Kirjoittaja Aihe: AIMO NIETOSVUORI 80 VUOTTA  (Luettu 5694 kertaa)

Helmikuu 27, 2013, 05:03:01 ap
Luettu 5694 kertaa

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Eilen taytti intohimoinen Motoristi, Parinapoika, Partsari, Biker eller pa svenska skinnknutte Aimo Nietosvuori 80 vuotta. Aimo on talla foorumilla ehka hieman tuntematon tyyppi mutta minahan kerron.

Aimo on alun perin kai Sysmasta kotoisin mutta muutti paremman elintason ja ehka haaveilemansa motskarin toivossa Ruotiin jo 50-luvulla, Sinne han jai ja hanesta tuli pirun tunnettu keramiikko ja designeri Svean maassa.

Ruottiin muutettuaan han vaikutti kai ensi siella Tukholman seuduilla, Uppsalassa han oli aika tunnettu pratka persoona niin Vasterasissakin. Mutta loppujen lopuksi han paatyi Skaaneseen sinne Hoganasin seuduille koska siella oli sita savea mista han sai vaannetty niita hienoja keramiikkateoksensa. Jos joku on keramiikasta kiinnostunut niin googlamalla saa helposti selville Aimon saavutuksista.

Eniten tunnettu AIMO on kuitenkin ”parinapoika” saavutuksistaan. Han on koko elamansa aikana ajanut ”moottoripyoralla” eka pyora taisi olla Francis Barnett vuonna 1951. Ensimmainen iso pyora BMW R50 S:n. Aika tunnettu hanesta tuli ehka Laverda miehena, hanella oli kai kaikki isot Laverda mallit mita valmistettiin. Hanella oli myos ”brittikausi” oli BSA:ta ja TRIUMPHIA. Triumphilla han kavi muun muussa entisessa Neuvostoliitossa jo vuonna 1967, aiheesta loytyy artikkeli MC-Nytt lehdessa silloin.

Hanen ”partsariuransa” ehka huippusaavutus on kuitenkin se etta hanella on maailman ennatys kuinka monessa FIM-rallissa (joka vuotinen tapahtuma) on kaynyt. Aimolla on kai jotain 46 kasassa, aika uskomaton saavutus.

Toinen huippusaavutus Aimon uralla on SMC:n perustaminen/ensimmainen virallisena puheenjohtajana toimimisena. Siitakin on tana vuonna kai 50 vuotta. Eli SMC on hieman ”suomalaisen” kasialalla luotu organisaatio. Teille tiedoksi jotka eivat tieda niin SMC on ruotin SMOTO:n vastine, ehka hieman paremmin hoidettu. SMC:ssa on kai jotain 63.000 jasenta luku on viimeisina vuosina hieman laskenut ehka sen takia kun he ovat putsanneet niita ”tupla jasenyyksi” ala kerhoista (onkohan se SMOTOLLE tuttua puuhaa?) SMC:han tarkoittaa hyvin virallisesti Svenska Motorcyklisternas Centralorganisation joka on ehka hieman virkamiesmaisesti vaannetty nimi mutta SMC kelpaa minullekin.,,.., He julkaisevat erinomaisen lehden MC-Folket jonka levikki taitaa olla Ruotsin ”pratkalehtien” suurin.

SMC:n kotisivut loytyvat taalta:
http://www.svmc.se/

Ehka seka SMOTO etta SML voisi niista oppia jotain, jotkut Ruottalaiset ovat aika teravia varsinkin jos siella taustalla on hieman Suomalaista vertaa…

Mutta takaisin AIMO:lle tassa on AIMON:n kotisivut ja hieno kuva kalvakaadi. Kommentit ovat kyllakin silla toisella andra inhemska kielella mutta googlatkaa kaannosta. Kuvakalvakaadi on kyllakin aikamoinen moottoripyorahistoria….

http://www.aimo-nietosvuori.se/46901404?i=48906555

Mina juttelin ihan kuvalla eilen Aimon kanssa se hemmetin Facebookin kautta. Taytyy myontaa etta nykyteknologia on aika hienoa jos sita osaa kayttaa oikein. Minun lyhyt hyvaa syntymapaiva onnitteluni venyi tietysti tunnin sessioksi. Aimo puhuu vielakin sujuvasti Suomea vaikka ehka meille molemmille olisi ollut helpompaa vaantaa samat asiat Skoonen murteella.

