Kirjoittaja Aihe: Erkkola invamopo  (Luettu 12432 kertaa)

Huhtikuu 13, 2013, 16:13:47 ip
Luettu 12432 kertaa

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 541
Tämä foorumi osaa varmaan sanoa missä hinnoissa on nykyään Erkkola invamopot. Olisi emännän sukulaistytöllä kaksi Erkkola invamopoa, melkoisen täydellisiä ja toinen ainakin on ajokuntoinen ja niille vois etsiä ostajan.....mutta mikähän niiden arvo markkinoilla on tänään??

Huhtikuu 13, 2013, 16:52:51 ip
Vastaus #1

Jussi Lindberg

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 462
Mitä tässä ohimennen hintoja katsellut niin 200€-800€ Haitarissa ollut hintapyynnit. Toteutuneista kaupoista hintoineen itsellä ei valitettavasti ole tietoa.

Huhtikuu 13, 2013, 17:01:50 ip
Vastaus #2

ARI JUMPPANEN

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1606
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Huippukuntoisen siistin Erkkolan hinta pyörii n.1500 egessä. Maailmaa nähneet, "pientä" remonttia
vailla olevat ovat juuri tuossa Jussin haarukassa, eli n.200-800 rahaa. Riippuu kunnosta ja osatajan innosta. ;)
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Toukokuu 30, 2013, 01:39:22 ap
Vastaus #3

Tuomas Tuori

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Mitenkäs uskaltaisinko kuljettaa Erkkolan kesämökiltä kotiin pakettiauton kyydissä ?

Ongelmana on korkeus, pakettiautoni takaosasta pystyy työntämään sisään vain noin alle 120cm korkean ajokin. Invamopedi ei mahdu kyytiin korkeutensa takia. Ainoa keksimäni ratkaisu olisi pleksin irroitus.

Raskiiko pleksin irroittaa? Pleksi on ollut irti viimeksi Erkkola-tehtaallla. (samalla pitää irroittaa vilkkujen johdot.)

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2013, 02:02:42 ap kirjoittanut Tuomas Tuori »

Toukokuu 31, 2013, 15:27:41 ip
Vastaus #4

Tuomas Tuori

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Rohkiasti rupesin purkamaan pleksiä. Helpostihan se irtosi, hieman irtoili maalia pulttien aukausussa, mutta pitää sutia uudelleen asennuksen yhteydessä. Vilkun johdot jätin irroittamatta, teipit vain irroittelin, jottai tuli hieman liikkumavaraa pleksille.

http://farm9.staticflickr.com/8122/8900478915_b0737e7227_h.jpg

Elokuu 19, 2013, 15:28:38 ip
Vastaus #5

jari rinta-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 61
hienoja vehkeitä. itsellä kans 3 mistä yks ajokuntosena ja kilsoja tulee 500-4000km kesäsin. vakuutus on halpaa ja peltorit pääs ku ajelee ni poppi raikaa ja ku viä bluuthoot versiot ni voi puhua pjaskaa tuttujen kans samalla ku maisemat vaihtuu :laugh:

Elokuu 19, 2013, 18:10:12 ip
Vastaus #6

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 709
Toteutunut hinta omalle erkkolalle pari vuotta sitten: 3 kuukauden myynnissäolon jälkeen 350€, oli siisti ja rekisterissä.

Syyskuu 16, 2013, 19:38:49 ip
Vastaus #7

Anssi Tötterström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 607
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030
Soita Sivulan Markulle niin saat tietoa, hänellä noi erkkolat hallussa.

Syyskuu 16, 2013, 19:46:56 ip
Vastaus #8

Jussi Lindberg

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 462
Yhdestä erkkolan raadosta runkonumeron ja tyyppikilven irti rälläköittin (tietäs vaan mihin tuli jemmattua) :) Oli muistaakseni Jomman kumman takapyörän päällä/etupuolella. Latta jossa tyyppikilpi ja runkonumero. Aikaa jo vuosia niin ei enää ihan tuoreessa muistissa. Lisäksi kuomussa oli erikseen runkonumero se kuomu löytyiskin sen verran kookas et sitä ei heti onnistukkaan hukkaan.

Syyskuu 17, 2013, 17:40:02 ip
Vastaus #9

Matti Kankkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Runkonumero ja tyyppikilpi löytyy moottorin takaa, lokasuojan päälle taittuvasta kanttisesta putkesta.

Syyskuu 18, 2013, 10:36:44 ap
Vastaus #10

Jaakko Leksis

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1139
Mitähän erkkolalta vaaditaan katsastuksessa? Onko siinä jarruvaloja ikinä ollutkaan? Vilkut? Etujarru on ainakin tuossa minun yksilössä seisontajarru tyyppinen? Onko kukaan saanut parannettua erkkolan ajo-ominaisuuksia, tuo on kiikkerimmän tuntuinen laite millä olen koskaan ajanut.

HORSE POWER TO THE PEOPLE

Syyskuu 21, 2013, 16:58:58 ip
Vastaus #11

Vesa Lilja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 19
Osassa Erkkolloista näyttää olevan jäykkä takahaarukka tai verraten vanhempiin jossa molemmat elivät omaa elämäänsä.
Millä moottorilla ? Jos Morinin niin siihen löytyy Erkkoloiden rekisteritiedostoista nyt myös Morinin kone .
Auto,mopo,invapyörä ,moottoripyörä ,vene,ruohonleikkuri,grilli,trimmeri,autotalli ,teltta ja mitä niitä nyt oli..

Syyskuu 21, 2013, 22:27:07 ip
Vastaus #12

marko aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 129
erkkolassahan on sarvet semmoisen pitkän putken päässä siksi ohjaus on äkkinäinen sitä pitää kääntää vain vähän,kyllä ne alkuperäiset iskarit on melko jäykät ainakin jo 1983 mallissa etupää kun ei jousta yhtään.

itse laitoin jupiterin iskarit eteen veljen erkkolaan jota olen laitellut ainakin etupää joustaa nyt.

kyllä se vanha oli tavallaan parempi kun haarukat jousti erkiseen tuo missä ne on yhdessä tekee sen että kun toisen pyörän ajaa töyssyn päälle koko vehje kallistuu.