Nyt tuli oikeita ongelmia. Jarruvalon sain korjattua aiemmin, siinä hötäkässä tulppa kastui ja sain vaihtaa perämoottorin tulpan tilalle. Siitä lähdin sitten pidemmälle reissulle kirkonkylälle. Reissun puolivälissä sähläsin jotain kytkimen kanssa ja koneesta kuului sarja klonk klonk-ääniä. Tämän jälkeen kone alkoi vinkumaan, kuulostaa aivan hihnalta joka hinkkaa autossa. Korkea vinkuna.
Osaako kukaan edes arvata mistä on kyse? Olin aiemmin vaihtanut kytkimen öljyt, voiko tämä liittyä siihen vaikka vinkuna tulee kaasuttaessa?
kytkinkopan kun aukaiset niin löydät vaihtoehtoisesti 2 eri vikaa. Painelaakerin takaa (lukkosokkapihdeillä pois) löytyy mutteri joka pitää kytkinasetelmaa kampuran päässä, se on irti.
Vaihtoehtoisesti toisiorattaan mutteri irti. Eli iso rautainen hammaspyörä ja sitä pitävä mutteri, siinä pitää olla korvallinen pläkkiprikka joka väännetään asentaessa mutterinkylkeen kiinni ettei lähde lentoon vaikka löystyisikin.
Kuulostaa siltä että koneen on kasannut asioita tuntematta oleva paja, tai sitten ekspertti joka vuosien saatossa on unohtanut mitä teki mihinkin koneeseen, ostaja toimii silloin koekaniinina. Itse olen kuten Top Fuel - harrastajat purkanut koneita uudestaan vaikkei vikaa, ihan vaan tarkistamaan että "no mitä sulle kuuluu"

En myy konetta jos en tiedä mitä sisällä. ja jos myyn, niin rojektihintaan.
Ja jos viet masiinan sinne Sporttimiehelle korjattavaksi niin ota vanhat öljyt mukaan, hän haluaa nähdä että onko siellä alumiini, teräs vai valuraudan hiukkasia (ja/tai) kytkinlevyn tassuja.
Pyydä tarjous, yksi jossa hän värkkää itsekseen ja kertoo sitten jälkeenpäin kun noudat mitä löysi ja mitä korjasi, ja toinen (kalliimpi) jolloin olet mukana itse, kuvaat, teet muistiinpanoja olet tiellä jne. Et ikinä kadu sitä kalliimpaa versiota. Talliisi tulee vain lisää Tuntureita