Meita yhdistaa paitsi etta meilla molemmilla on seka Suomalainen tausta etta Skoonelainen tausta niin hieman moottoripyorailyakin. AIMO oli minulle ”oppisanta” kun kavin ensimmaisena ”Suomalaisena” (pyora oli Suomen kilvissa) FIM-rallissa Prahassa vuonna 1970 ja hyvin han minua opettikin…

Han on asunutkin viimeiset 30 vuotta ihan lahella meidan Skoonelaista kesamokkia ja me ollaan molemmat kai vielakin Engelholms Motorcykelklubin jasenia. Han oli viime vuonna paassyt mukaan minun kavereiden jarjestamalle Landskrona-Koopenhamina syomis/ryyppamisristeilylle vanhojen ”pratkamuistojen muistellessaan” kaikki osanottajat  kai yli kuusikymppisia…

Minuakin oli tietysti siihen kutsuttu mutta silloin jouduin peruttamaan matkani kun nama pojat jolla on henkisuoja suun edessa ja terava puukko kadessa ja vihreat vaatteet paalla halusivat valtamatta vetaa vatsani auki taas…

Mutta AIMO on loistava tyyppi ja olen ikikiittollinen hanelle etta han avasi minulle Fim-rallin salat. Hanen kautta hieman tutustuin myoskin Laverda kuvioihin Uppsaalalaisen Hasse Blomqvistin kautta, Sikali on vai kumma etta vaikka me asuttiin AIMON;n kanssa ihan 20 km valimatkalla siella Skoonessa niin silloin ei paljon tavattu, FIM ralleissa kyllakin. Ehka me molemmat olimme aina reissuissa…

AIMO on iastaan huolimatta ihan virkea, hanen tunnusmerkkinsa viikset ovat ehka hieman taipuneet alaspain, sydan vahan temppoilee, vasen kasi on yhden pratkakolarin jaljilta hieman klenkka mutta han meinaa yrittaa viela ajaa Ranskaan Pratkalla kevaalla, Sydanvika kuulemma vain vaivaa kun joutuu kavele 20 metria pitempia matkoja ”motskarin” puikkoissa silla ei ole kuulemma vaikutusta. Sitkea kaveri ja tosi ”motoristi” tai ”moottoripyorailija”  no ainakin skinnknutte ja biker,,,

Moin joskus T-Paitoja missa luki ”old Bikers never die they just start to smell Funny”

Mielestani aika hyva sloogani.

MP-Terveisin HIKO

Helmikuu 27, 2013, 09:08:05 ap
Vastaus #1

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Kuvakalvakaadi on kyllakin aikamoinen moottoripyorahistoria….

http://www.aimo-nietosvuori.se/46901404?i=48906555

Olittehan te päässy yhteiskuvaankin...  ;)

Helmikuu 27, 2013, 09:59:29 ap
Vastaus #2

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Niin olinkin vaikka kuva on aika vanha,

Mutta eikoshan se niin on on etta Apinan kaikki tuntee, Apina ei tunne ketaan...,,.

MP-Terveisin HIKO

Helmikuu 27, 2013, 10:14:12 ap
Vastaus #3

juha leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onnittelut Aimolle.
Ja oikein Scuderia Laverda Finlandian puolesta! Eli suomen Laverda kerhon.

