Kirjoittaja Aihe: Tunturi SS 82-83 kunnostusta  (Luettu 26592 kertaa)

Syyskuu 08, 2013, 22:08:02 ip
Vastaus #90

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Sinulla Mikael näyttää olevan suppanassa katkaistu pakoputkenpää. En ymmärrä mikä villitys tuokin on ollut. Yhteen äänenvaimentimeeni kaveri teki päätykappaleen suorasta pellistä, vielä pitää sauma hitsata kaasulla kiinni, nyt pisteillä paikoillaan. Samalla laitettiin päätyputkeksi himpunverran isompihalkaisijainen tumppi kuin alkuperäinen pilli.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Syyskuu 08, 2013, 22:50:31 ip
Vastaus #91

Mikael Gustafsson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 50
Ehkä sama ilmiö selittää ilmanputsarin ylimääräiset reiät :)


Syyskuu 09, 2013, 00:43:27 ap
Vastaus #92

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2809
  • Take a Break
Magneetonkoppa kiiltää nyt niinkuin pitää. Sylinteritkin maalasin, mutta:

Kun kaikki oli valmista ja sylinterit soodapuhalluksen ja kuumamaalin jälkeen todella siistit ja paikallaan, tankkasin liikaa ja koko paska sai bensakasteen. Siinähän kiehui sitten maalit vähän sieltä sun täältä. Eli koko sylinterihomma uusiksi. Osaatteko sanoa että oliko maali huonosti kovettunut/kiinni kuin näin kävi vai pitääkö tuohon joku suojalakka vielä laittaa? Hyvin se on pakoputkessa pysynyt.

Käytä E98 bensiiniä eikä E95 vesi/etanolisekoitteista pesuainetta niin pysyy tarrat ym maalit. Täältä löytyy muuten tarra-raidat tankkiin jos niitä kaipaat
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Syyskuu 09, 2013, 07:46:17 ap
Vastaus #93

Mikael Gustafsson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 50
98:a käytän kyllä, liekö tuo sitten vain sekundamaalia. Samalla bensalla putsasin pois vanhat maalit nyt maalatessani,  ja lähti kyllä todella hyvin (aivan liian hyvin). Raidat kelpaa kyllä kiitos, lähetän vielä yksityisviestin.

Oletettavasti vaha kannattaa poistaa tarrojen alta kun tankkiin noita lätkii?

Syyskuu 10, 2013, 08:08:04 ap
Vastaus #94

Mikael Gustafsson

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 50
Ihan oikeakin ongelma taas tuli vastaan. Huomasin että etuhaarukka lyö pohjaan ajaessa niin että etulokariin tulee lommo keskelle. Todennäköisesti on siis pahasti liian löysä.

Tämän lisäksi edellinen omistaja oli maalannut tarrojen päälle tämänhetkisen maalin.

Onko tuon etuhaarukan huolto/jäykistäminen isokin urakka?

Syyskuu 11, 2013, 18:08:35 ip
Vastaus #95

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Ihan oikeakin ongelma taas tuli vastaan. Huomasin että etuhaarukka lyö pohjaan ajaessa niin että etulokariin tulee lommo keskelle. Todennäköisesti on siis pahasti liian löysä.

Tämän lisäksi edellinen omistaja oli maalannut tarrojen päälle tämänhetkisen maalin.

Onko tuon etuhaarukan huolto/jäykistäminen isokin urakka?

Olen nähnyt noiden isojen ylämuttereiden ja jousien välissä holkkeja tai prikkoja, en muuta selitystä niille ole keksinyt kuin jousien jäykistämisen.
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Syyskuu 11, 2013, 22:39:13 ip
Vastaus #96

Jarmo.Peltola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 682
Jos ideal etuhaarukka ja lyö pohjaan niin puuttuuko kuvassa oleva pieni  alapään jousi
Jos pidempi jousi alkuperäinen niin vaikea saada mahtumaan mitään holkkia ylämutterin alle
Ovatko kaikki kuvassa olevat osat paikallaan (kuva kopsattu aman sivuilta)

Lyhyitä alajousia kuuluu 1 kpl/putki vaikka kuvassa näyttäisi olevan kaksi



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2013, 23:04:05 ip kirjoittanut Jarmo.Peltola »