Kirjoittaja Aihe: Indian (Polaris) julkistaa uuden konemallin !  (Luettu 5745 kertaa)

Maaliskuu 11, 2013, 20:56:10 ip
Luettu 5745 kertaa

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515

Maaliskuu 12, 2013, 20:04:53 ip
Vastaus #1

Uula Kuvaja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1973
Makia on! Turhan kiiltävä vain omaan makuun...

Maaliskuu 13, 2013, 10:29:57 ap
Vastaus #2

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3436
  • Mamu
Lieneekö käytetty paljon lentokonemetallia kun näyttää leijuvan varjonsa yläpuolella...

Maaliskuu 13, 2013, 11:28:23 ap
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
Öö..öö..Uuden ?   :P

Eikös tommottis veekakkosia ole tehty americoissa jo yli sata vuotta ?

Ja jo 80 vuoden kuluttua tuotannon aloittamisesta, saivat ameriikan insinöörit kehitettyä sitä niin paljon
että öljyt alkoivat pysyä koneen kuorien sisällä. ....:D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2013, 14:17:36 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 13, 2013, 16:08:44 ip
Vastaus #4

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1854
  • naavaparta
Hyvältähän tuo mylly näyttää mutta saundit ei olleet kohdallaan.
Kuulosti just samalta kun eukon Honda VT 750 C2 Shadow.

Oliko tuo kone niinkuin originaali kone 42 asteen kulmalla?
Eipä taida olla, tai silmät ja korvat valehtelee.

Jos ei ole 42 astetta niin uusiksi tuo menee.

Maaliskuu 13, 2013, 17:42:53 ip
Vastaus #5

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
111 cubic inches
More than 115 ft-lbs of torque
49-degree air-cooled V-Twin
6-speed overdrive transmission
 

49 astetta kertoo tilastot. Liekö huono juttu sitten, mutta tuo ääni on kyllä aika tussu kieltämättä. Onko Harrikka saanut äänensä patentoitua, ettei Intianilla ole asiaa niille ääniapajille enää...
 


Maaliskuu 13, 2013, 17:51:13 ip
Vastaus #6

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
 :D

Minun mielesta Harrikka ei koskaan saanut sita aanta patentoitu, se taitaaa olla kaupunkilegendaa vaan...

MP-Terveisin HIKO

Maaliskuu 13, 2013, 18:19:40 ip
Vastaus #7

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1854
  • naavaparta
Lainaus
Minun mielesta Harrikka ei koskaan saanut sita aanta patentoitu, se taitaaa olla kaupunkilegendaa vaan...

Jo vain selvisi nopeasti tämäkin. Siksi koneessa oli VT750 Hondan saundit koska sylinterikulmassa on vain 3 asteen ero.

Harrikassahan on 45 asteen kulma ja eikös vanhat inkkarit olleet 42 asteisia.
Äänikin on Inkkarissa vähän erilainen.

Tuossa kun minuutin kohdalta alkaa kuuntelemaan niin siellä on Inkkarin saundit kohillaan.
1948 Indian Chief motorcycle comes back to life after 40 years

Eikö näissä pyörissä ole tuo äänimaailma tärkeä juttu ja yksi osa tunnelmaa?
Olis kuvitellut että tekisivät uuden koneen heti oikein kun kerran Indian nimenkin siihen kylkeen ovat laittaneet.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2013, 18:23:51 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Maaliskuu 13, 2013, 19:36:11 ip
Vastaus #8

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Olis kuvitellut että tekisivät uuden koneen heti oikein kun kerran Indian nimenkin siihen kylkeen ovat laittaneet.

Polaris varmaan käyttää tuota konetta myös moottorikelkoissaan, joten ääni ei liene ainoa määräävä tekijä...

Muuten, paljonko tuolla sylinterikulmalla sitten lopulta on merkitystä koneen äänenmuodostukseen ? Oon luullut että Harrikalle ominainen hörskyvä käyntiääni syntyy siitä kun molempien sylintereiden työtahdit tulee peräkkäin ja sitten on kaksi tahtia "tyhjää".

Maaliskuu 13, 2013, 19:48:31 ip
Vastaus #9

Timo Junno

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3165
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Tuohan pitäis joskus kokeilla... Kääntäis ducatista toista nokka-akselia 180 astetta. :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Maaliskuu 13, 2013, 21:32:19 ip
Vastaus #10

Pekka Koivu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 829
  • Jäsen 8930
Olis kuvitellut että tekisivät uuden koneen heti oikein kun kerran Indian nimenkin siihen kylkeen ovat laittaneet.

Polaris varmaan käyttää tuota konetta myös moottorikelkoissaan, joten ääni ei liene ainoa määräävä tekijä...

Muuten, paljonko tuolla sylinterikulmalla sitten lopulta on merkitystä koneen äänenmuodostukseen ? Oon luullut että Harrikalle ominainen hörskyvä käyntiääni syntyy siitä kun molempien sylintereiden työtahdit tulee peräkkäin ja sitten on kaksi tahtia "tyhjää".
Ei se kulma tosiaan sitä ääntä tee, vaan se että molemmat kiertokanget ovat samalla kaulalla, ja sytytys tapahtuu epätasaisin välein. syttö-315 astetta-syttö-405 astetta, syttö-315 astetta, syttö- jne. Eli kahdella kierroksella kaksi syttöä, mutta epätahtisesti.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Maaliskuu 13, 2013, 21:34:20 ip
Vastaus #11

Timo Junno

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3165
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
....vissiinki neljällä kierroksella kaks työtahtia epätasasesti... ?
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Maaliskuu 13, 2013, 21:51:08 ip
Vastaus #12

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2201
  • Kukkahattusetä
Eikö se kakspyttynen sytytä joka kierroksella riippumatta siitä, kuinka ne pytyt on aseteltu?
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 13, 2013, 22:21:14 ip
Vastaus #13

Petteri Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1515
Eikö se kakspyttynen sytytä joka kierroksella riippumatta siitä, kuinka ne pytyt on aseteltu?

Nelitahtikoneen yhdessä sylinterissä sytytystulppa välähtää puristustahdin ja pakotahdin aikana, vai miten se oli ? Jos kakspyttynen kone on sitten silleen tuunattu, että kun toisessa sylinterissä on meneillään puristustahti, on toisessa sylinterissä pakotahti, niin sillonhan sytytystä tapahtuu vaan joka toisella kierrokselle. Imu ja tyätahdin aikana ei tulpat koneessa kipinöi...?

Maaliskuu 13, 2013, 22:36:52 ip
Vastaus #14

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2201
  • Kukkahattusetä
No kön mulla on kolme kakspyttystä tuolla tallissa. Ja jos kone ei ole bigbang, eli sellainen joka sytyttää pytyt samalla kierroksella -tai perinteisen paralleltwinin kyseessä ollen yhtäaikaa- niin silloinhan sytytys tapahtuu väkiselläkin joka kierroksella. Ykspyttynen sytyttää joka toisella kierroksella ja jos siihen lisätään toinen pytty eri vaiheeseen, niin silloinhan sytytetään joka kierroksella.


Tuolla voi kurkata kuinka boxeri toimii.

http://animatedpiston.com/BMW.htm
Kahden pytyn loukussa.