Heti kun luin nimen niin tuli mieleen viiksekäs Laverda-mies ja vuoden 1985 FIM ralli jossa hänet tapasin.
1985 oli 40-vuotis juhlaralli saksassa. Itselleni ikimuistoinen tapahtuma kun en ollut aiemmin Fimeissä tahi muissa isoissa ralleissa käynyt.
Ja fimin yhteydessä kävin vieläpä Vincent kerhon kokoontumisessa poikkeamassa! (kyselivät että onko minulla Vincent kun niin kiinnostunut olin. Sanoin että kyllä minulla on  Black Shadow......... tosin harmi se on vain n. 20 cm pitkä pienoismalli! Hyvät naurut saatiin. Sittemmin Vincent-asia on korjattu täysimittaiseksi..ja samanlainen pienoismalli on kaapin päällä uudelleen!).

Minulla oli Fimissä silloin cafe raceriksi rakennettu R65 LS bemari. Samana vuonna minäkin sain sitten lopulta hankittua Laverdan. 1200 Formula Miragen. Oli yksi aikansa nopeimpia pyöriä. Eräs eka GSX750R:n omistava kaveri oli aina pyytämässä kisaan.
Sanoin että mikä ettei: ajetaan mikkelistä rovaniemelle ja takaisin, hän ei ikinä lähtenyt kisaan! Sensijaan kaveri lähti kokeilemaan R:n kulkua saksan baanoille. Oikein otti peilitkin pois kotona ettei jarruta menoa. Harmi kyllä sille tielle kaveri jäi. Ajoi sen ärrän auton perään baanalla kun oli alkanut vilkuilemaan sivulle.
Hiko se jaksaa yllättää olemalla perillä kaikista jutuista kun Hassenkin tuntee. Olin kuullut Hassesta ja lukenut ruotsalaisista lehdistä mutta tapasin hänet  tanskan Laverda tapahtumassa kuutisen vuotta sitten. Hän kertoili mielenkiintoisia tarinoita Laverdoista ja tehtaasta.
Samassa tapahtumassa tuli oltua lounaalla itse Piero Laverdan kanssa. Tuttavat naljaili asian kerrottuani että käyköhän Hondia harrastavat myöskin tehtaanjohtajan kanssa lounaalla? (ja nyt ei varmasti tarkoitettu Hikoa!)
Onko Sinulla Hiko ollut itselläsi Laverdaan ajossa?
T: Leskisen Juise

Helmikuu 27, 2013, 13:03:51 ip
Vastaus #4

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
No Perhaana Juice tai Juise mikahan on oikea sana muoto?

Joo olenhan mina joskus Laverda miehiakin ollut. Ostin joskus  silloin nuoruudessaan sielta yhteisvarastolta kolaroidun Jarmo Jamerin myyman  Laverda GT750:n ihan itselleni. Silla kavin jopa  Kouvolaisten jarjestamalla Kirjokiven Rallissa. Takaisin tullessaan oli taka rengas puhki mutta ajoin urheallisesti takaisin Helsinkiin se 200 km tyhjalla taka renkaalla ja ihan onnistuneesti. Matkassa oli mukana joku muu Laverda mies ehka han muistaa sen tapauksen.

Minahan aika lailla pyorin joskus siella Jarmo Jamerin putiikissa, ihan minun  kotini vieressa Vanrikki Stahlin kadulla joten kylla kai Laverdakin on minullekin aika tuttu ihan  Suomen alkuajoista lahtien.

Syvallisempi tuntemus Laverdaan syntyi kai ensimmaisen kerran Lelleksella kun yrityn ostaa osamaksulla Triumph Bonnevillen osamaksulla. Laverdakin oli kai siella Uppsalassakin esilla. Seuraava muisto Laverda GT 750:sta on varmaan kun se pyora oli kohtalaisen ison skoonalaisen Laverda ja kaikkien muittenkin pratkamerkkien edustajalla kauppiaan ikkunassa esilla Kavlelingissa kotikaupungistani 15 km meidan kesamokille pain. Firman nimi taisi olla Ekdahls  tai jotain. Tyttarella oli ainakin isot tissit, sen muistan.

