vastaus #11

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Pirjo, n:o 7 on imatralainen insinööri Pekka Tapani Pöyry., teknikko Viljo Pöyryn ainoa poika. Pekka on avioliitossa Suvin, os. Melto kanssa ja
heillä on kaksi sangen kaunista tytärtä, aivan yhtä kauniita kuin äitinsä. Tämä Pekan isä oli varsinainen vauhtiville, jo kilometrin päästä tunnisti milloin Ville on tullut tai mennyt,
sillä isä Pöyry käytti aina poikansa vanhat kisabensat Austin/Morriksessaan ja voitte vain kuvitella miten upeat aromit Vlle aina tarjosikaan
2-tahti sekoituksillaan. Pekan moottoripyöräura alkoi 60-luvun alkupuoliskolla ensin Turnturimopolla ja jatkui siitä upean Honda 125 supersportin
sarvissa. Imatralla oli 60-luvulla vahva mp-vaikuttaja Risto Komonen, Valtionhotellin keittiömestari joka harrasti lähinnä Velocette merkkisiä
brittipyöriä. Tällaiseen " ansaan " Pekkakin sortui hienon Hondan jälkeen, 350 kuutioinen mac oli kyseessä. Tämä Komonen,vahva mies myös
VMPK:ssa oli Imatran moottorikerhon poikajaoston vetäjä Maneesin tallilla jossa minäkin silloin vielä räkänokka, silloinkin, notkuin ja ihastelin
noita isompia sällejä ja niiden pyöriä. Pekasta vielä se että hän on koko ikänsä ollut mukana Imatran moottorikerhon toiminnassa, useampivuotisena puheenjohtajana, Imatran Ajojen järjestelyissä ja Suomen Moottoriliiton hallituksen jäsenenä. Mitäköhän unohtui?

Sitten siitä Peka triplestä. Ensinnäkin se oli S2 eli 350 kuutioinen vuosimallia -71. Noita triplejä sai silloin ostaa Sumekolta ns. riisuttuina
ja verottomina versioina kilpailukäyttöön, eli kaikki tarpeeton oli siirretty maahantuojan varaosahyllyyn ja hinta oli saatu melko sopivaksikin.
Imatralle noita tuollaisia kawoja tuli useampiakin. Se nyt ei varsinaisesti ollut luokassaan mikään tykki, johtuen siitä että luokka oli B yli 250
ksm ja se tiesi sitä että samalla viivalla oli myös H2:set, Tuutit ja ennenkaikkea nopeat TR2 350ksm Yamahat, unohtamatta tietenkään mm.
H1 triplejä. No se triple sitten vaihtuikin jo vuoden päästä TR2 Yamahaan ja myöhemmin Eskelisen Renzon ja Lahtisen Karin vanhaan TZ 350
Yamahaan. Jottei unohtuisi, toisena pyöränä Pekalla oli Kawan 250ksm Samurai, mutta sehän oli ns. vajaapyttyinen! Ai mistäkö tiedän. No se on juuri edelläkerrotun sällin syy että tässä nyt teillekin näitä juttujani kertoilen, sillä Pekka oli naapurista ja pääsin hänen matkassaan sillä kaamealla
Austin pakettiautolla kisareissuille ja sain lämmityskäyttää jompaa kumpaa hänen kilpuriaan ennen startteja jotka usein olivat peräkanaa.

Lokakuu 29, 2013, 18:08:28 ip
Vastaus #12

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
J.K. Pirjolle. Valitettavasti en saa nyt heti millään päähäni tuota tripleä numerolla 24, mutta jospa Karttialan Kari muistais paremmin?
Huomasitko muuten, että samaisessa kuvasarjassa on sitten todella nopeakin triple H1RA numerolla 20 Kaarlo "Ante" Koivuniemen
ohjastamana. Ante ajoi sillä pyörälllä myös GP-kisoja ja se oli osittain tehtaalta saatu.

Lokakuu 29, 2013, 19:13:42 ip
Vastaus #13

Pirjo Sikanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 22
Harri,  suuret kiitokset Sinulle!

Ei voi kun ihmetellä tuota tietomäärääsi ja ihailla sitä, kuinka auliisti jaat tietosi myös eteenpäin.
Autat siten, et pelkästään kysymyksen esittäjää ja tietoa kaipaavaa , vaan todella laajaa lukijakuntaa.

Uskomattoman kattavasta vastauksestasi  kiitän ja kumarran.

Kiitos !
t.Pirjo

P.s. En huomannut Ante Koivuniemeä, hyvä kun nyt mainitsit.

Lokakuu 29, 2013, 19:16:22 ip
Vastaus #14

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2136
  • Museoajoneuvotarkastaja
Eikös tuo ole Koivuniemen Ante ysi kawalla?

No niin,Kiitos.