Kirjoittaja Aihe: KymiRing ratahanke  (Luettu 7396 kertaa)

Maaliskuu 22, 2013, 16:45:34 ip
Luettu 7396 kertaa

Timo Pohjola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7
Olemme saavuttaneet tärkeän virstanpylvään kansainvälisen suorituspaikan saamiseksi Suomeen. KymiRing Oy on perustettu ja perustaja-
tahoja ovat Suomen Moottoriliitto ry, AKK Sports ry, A.Ahlström Oy ja Iitin kunta.
Asemakaavoitus on alkanut ja hankkeessa täysipäiväisesti työskentelee allekirjoittaneen lisäksi kerhoveli Pekka Sorvali. Toivon, että voin
lähitulevaisuudessa kertoa myönteisiä uutisia hankkeen etenemisestä kohti maalia. Lähtö on tapahtunut. Ja kun tuli Okille luvattua.

Maaliskuu 22, 2013, 17:57:05 ip
Vastaus #1

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1608
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Hyvä äijjät! Nyt tulee peukkua ja monta kertaa! Jo on aikakin saada Suomeen OIKEA nykyaikainen
moottorirata. Käyttäjiä ja yleisöä ei tule puuttumaan tästä moottoriurheiluhullusta kansasta!
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Maaliskuu 22, 2013, 18:26:31 ip
Vastaus #2

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 571
 ..toivottavasti alueelle tulee järkevä crossirata, voin kyllä tulla demonstroimaan miten "kulmikkaasta" pöytähyppyristä voi harrastelija kaatua, hajottihan esim. ammattikuski samuli arokin itsensä pahasti vantaan maalihyppyrissä.. ,eivät nykysukupolven ratasuunnittelijat taida tuntea käsitettä vauhtihyppyri ( mikä on turvallinen ja tarjoaa mahdollisen ohituspaikan kunnon leiskauttajalle!).
Sweet dreams are made of cheese

Maaliskuu 23, 2013, 07:30:32 ap
Vastaus #3

Timo Pohjola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7
Kauppatieteiden tellingille tiedoksi juuri näin edetään. Radat tehdään lajien ehdoilla, crossi- ja speedway ovat listan kärjessä. GP-radan
simultaatiossa kierrosaika MotoGP-pyörällä on 1.42,76, mutta itse uskon, että pitkäaikainen ystäväni Harri jalan toimiessa pyörii n. 1.44,00
tienoolla.(riippuu tietysti suuttimista). Ja Oki sitten siihen väliin.

Maaliskuu 23, 2013, 08:37:30 ap
Vastaus #4

timo t.laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 571
 jep, hyvältä kuulostaa :) ,uskon että tulee olemaan paljon käyttäjiä, ainakin jos on kohtuulliset ratamaksut, kastelulaitteisto ajan tasalla ja ns. osittainen lanaus viikoittain.
Sweet dreams are made of cheese

Huhtikuu 26, 2019, 11:24:49 ap
Vastaus #5

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 232
Kymiring etenee. Youtubesta löytyy useita videoita hakusanalla kymiring.


Tässä yksi hyvä esittely, musiikkikin kohdallaan:

https://www.youtube.com/watch?v=lSXNYJzJ0vg


Tässä tuoretta kuvaa, julkaistu viime viikolla:

https://www.youtube.com/watch?v=ojHgh5YgZRE
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Huhtikuu 26, 2019, 20:03:02 ip
Vastaus #6

Tero Ahola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 26
tullee usein ajettua tekeleen ohitse.paljon on vielä tehtävää saas nährä riittääkö nää eurot vai tarviiko ruinata viel lisää.

Toukokuu 13, 2019, 10:01:16 ap
Vastaus #7

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3311

 Testiajojen lipunmyynti alkanut.

 https://www.moottoriurheilu.tv/suomen-ensimmaisen-motogp-testiajojen-liput-vain-ennakkomyynnissa-lipunmyynti-alkaa-tanaan-maanantaina-klo-12-00/

 Takamutkan risukkoon saa lipun viidelläkympillä.  :P
  Antaa viitettä, ettei eläkeläisen tarvitse vaivautua ensi kesänä kisoja katsomaan kohtuuttomien lipunhintojen vuoksi. Oletan.    :-[

Toukokuu 13, 2019, 10:27:23 ap
Vastaus #8

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2911
Juu, FIM on myynyt kaikkien MM-sarjojen promootio-oikeudet liiketaloudellisin periaattein toimiville yrityksille.  Ne yritykset rahastavat järjestäjiä, mainostajia ja TV-yhtiöitä.  Pääsyliput maksavat.