Kuitenkin siina ikkunnassa istahdin Laverda GT750:n paalle ja nostin pyoran pystyyn siina nayttoikkunan edessa ja pyorassa oli automaatti laukaisu eli sivu jalka lensi ylos. No enhan mina uskaltanut pyytaa apua kun olin siihen aikaan aika lyhytjalkainen joten siella istuin ja nautiskelin sen Laverdan selassa kai tunnin. Sitten kerasin rohkeutta ja ja kallistin pyoraa toiselle sivulle pitaen sivijalka jalalla maassa ja paasin palhakasta eroon. Olisihan se ollut noloa jos olisin tarvinnut pyyta apua tai olisin kaatunut siita nayttoikkunasta lapi.

Toinen aika vahva Laverda muisto on lievasta Suomalaisesta Laurisen Velista jolla oli Laverda GT750:n varmaan ensimmaisena Suomessa, Veli  oli aika kova kannamaan ja olen viettanyt hanen kanssa montakin markkia tapahtumia. Laurisen Veli on kuulemma kuollut joten RIP….

Sitten seuraava Laverda muisto on Hasse Blomqvistin ajoilta. Olin menossa FIM ralliin Prahaan 1970  ja ehka Itaberliinissa tormasin Hasse Blomqistiin ja hanen vaimoonsa. Hanen vaimonsa oli liikkeella Triumph 350 kuutioieslle Triumphilla. Hasse tietysti Laverdalla. No FIM:n jalkeen ajettiin yhdessa Breganzeen Laverda tehtaalle. No Hassehan piti hieman tehda siella toita, silloin han oli kai Lelleksella Laverda Pomo, ja myohemmin Italian kielen taitoisena Laverdan PR-toiminnasta vastaava henkilo mutta vaimon kanssa viettimme Massimon Laverda Viinitarha huvilalla kai viiko juodessaan sita punaista vahanalkohoolista litjua ja tayttaessamme mahoimamme pastoilla. Oli hauskaa,,,

Seuraava muistoni on Laverdasta  on varmaan vuosi myohemmin. Kavin taas tehtaalla ja sain taas hyvan vastaanoton vaikka oli Tuutti alla. No sekin reissu ainakin paatyi siihen etta istun yhden erittain kauniin ja aurinkoisen kesapaivan Laverdan kolmepyttysten suunnittelijan kanssa syomassa hyvaa italialaista jaateloa maustettuna konjakilla koko paivan. Lopputulos oli varmaan se etta mina osaisin vielakin valmistaa hienon kolmepyttysen moottorin ja suunnittellija osaa juoda pohjanmaan kauttaa…Mina maksoin laskun ja paikka oli Breganzen keskustorilla oleva ravintola.

Siina minun mitaton Laverda Tarinani,

MP-Terveisin HIKO

Helmikuu 27, 2013, 22:45:50 ip
Vastaus #5

juha leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh hehh Mainiota tarinoita. Eikä mikään  mitätön Laverda tarina! (vinkkaan Laverda kaverit lukemaan tarinan)
Itselläni on ollut myös muutamia GT750:siä. Ja SF.iä  (olen laittanut niitä MR kilpiin,  ajamisten jälkeen ne ovat menneet eteenpäin  uusien haasteiden alta..sellaista se on persaukisen mp sekakäyttäjän arki..).
Mutta kolmimukisista olen parhaat kiksit saanut. RGS:n jälkeen (joka pöllittiin Prahassa) on tuo nykyinen tallissa oleva  120 asteinen SFC 1000 on ollut jo aika kauan ja se on vanhan Laverda tehtaan  kehitystarinan huippu ja muutoinkin makoisa pyörä.
(paitsi poliisien mielestä kun ottavat aina kortin pois kun yritän siitä nauttia eli pyörä jota ei voi ajaa kuin runsaalla kädellä! Kuten Pierollekin sanoin niin vanhanaikainen pykälin toimiva sytkä ei haittaa kun kierrokset ei ole alhaalla kuin käynnistettäessä..).

