Kirjoittaja Aihe: Missä ajettiin tämä kisa?  (Luettu 7509 kertaa)

Huhtikuu 05, 2013, 09:54:53 ap
Vastaus #15

Stefan Holmström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1420
  • Pystykierreasentaja
Nuo rekkarithan siirtyi usein toisiin pyöriin, joten ehkä se oli britissä ja meni sitten AWO:on?

… vai tulkitsenko rekkarin väärin?

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2013, 09:57:03 ap kirjoittanut Stefan Holmström »

Huhtikuu 05, 2013, 10:58:53 ap
Vastaus #16

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8465
Moi!

Onhan tuo kilpi ihan luettavissa-ja varmaan onkin ollut AWO.n pyllyssä joskus.Mutta AWOn
käyttö sorarännihommiin arvelluttaa-sen verran ajanut semmoisella itekkin.Mieluummin jollain
muulla kumminkin.

Kuvakulma on hiukka kinkkinen-mutta en edelleenkään näe tuossa kuvassa AWOa?

ja kyllä niitä koneita on aina ajettu kilvillä ja "kilvillä"..

t. Markku

Huhtikuu 05, 2013, 21:49:51 ip
Vastaus #17

Esa Manninen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Jospa tuo keskimmäinen numero olisi nolla. Eikö siinä ole kiinnitysruuvi keskellä, mikä tekee siitä kahdeksikon näköisen. Löytyisiköhän kilvellä TE-602 Royal.?.

Huhtikuu 06, 2013, 01:33:44 ap
Vastaus #18

Juhani Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 826
Kyllähän kuva lienee Laaksosta ja kuvan oikeassa reunassa oleva toimitsija voi hyvinkin olla Leo "Gandhi" Lindblom virallisessa SML:n  kerhobaskerissaan. Jotta homma menisi vaikeammaksi, niin 1952 oli viimeinen vuosi, jolloin kuskeilla oli vielä numeroliivit. 1952 oli kurakisa, josta näyttö Tapsan sivuston ensimmäisessä kuvassa. Kuvassa muuten on Rafu Saastamoinen piikin TWN:llä (kuva hallussani).

Lennu Jr.

Huhtikuu 12, 2013, 19:53:46 ip
Vastaus #19

Juhani Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 826
Täytyi oikein käydä Laakson kentällä varmistaakseni epäilyni, että kuvassa näkyvää paikkaa ei taida koskaan olla. Pitkää vasenta loivaa, ylämäkeen kääntyvää mutkaa ei mittakaavaan saa mahtymaan. Lisäksi epäilyni Leo Linblomista on väärä. Turku olisi tästä rekkaristakin päätellen looginen suunta. Siellähän ajettiin Suomen kolmas scramble 23.10.1950 (missä?), ja sen jälkeen useina vuosina ainakin Uittamolla ja Artukaisissa, mahdollisesti myös Itäharjun alueella. Olisiko esimerkiksi Hämeenlinnan suunnalla tämän näköistä seutua?

Lennu Jr.


Huhtikuu 15, 2013, 22:59:28 ip
Vastaus #20

Juhani Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 826
Onkohan niin, että kuvassa TMK:n Unto "Untta" Koskinen kurvailee ison luokan voittoon 29.10.1950 Turun Scramblessa Artukaisissa. Ajokkina saattaa olla Triumph 500 -39, jota mp-korjamon omistaja on kustomoinut luettelokoneesta kisapeliksi, kuten tapansa oli. Yleisöä oli paiikalla noin 2800, liput liehuivat ja toimitsijat baskereineen lähes pyhäpuvuissaan. Sehän sopi Turun ensimmäiseen ja Suomen kolmanteen srambleen. Torvisoitosta ei ole säilynyt tietoa.

Lennu Jr.

Huhtikuu 17, 2013, 10:50:02 ap
Vastaus #21

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8465
Joo...

Tuo Lennun eppäily ainakin tuon pyörän suhteen lienee oikeanmaalainen-
enempi tuo brittiläiseltä haisee...ja rekkari varmaan on sittenkin TE-602...?

t. Markku

Huhtikuu 17, 2013, 19:12:33 ip
Vastaus #22

Juhani Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 826
Rekisterinumero scramble-pyörässä taitaa olla jekku. Mitään muuta syytä sen kiinnittämiseen en keksi. Taisi jäädä paikallisilta konetarkastajilta huomaamatta tai sitten asennettu konetarkastuksen jälkeen?

Lennu Jr.

Huhtikuu 18, 2013, 08:13:38 ap
Vastaus #23

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8465
No jaa?

Vanhat ukot tuossa kertoilivat,että 50-luvulla oli ihan tavallista,että kisapaikalle ajettiin
samalla fillarilla kuin itte kisa ajettiin-lamppu ehkä vaan pois,ette siruja lentelisi...

Ei silloin tainnut oikein kuljetuskalustoa "perusjätkille" herua....Mutta onko kukaan
koittanut vilkaista,mikä pyörä tuolla TE-602 rek. numerolla on joskus ollut?

t. Markku