Asialla toinenkin puoli on, niinkuin yleensä.  70-luvulla, kun RR:n MM-sarjassa kiersi joku puolituttukin, joutuivat kuskit neuvottelemaan startit joka kisaan erikseen.  Ja esimerkiksi tilanteissa, jos Italian kisaa ennen italialaisen kuskin uhkana MM-taulukossa oli muunmaalaisia, ei näille aina ollut paljon starttirahoja tarjolla, jos yleensä edes paikkaa kisaan... Ja ehkä lisääntynyt mainosraha sarjassa on tuonut järjestämiseen enemmän ammattimaista otetta, siis myös kaikkien turvajärjestelyjen osalta.  Sirkuksessa pyörivä rahasumma on kokonaisuudessaan tsiljoonakertainen 70-lukuun verrattuna, ei ole varikolla perhekuntia vanhan brittipakettiauton ja teltan kanssa maailmaa kiertämässä isän starttirahojen varassa sinnitellen.

Katsojan kannalta TV-lähetysten taso on nykyisin niin hieno, että parhaiten kisan näkee TV:stä, siitä ei pääse mihinkään.  Mutta tunnelmaa ei aisti TV:stä, ei siitäkään mihinkään pääse.

Näillä systeemeillä on kuitenkin itse kunkin päätöksensä tehtävä, ostaako lipun vai ei, meneekö paikanpäälle katsomaan vai ei.  Vaikka rahaa olisi jollain reilustikin lipun ostamiseen, on kuitenkin vaihtoehtoisia kohteita olemassa, eikä ole kellään sellaista ämpäriä, johon tulee heti pois otetun tilalle uutta rahaa.  Jos myyjä hinnoittelee itsensä ulos, voi jäädä luu käteen.  Lipun ostajan kannattaa kuitenkin katsoa koko kisaviikonlopun kuluja ja suhteuttaa lipun hinta tuohon kokonaisuuteen.

KymiRingin hanke kaiken kaikkiaan on kunnianhimoinen, ja riippumatta omista päätöksistäni toivon sille parasta mahdollista menestystä jatkossa.

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2019, 10:29:11 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Toukokuu 13, 2019, 11:06:19 ap
Vastaus #9

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3018
Cost of Hosting Every MotoGP Grand Prix In 2016
May 28, 2016 By totalsportek2
Average cost of hosting a MotoGP grand prix is around $7-$9 million a year. Qatar motoGP orgnizers has to pay around $12 million a year to Dorna to be able to host a MotoGP grand prix every year. We take a look at each and every circuit’s contract with “Dorna”.

https://www.totalsportek.com/motogp/cost-of-hosting-a-grand-prix/

Googlella käännetty:
MotoGP grand prix -palvelun isännöinnin keskimääräiset kustannukset ovat noin 7-9 miljoonaa dollaria vuodessa. Qatarin motoGP orgnizersin on maksettava Doranalle noin 12 miljoonaa dollaria vuodessa, jotta he voivat järjestää vuosittain MotoGP-grand prixin. Katsomme jokaisen piirin sopimusta Dornan kanssa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 13, 2019, 13:19:15 ip
Vastaus #10

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3311
Toivottavasti ei nyt sekoiteta KymiRing aihetta kirjoittelemalla yleisiä...