Oliko Kirjokiven rallin aikaan armoitettu Laverda enthusiasti Hirvosen Markku kehissä? (ex. r.i.p. Laverda kerhon vetäjä).
Massimohan kävi suomessa edesmenneen ylämaan "super" Laverdaharrastaja Salmen Japen (r.i.p) luona oikein kylässä. Vierailivat silloin  savonlinnassakin mutta minä olin harmi kyllä jossain reissuillani. (ja tuohon aikaan sekaannuin harrikoihin.. on niitä toki vieläkin)
Laverda hommassa on sitä jotain mitä moni ns. normi motoristi tuntuu kaipaavan mutteivat välttämättä olen niin rohkeita valinnoissaan ..tämä on vain minun oma mielipide.
Terveiset savonlinnasta. Juise
Jk.  Potkaisin juuri ensikertaa käyntiin hiljan hankkimani pikku 450 Desmon. Mahtavan soundin päästi megafonista.. ja jotta mukavat luettavat jutut jatkuu niin miten on Hikon "vanhan koulukunnan" Ducati kokemukset?

Helmikuu 28, 2013, 09:33:50 ap
Vastaus #6

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mutta eikoshan se niin on on etta Apinan kaikki tuntee, Apina ei tunne ketaan...,,.

MP-Terveisin HIKO

Näin minullekkin on kerrottu.  ;)

Helmikuu 28, 2013, 11:27:55 ap
Vastaus #7

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Joo Juise tai Juha tai juice mika nimesi nyt onkaan.

Joo se Kirjokivikeikalla taisi nimeenomaan tama Hirvosen Markku olla mukana. Han ajoi minun perassani sielta Kirjokivelta Helsinkiin kun hanen mielesta minun ajoni silla tyhjalla takarenkaalla naytti hieman levottomalta...Ikava etta han on RIP.

Minullahan olsi paljon muitakin Laverda muistoja varsinkin Breganzesta. Olen jopa kaynyt yhdella pajalla kaynnistamassa Massimo Laverdan 12 pyttysen Lamborghinin kun se oli pari vuotta seisonyt tyhjanpanttina. Rikkailla puimuri ja traktorivalmistajailla on siihen varaa....

On siella Breganzessa yksi toinenkin ravintola jossa soin aina ilmaiseksi kun omistaja oli parinapoika Laverdalla itse. Taitaa olla jotain kuviakin siita...

Ja siina keskustorin kuppilassa oli kivaa katsoa, jaateloa ja konjakkia maistellessaan, kun Laverdan koeajokuskit ajoivat ohi ja moikkasivat kun olivat uusien Laverdojen koeajoissa. Niin silloin joskus ennen.

Joo ja onhan minulla hieman muutama Ducati muistokin mutta paljon koyhkeisemmat. Mutta luulen etta kaksi minun aikaisemmin omistamia Ducateja olivat Helsingin Pratkamessuillakin askettain esilla, toinen Ducati 55 "mopo" ja toinen 125 cc kilpuri. Mutta Ducatista joskus myohemmin. Olen nytkin liian paljon esiintynyt VMPK:n sivuilla. Joku voi ottaa nokkiinssa....

MP-Terveisin ja hieman Laverda Terveisin HIKO

Helmikuu 28, 2013, 14:42:21 ip
Vastaus #8

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

... Mutta Ducatista joskus myohemmin. Olen nytkin liian paljon esiintynyt VMPK:n sivuilla. Joku voi ottaa nokkiinssa....

Höpö höpö. Se on siitä hieno tämä internetti, että kenenkään ei ole pakko tekstejä lukea, jos ei halua. Minkäs sille voi, että toisille sattuu ja tapahtuu enempi...

Helmikuu 28, 2013, 15:02:37 ip
Vastaus #9

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
No Hyvaksyn vastauksesi,

Mutta joten tasta ei tulis lyhyt ja tylsa viesti niin oletko sukua Heikki Kuvaajalle joka kai vielakin vaikuttaa siella Raision suunnassa Cycle Worldissa. Olen joskus ostanut hanelta jonkun puolikkaan saarenklin siella Turun kauniissa saaristossa ja olen hanen kanssa aika paljon ollut tekemisessa.

MP-Terveisin HIKO

Helmikuu 28, 2013, 18:40:14 ip
Vastaus #10

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tietääkseni ei ole sukua. Ainakaan läheistä. Tämä meidän Kuvajien haara on enempi tuolta Sallan ja vanhan sallan puolelta.

Maaliskuu 01, 2013, 20:10:59 ip
Vastaus #11

juha leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjens! Ainahan on niitä jotka on kateellisia niille jotka uskaltaa elää niinkuin haluaa.
(Hiko, tuo minun kutsumanimi on yhden sukulaispoika  lauluntekijän mukaan. Hän oli Juhani ja minä olen Juha. Ja kun pyöräporukoissa yhdestä sun toisesta syystä on juiceja niin aloin jossain vaiheessa kirjoittamaan kutsumanimeni s-kirjaimella eli Juise.

Asiaan: Millä pyörällä Aimo nykyään ajelee?
(olen kuullut aika mainioita juttuja noista italian tehtailijoiden "källeistä" eli herjoista toisilleen.. liittyen noihin Lamboihin ja Maserateihin..
Se sinulla ollut kisa 125 Ducati lienee nykyisin Turussa?)
t Juise
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2013, 22:11:56 ip kirjoittanut juha leskinen »

Maaliskuu 03, 2013, 15:03:10 ip
Vastaus #12

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Herra Laverda'
'
Luulen etta Aimolla on bokseri BMW alla,

Joo kyllahan minulla olisi niita Lambo, Maserati ja Ferrarikin muistoja hieman, Olenhan mina aika monen Italialaisen tehtaan edustajanakin joskus ollut ja heillahan oli siihen aikaan kolmikertainen kirjanpito, yksi verottajalle, yksi jolla katsottiin miten firma oikeasti menee ja yksi rahoittajapankeille.

Joten sita hieman pimeata valuuttaa siella loytyi jonkun verran ja niilla oli kivaa ostella leluja,,,,Ja Sveitsin rehelliset pankiirithan asuivat ihan naapurimaassa,

Nythan sita vyyhtia kai hieman yritetaan putsailla ehka entisen Italian keskuspankin paajohtajan opastuksella, nimi taitaa olla Monti, Luulen etta sama kaveri oli osakkaana siina yhdessa kansaivalisessa konsullttifirmassa missa minakin olin partnerina ja jos niin niin olen hanenkinkin kanssa kai siella Garda jarvella joskus ottanut kuppia ja parantanut maailmaa, Han oli kai silloin jonkun Milanon yliopiston proffa jos han se on sama henkilo mutta voin olla tassakin asiassa vaarassa. Taytyy varmaan joskus asiaa vahan tarkistaa.

Kuitenkin hieman tuoreimmat Ferrari ja urheilu auto muistelot minulla on taaalta kaukoidasta.