 Kirjoitan kuitenkin ja mutu-tuntumalla irroittelen päästäni yksittäisiä muisteloita.
 Hyvinkään MM-cross. Miksei ole muutamaan vuoteen ajettu ?
 Ei siellä, eikä Lavangossa tai muualla.
 Olen ollut epävirallisissa keskusteluissa, jollen nyt mukana, niin ainakin kuulolla.
 Kisoja ei ole haluttu järjestää, koska ne eivät tuota kerhoille haluttua tulosta.
 Kilpailun järjestysoikeudesta joutuu maksamaan suht ison kiinteän summan ja sen lisäksi tietyn provikan lipputuloista. Esim. Hyvinkäällä oli kipeä paikka vyön alla, kun Youthstream laski lipputulot koko laskennallisen ihmismäärän mukaan, sisältäen lipunmyyjistä lippumiehiin. Ero kokonaismäärässä on melkoinen, kun kaikki toimitsijat ja muu kilpailun kannalta välttämätön ihmismäärä vähennetään lippujonosta.
 Lipun- ja makkaranmyynti on se joka jättää järjestäjälle jotain, sponssit yms. taitavat väkisinkin tulla Y-s;n kautta.
 Viimeksi maksoin muistaakseni 70e kahdenpäivän lipusta, jolla pääsi myös varikolle.
 Joskin ostin sen Van Hoorebekin mekatsuilta, joten ei tainnut kerho siitä hyötyä.   Hyi mua !

 Mutta kyllä se lipunhinnoissa kipuraja on, laji kuin laji ja sitä on järjestäjän tarkkaan mietittävä.
 Itse en, hetkellisen mielenhäiriön poislukien, tule kahdesta kisapäivästä yli satkua maksamaan.
 Veikkaan ettei moni muukaan lajin ulkopuolinen kisaturistiperhe näin tule tekemään.
 Tulee kallis viikonloppu kaikkineen esim. 4 henkiselle perheelle.

 Elämä on valintoja täynnä, joten en valita, kunhan jurputan ja sen voi jättää omaan arvoonsa...

ps. trial-kilpailuihin on yritetty sovitella käänteistä lipunmyyntiä, mutta hyvistä tarjouksista huolimatta ei yleisö ole paikalla vaivautunut.    Ehe ehe...

Toukokuu 13, 2019, 15:53:08 ip
Vastaus #11

Mika Komulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 956
No ei noi jutut ohita Kymiringiäkään, MotoGP oikeuksia hallitsee Dorna joka myy kisojen järjestelyoikeudet haluamaansa hintaan niille joilla on liitua millä piirtää. Ja ne oikeudet maksavat miljoonia, ei kymppitonneja. Petri on ottanut tuossa kalleimman joka on Qatar ja siellä tunnetusti rahaa on. Yleensä sopimukset on monivuotisia, hinnat per kisa 3-4 miljoonasta ylöspäin. Samoin Dorna myy tv-oikeudet ynnä muun alueella tapahtuvan kaupan. Nyt Kymi valitsi järjestelyt hoitavaksi tahoksi Lahti Eventsin joka hoitaa myös Salpausselän kisojen järjestelyt. Mielenkiintoinen pointti onkin se että kuka tai mikä on se taho joka maksaa Dornalle kisojen järjestämisoikeudesta. Epäilen että Lahti Eventsiltä sitä rahaa ei löydy vaikka kaupunki juuri pääomitti sitä kahdella miljoonalla. Siellä on lisäksi melkoinen traileri siitä miten kisa pidetään ja mitä siellä pitää olla.
Elämme mielenkiintoisia aikoja.. Toivotaan että homma hoituu.

Toukokuu 13, 2019, 16:53:05 ip
Vastaus #12

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3018
Mielenkiintoinen pointti onkin se että kuka tai mikä on se taho joka maksaa Dornalle kisojen järjestämisoikeudesta.

Tuossa lauseessa on paljon pohdittavaa ja joka saattaa vielä aiheuttaa hämmennystä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 13, 2019, 17:10:32 ip
Vastaus #13

antero mäkelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 78
Mielenkiintoinen pointti onkin se että kuka tai mikä on se taho joka maksaa Dornalle kisojen järjestämisoikeudesta.

Tuossa lauseessa on paljon pohdittavaa ja joka saattaa vielä aiheuttaa hämmennystä.

Voisi olettaa että kisoja järjestävät tahot suunnilleen tietävät mitä ovat tekemässä.

Toukokuu 13, 2019, 17:37:10 ip
Vastaus #14

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3018
Mielenkiintoinen pointti onkin se että kuka tai mikä on se taho joka maksaa Dornalle kisojen järjestämisoikeudesta.

Tuossa lauseessa on paljon pohdittavaa ja joka saattaa vielä aiheuttaa hämmennystä.

Voisi olettaa että kisoja järjestävät tahot suunnilleen tietävät mitä ovat tekemässä.

Niin voisi olettaa, mutta kun ollaan suomessa, niin uskoo kun näkee...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.