Oli tosi liki etta en jotain viitisen vuotta sitten ostanut kaytetyn mustan Honda NSX alumiiinista tehty urheiluaton. Hinta oli ihan sopiva ja auto oli ihan hyvassa kunnossa mutta onneksi soitin Suomeen ja kysyi yhdelta entiselta asiakkaalta joka on tyonjohtaja Veholla ja jonka kanssa olen hieman Kambodjaa kiertanyt miten sellaista voi huoltaa ja sieltahan tuli aika tyly vastaus etta varmaan Japnista tarvitsee joku remonttireiskan tilata paikalle. Sitteen hieman mietin mita milla silla auolla tekisin ja melkein valmiiksi tingitty kauppa peruuntui. Honda NSX auto on kyllakin kymmenen kertaa parempi auto kun Ferrarin vastaavat. Minahan olen hieman Hondamies.

No seuraava Ferraimuisto oli kun olin Bangkokissa jotain lievaa bisnesta hoitamassa ja olin liikkeeella yhden Thaimaalaisen poliisin/arrmeijan majuuriupseerin kanssa. Hanella oli tietysti Valkoinen Lexus alla, virkamiespalkat tosin ehka ei oikein siihen auton ostoon olisivat riittaneet mutta tamahan oli Thaimaa....Kaveri jonka olin kai vahan aika tuntenutkin oli kai jotenkin Thaimaan joko armeijan tai poliisin palveluksessa mutta han oli tarkkampuja. Olen melko varma siita etta han oli se joka ampui silloin pari vuotta sitten sen lakkokenraalin aivot pihalle kun siella Bangkokissa mellakoittiin vahasen.

Mutta han oli tyyppina ihan nasta mutta ehka hieman erikoinen. Han asui m.m. ihan hienossa talossa ja kahden vaimonsa kanssa samassa huushoolissa, ja kuulemma onnellisesti.Jos on rikas niin saa tehda mita huvittaa...

No hanen kanssa me joskus siina Bangkokin hieman syntisessa yoelmassa joskus pyorittiin ja han naytti minulle niita Bangkokin Jet Set paikat, Yhden diskon edessa oli varmaan toistakymmenta Ferraria parkeerattuna ja sinne tietysti sisaan,

No siella tormasin Red Bullin omistajan poikaan. Tamahan on asia jota ei oikein Suomessa tiedeta mutta Red Bull on todella 51% Thaimaalaisen perheen omistuksessa, Hanella oli punainen Ferrari siella Discon edessa, mutta han kertoi minulle Red Bullin tarinan, tai oikeastaan Krateng Daeng tarinan koska se Red Bull Thaimaan murteella ja se firman alku. Pitasi varmaan joskus sekin tarina pistaa paperille kun Red Bullhan on aika voimakas vaikuttaja moottoriurheilussa.

No tahan Red Bull tarinaan kylla liityy aika ikavakin tarina, tama Krateng Daengin edesmennen perustaja pojanpoika tormasi puolisen vuotta sitten pienessa kokaini ja alkohoolihoyryssa Ferrarillaan pratkapoliisiin ja poliisi kuoli. Poika lahti tietysti pakoon nutta hieman tyhmasti han ajoi suoraan isansa luo ja sieltahan poliiisit nappasivat hanta ja tuulilasi Ferrarissa oli paskana.

No linnaan han joutui mutta jostain syysta han paasi sielta pois kun kuolleen poliisin sukulaiset vetivat vaatimuksensa pois. Sukulaisten pankkitilin saldo oli kuulemma kovasti kasvanut sina aikana. Nyt se pojaklopi on kai vapaallla takuurahaa vastaan ja odottaa oikeudenkayntia. Sinansa Thaimaalainen poliisi ei oikein tykkaa kun koleegat tapetaan mutta Money Rules. Saa katsoa miten siella loppujen lopuksi kay.

Siinahan tuli Teille taas vahan Hikomaista taloushistoriaa vahan urheilu autojuttua ja jopa vahasen pratkaasiaakin, ja ehka hieman miettimisen aihettakin,

Ja tama Threadihan piti olla Aimo Nietosvuoresta ja hanesta kysymykseen vastasin kai, mutta kun mina en vanhoilla paivilla osaa keskittya olennaiseen.

MP-Terveisin HIKO